Sommarföräldrar 2017 del 3

Tack för tipsen om var man kan köpa kläder! Har ju varit så bortskämd med kompisen som i princip bara haft PoP-kläder och andra märkesplagg som vi fått ärva. Insåg igår när jag satt och "provshoppade" på PoP:s hemsida att det kommer bli oförsvarligt dyrt att köpa allt därifrån, även om jag älskar deras kläder. :) Från storlek 68 är det iaf back to normal för då har vi nästan bara PoP-arvegods igen.:D

Jag gillar ju Newbie, han har fått mycket i present därifrån och jag tycker de har snygga kläder, men har kanske inte hunnit använda dem så mycket att kvalitén hunnit visa sig.

H&M-kläder har vi sluppit använda tack vare kompisen, men hon har (tyvärr?) insett att det blir liiite dyrt att köpa allt från PoP till ungen när han växer ur dem på några veckor så nu har hon gått över till just H&M. De kläder jag sett har varit snygga, hon har grym klädsmak, får se hur de är när det är dags för oss att ta över dem. :)

Vi ska ner till stan idag så tänkte ta en räd till butikerna ni tipsade om, satt på nätet lite igår men blir fruktansvärt snål när jag inte kan klämma och känna på plaggen.

Tröööött mamma idag... Knodd sover väl ungefär lika bra/lite som vanligt men nu har ju jag hästar att släppa ut på morgnarna så när han drar igång morgonrejset vid 05-06 så är det ju bara att kliva upp när han fått käk och sticka iväg och fixa stall.
Försöker komma igång med lite "hästjobb" igen, har ju 4 stycken som behöver pysslas med och det blir en del vardagsmotion då de går på olika beten. Igår var jag ute i 4 timmar, knodd sov i vagnen i 2 av dem innan pappa hämtade honom, så skönt! Dock känner jag att kroppen inte är sig lik, jag får ont i bäckenbotten när jag går för mycket och länge. Inte som när jag var gravid men den är trött på nåt vis. Stygnen från förlossningen lossnade iaf igår, äntligen!

Knoddis börjar se så stor ut för övrigt. Han var ju en kopia av pappa när han kom ut, nu är han mer lik mig även fast han fortfarande är rödhårig. :) Han hade en gnälldag igår men däremellan är han jättemysig, skrattar och ler och jollrar en hel del. Det är en riktig mammagris, ligga i famnen är det bästa som finns. :)
 
Tack för tipsen om var man kan köpa kläder! Har ju varit så bortskämd med kompisen som i princip bara haft PoP-kläder och andra märkesplagg som vi fått ärva. Insåg igår när jag satt och "provshoppade" på PoP:s hemsida att det kommer bli oförsvarligt dyrt att köpa allt därifrån, även om jag älskar deras kläder. :) Från storlek 68 är det iaf back to normal för då har vi nästan bara PoP-arvegods igen.:D

Jag gillar ju Newbie, han har fått mycket i present därifrån och jag tycker de har snygga kläder, men har kanske inte hunnit använda dem så mycket att kvalitén hunnit visa sig.

H&M-kläder har vi sluppit använda tack vare kompisen, men hon har (tyvärr?) insett att det blir liiite dyrt att köpa allt från PoP till ungen när han växer ur dem på några veckor så nu har hon gått över till just H&M. De kläder jag sett har varit snygga, hon har grym klädsmak, får se hur de är när det är dags för oss att ta över dem. :)

Vi ska ner till stan idag så tänkte ta en räd till butikerna ni tipsade om, satt på nätet lite igår men blir fruktansvärt snål när jag inte kan klämma och känna på plaggen.

Tröööött mamma idag... Knodd sover väl ungefär lika bra/lite som vanligt men nu har ju jag hästar att släppa ut på morgnarna så när han drar igång morgonrejset vid 05-06 så är det ju bara att kliva upp när han fått käk och sticka iväg och fixa stall.
Försöker komma igång med lite "hästjobb" igen, har ju 4 stycken som behöver pysslas med och det blir en del vardagsmotion då de går på olika beten. Igår var jag ute i 4 timmar, knodd sov i vagnen i 2 av dem innan pappa hämtade honom, så skönt! Dock känner jag att kroppen inte är sig lik, jag får ont i bäckenbotten när jag går för mycket och länge. Inte som när jag var gravid men den är trött på nåt vis. Stygnen från förlossningen lossnade iaf igår, äntligen!

