Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del 3

Ungen vägrar napp. Låter som man försöker kväva honom.
Sambon får en napp av vän med favorit fotbollslaget.
Han tar denna napp direkt :D:p
De är för roliga! Vår unge hatar barnvagn och han hatar babyskyddet. Det börjar bli bättre men gud som han har vrålat i bägge delar. Däremot funkade det att ha honom i babyskyddet i vagnen?? Alltså att ställa babyskyddet i barnvagnen, vagnen var låst så gick inte med den så, det skulle vara en tillfällig lösning medan vi packade ur bilen men han tvärsomnade direkt. Då sov han i över en timme, har aldrig hänt innan.

Ibland undrar man verkligen...
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Idag är första dagen min man jobbar. Än så länge har allt funkat perfekt. Dottern kom till förskolan strax innan 9 och sen gick jag en 50 min lång skogspromenad med M (han sover så himla bra i hängmattan i Thulevagnen) följt av 30 min styrketräning och stretch på altanen hemma. Nu ser jag på film med sovande bebis i famnen. Vi ska bara mysa, få i oss mat och vila.
 
Vi är på väg hem från mina föräldrar. Har kommit halvvägs och tagit paus för blöjbyte och amning. V har inte sovit många minutrar men har ändå varit nöjd och tittat ut genom fönstret. Dock har vi haft ett par stökiga nätter nu. I natt vaknade han ungefär en gång i timman och bökade. Inte alltid han var hungrig utan låg mest och sprattlade och grymtade. Hoppas han vill sova mer i natt, jag är nämligen ganska trött O_o
 
Lillebror verkar vara i en tillväxt fas. Har velat amma 1gång i timmen under dagen och allmänt gnällig. Har tillbringat dagen fastlåst i soffan. Kastade i mig ett paket nudlar till lunch och sen har jag betat av avsnitt efter avsnitt av modern family.
 
Vi har anmält att hon ska gå 8.30-15.30 (mån-tors) men i realiteten blir det mer 9-15 såna här dagar då vi inte har några aktiviteter utan bara är hemma.
+ @Rosen-Knoppen Är lite avis på era tider. Då kan ni ju faktiskt utnyttja tiden storasyskonet är på dagis. Här går sonen mån-fre 8.30-11.30. Nu är maken hemma och kommer så vara veckan ut, så då sköter han hämtningar och lämningar, men när han börjar jobba är jag rädd att jag knappt hinner lämna förrän jag ska hämta igen.
 
+ @Rosen-Knoppen Är lite avis på era tider. Då kan ni ju faktiskt utnyttja tiden storasyskonet är på dagis. Här går sonen mån-fre 8.30-11.30. Nu är maken hemma och kommer så vara veckan ut, så då sköter han hämtningar och lämningar, men när han börjar jobba är jag rädd att jag knappt hinner lämna förrän jag ska hämta igen.
Ja ni har ju riktigt usla tider, speciellt om man också har lite restid till och från förskolan :down:
 
+ @Rosen-Knoppen Är lite avis på era tider. Då kan ni ju faktiskt utnyttja tiden storasyskonet är på dagis. Här går sonen mån-fre 8.30-11.30. Nu är maken hemma och kommer så vara veckan ut, så då sköter han hämtningar och lämningar, men när han börjar jobba är jag rädd att jag knappt hinner lämna förrän jag ska hämta igen.

Ja det var riktigt usla tider! Hur ska man ens hinna göra nåt på den tiden? Och för barnen, knappt nån tid att komma in i gruppen alls..
 
Ja ni har ju riktigt usla tider, speciellt om man också har lite restid till och från förskolan :down:

Ja det var riktigt usla tider! Hur ska man ens hinna göra nåt på den tiden? Och för barnen, knappt nån tid att komma in i gruppen alls..

Ja, det är kasst! Kommer nog bara försöka hämta energi på olika sätt (läs sova och/eller kolla serier) och sätta ambitionsnivån lågt. :)
 
Jag har lämnat storebror på förskolan för första gången sen midsommarveckan. På vår förskola har vi 18h/v, tis-tors 9-15.
F klampade in där som om han var där Igår, hälsade glatt på alla och gick sen direkt och började leka:love: spelade ingen roll att han vart hemma i tre månader med oss andra.