Knoddis börjar se så stor ut för övrigt. Han var ju en kopia av pappa när han kom ut, nu är han mer lik mig även fast han fortfarande är rödhårig. :) Han hade en gnälldag igår men däremellan är han jättemysig, skrattar och ler och jollrar en hel del. Det är en riktig mammagris, ligga i famnen är det bästa som finns. :)
Eftersom det är så pass små storlekar du kommer köpa så hade jag inte brytt mig jättemycket om kvaliteten i första hand. De används ju så pass kort tid att plaggen inte försämras nämnvärt. Lindex har ganska många plagg där man tar tre och betalar för två, och de har (i mitt tycke) en hel del söta mönster. De har många fina djurtryck på säsongens höstkläder :).
 
Eftersom det är så pass små storlekar du kommer köpa så hade jag inte brytt mig jättemycket om kvaliteten i första hand. De används ju så pass kort tid att plaggen inte försämras nämnvärt. Lindex har ganska många plagg där man tar tre och betalar för två, och de har (i mitt tycke) en hel del söta mönster. De har många fina djurtryck på säsongens höstkläder :).
Du har en poäng! Om han fortsätter växa ur sina kläder i samma takt som nu så hinner de knappt användas. :) Ska kolla in Lindex sen då!
 
Du har en poäng! Om han fortsätter växa ur sina kläder i samma takt som nu så hinner de knappt användas. :) Ska kolla in Lindex sen då!
Eller hur! V har kläder som gått i arv från storebror, som i sin tur gått i arv från sin ett år äldre kusin, som i sin tur gått i arv från sin äldre bror, som i sin tur fått vissa plagg från sina kusiner. Vissa plagg har alltså klätt fem barn innan V använt dem och de är fortfarande i väldigt fint skick :).
 
Jag tror vi har nått utvecklingssprång 2, eller så tycker lilleman att det är dags att öka matportionerna. Han äter redan 170 ml ersättning per måltid ca var tredje timme, dvs han är ordentligt stor i maten. Han har vuxit ikapp grannarnas pojke som är 2,5 mån äldre (född 1/6) :D
 
Här är en till som börjat upptäcka händer och fötter, och han låg och var omåttligt förtjust i elefanterna över spjälsängen i morse. Otroligt kul att se när han ligger och fäktar och sparkar för fullt även om han inte har koll på kroppen ännu. Huvudet balanserar han också riktigt bra nu när han ligger mot mitt bröst. :)
 
Eftersom det är så pass små storlekar du kommer köpa så hade jag inte brytt mig jättemycket om kvaliteten i första hand. De används ju så pass kort tid att plaggen inte försämras nämnvärt. Lindex har ganska många plagg där man tar tre och betalar för två, och de har (i mitt tycke) en hel del söta mönster. De har många fina djurtryck på säsongens höstkläder :).

Jag skulle precis skriva det! Nu har vi inte köpt en massa nya kläder till S eftersom han får ärva av storebror. Men nästan alla kläder kommer från hm och newbie. De växer ju ur de små storlekarna på bara några veckor så jag tycker det känns sjukt ovärt att lägga flera tusen på dem. Visst får man vad man betalar för, men vissa plagg har bara använts någon enstaka gång så de är ännu fina. Sen har nästan hm vart dem kläder som passat mina ungar bäst. Lite korta och breda:p Lindex har jättefina kläder nu som sagt. Men är lite väl smala i modellen för mina barn så de växer ur dem så snabbt.
Det är inte förrän stora sonen kom upp i storlekarna runt 86/92 som han kunnat ha kläderna lite längre perioder och jag kostat på mig en del "märkeskläder.
 
Tycker det verkar som man får rätt lite när man säljer kläder även märkeskläder? Känns inte värt det för mig i vanliga kläder.
Har galonset från pop som vi sparat och det kändes prisvärt.
Efter stökig natt sov denne kille 4 timmar i bilstolen... Det är bara att le och dricka kaffe...
 
Seeegt med sömnen @Ray hoppas det vänder snart!

En annan hann bara in på Kappahl idag men det räckte och blev över. Var stressad för sambon och knodd satt i bilen, det är dåliga förutsättningar för att handla förnuftigt så det blev alldeles för mycket, min snåla sambo grät lite inombords. :D
Tyckte Newbie hade en jättefin höstkollektion så köpte en del koftor och lite byxor till honom, bland annat ett par chinosaktiga med hängslen och till det en skittuff body med krage och en liten fluga så nu ser den stackars ungen ut som en riktig hipster. :D
 
Är det bara jag som inte alls får till det med byxa + tröja? Min unge cyklar och sprattlar så att allt åker upp eller ner, här kör vi body och byxor för hela slanten :D
 