Så nu sitter jag här och väntar på att få åka och hämta honom om tidigast en timme. De äter mellis klockan 2 så kan hämta tidigast kvart över eller nåt.
Jag har hunnit gå promenad med hunden, städat hela huset, tvättat, ätit lunch i lugn och ro och titta på tv en stund.

Skönt visserligen att få så mycket gjort, men är det bara jag som tycker det känns lite konstigt att lämna på förskola för att åka hem igen??:D
Man vänjer sig nog och som sagt skönt att få så mycket gjort! Och jag är övertygad att han har roligare om han får vara där några dagar än att vara med oss hela veckorna. Men ändå:p
 
Jag har lämnat storebror på förskolan för första gången sen midsommarveckan. På vår förskola har vi 18h/v, tis-tors 9-15.
F klampade in där som om han var där Igår, hälsade glatt på alla och gick sen direkt och började leka:love: spelade ingen roll att han vart hemma i tre månader med oss andra.

Så nu sitter jag här och väntar på att få åka och hämta honom om tidigast en timme. De äter mellis klockan 2 så kan hämta tidigast kvart över eller nåt.
Jag har hunnit gå promenad med hunden, städat hela huset, tvättat, ätit lunch i lugn och ro och titta på tv en stund.

Skönt visserligen att få så mycket gjort, men är det bara jag som tycker det känns lite konstigt att lämna på förskola för att åka hem igen??:D
Man vänjer sig nog och som sagt skönt att få så mycket gjort! Och jag är övertygad att han har roligare om han får vara där några dagar än att vara med oss hela veckorna. Men ändå:p
Jo, det kändes jättekonstigt att lämna till en början. Jag var gravid när storebror började på dagis efter semestrarna och det kändes ännu märkligare - hade ju inget barn ens att ta hand om då :crazy:.
 
Jo, det kändes jättekonstigt att lämna till en början. Jag var gravid när storebror började på dagis efter semestrarna och det kändes ännu märkligare - hade ju inget barn ens att ta hand om då :crazy:.

Ja det kan jag verkligen förstå!:D
När jag gick hem på havandeskapspenning så fick stora sonen gå på långt sommarlov, men jag mådde ju inte särskilt dåligt av min graviditet. Eller jo, men inte fysiskt.

Det hade i alla fall gått super på förskolan. Han hade ätit och sovit bra och busat massor.
Det är ett gott betyg till förskolan när ungen aldrig vart ledsen vid lämning men flera gånger när han ska åka hem. Så var fallet idag också :laugh:
 
Här har gnällperioden gått över för den här gången, tack och lov. Senaste dagarna har ungen ätit som en häst verkligen, helt sjukt att en sån liten kropp kan få i sig den mängden mat.
Det märks att det händer mycket i de här perioderna. Vår kille har börjat hålla upp huvudet mycket mer och kravlar sig framåt om man lägger honom på mage i soffan eller mot mitt bröst. Att röra sig är lajbans, det är kul att ligga över pappas axel och gå runt också.

Att "sitta" och "stå" när vi håller honom under armarna är nya favoriten, då ser man ju mycket mer! Händerna är inne i munnen rätt ofta numera och han har börjat dregla, ännu en kroppsvätska att lägga till samlingen... Han fick en bitring i present som jag har börjat introducera lite smått. Den är jätterolig att ha i munnen och är precis lagom stor för att öva handgrepp med, även om det fortfarande är väldigt reflexmässigt.

Mamma har lyckats sova middag ordentligt både igår och idag, så jag är riktigt utvilad. Hoppas hinna med en ridtur idag innan det blir mörkt. :)
 
Älskade lilla bebisen ville inte somna om efter 05-bajsen. Jag kapitulerade till slut och gick upp och satte mig i soffan och slog på tv:n. Det tog 3 minuter och nu sover han :banghead: Jag får försöka sova ikapp i eftermiddag efter dagens bvc-besök.