Är det bara jag som inte alls får till det med byxa + tröja? Min unge cyklar och sprattlar så att allt åker upp eller ner, här kör vi body och byxor för hela slanten :D
Samma här, har fått ärva en hel del söta små klänningar men de används ytterst sällan. Sitter ju alltid i armhålorna och behöver dras ner så för de ska ligga ned. :devil::banghead:
Har en tröja som är ihopsydd med en bort, typ enda gången S. Har tröja. Kan bli tillräckligt irriterad på alla små fina och söta koftor som också åker upp och korvar sig!
Nej body och byxor blir det till 99 procent här med! :p

Det funkar för övrigt väldigt bra för mig att lägga henne vaken i nestet på kvällen och sjunga för henne. Brukar somna inom 10 min. Funkar tyvärr inte helt för sambon än men hoppas det vändet snart. :)
Dock har hon väldigt mycket gaser för tiden så är ganska orolig om nätterna. :(
 
Vi kör också body och byxor, eller helst onesie. Eftersom vi har en kräkis så vill jag att plaggen ska vara (hyfsat) enkla att ta på och av. Vanliga bodies, alltså ej omlott, är enklast tycker jag.

Vad gäller kvalitet på kläder som diskuterats ovan så har jag köpt nästan allt begagnat i de minsta storlekarna så det är väl därför jag upplever att vissa kläder blivit väldigt slitna. Men just nu har faktiskt lilleman på sig en pyjamas från H&M som använts av minst tre barn före honom, och den är både mjuk och fin i skicket, så jag får ta tillbaka lite av vad jag skrev innan.
 
Seeegt med sömnen @Ray hoppas det vänder snart!

En annan hann bara in på Kappahl idag men det räckte och blev över. Var stressad för sambon och knodd satt i bilen, det är dåliga förutsättningar för att handla förnuftigt så det blev alldeles för mycket, min snåla sambo grät lite inombords. :D
Tyckte Newbie hade en jättefin höstkollektion så köpte en del koftor och lite byxor till honom, bland annat ett par chinosaktiga med hängslen och till det en skittuff body med krage och en liten fluga så nu ser den stackars ungen ut som en riktig hipster. :D

Alltså jag gillar kappahl, Lindex och PoP. I den ordningen. Har lite preppy stil och då är dessa bäst. Vad det gäller kvalité så har sonen sina kläder länge nu (haft 98/104 sedan början av året) och han är i åldern då han sliter rejält på dem men jag tycker fortfarande de håller bra. Det är väl ngn tröja som fått fläckar som inte går bort men det har hu inte så mkt med kvaliteten att göra.
 
Är det bara jag som inte alls får till det med byxa + tröja? Min unge cyklar och sprattlar så att allt åker upp eller ner, här kör vi body och byxor för hela slanten :D
Hehe kan säga att knodd är _väldigt_ fysisk han också så det kommer bli problem här med. Troligtvis en sån grej man glömmer/bortser från när man köper kläder till första barnet? :)
 
Alltså jag gillar kappahl, Lindex och PoP. I den ordningen. Har lite preppy stil och då är dessa bäst. Vad det gäller kvalité så har sonen sina kläder länge nu (haft 98/104 sedan början av året) och han är i åldern då han sliter rejält på dem men jag tycker fortfarande de håller bra. Det är väl ngn tröja som fått fläckar som inte går bort men det har hu inte så mkt med kvaliteten att göra.
Ja, måste säga att även fast jag gillar PoP med deras mönster så tilltalar Newbie-kläderna mig mer, det är mer min stil, även fast färgerna kanske inte är så upphetsande (ungen kommer leva i en färgskala mellan brunt, grått och marinblått). :)
 
Det känns som att V blev mycket äldre på en dag. Är vaken lite mer, kollar på oss på ett helt annat sätt och rör sig annorlunda än tidigare. Han har också varit lite mer gnällig och vill amma/snutta oftare. Natten har varit bättre och han har haft något längre uppehåll mellan amningarna och sovit bra däremellan också. :)

Ikväll ska vi till mina föräldrar som bor 30 mil härifrån. Blir den första längre resan för V så vi får se hur det går. Hoppas han gillar att åla bil så långt :nailbiting:
 
Kollade fölmärren i rörelse ikväll och blev sååå ridsugen (av alla hästar jag har så är det den enda jag verkligen saknar att rida på). När kan man hoppa upp och skritta typ 10 minuter? Snart är det 6 veckor sedan förlossningen.
 
Kollade fölmärren i rörelse ikväll och blev sååå ridsugen (av alla hästar jag har så är det den enda jag verkligen saknar att rida på). När kan man hoppa upp och skritta typ 10 minuter? Snart är det 6 veckor sedan förlossningen.
Det känner du nog bäst själv tror jag. Alla gör olika :angel:

Sov bra i natt men har ändå inte kommit ikapp. Ikväll blir det tidigt i säng.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 388
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 764
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 571
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 866
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp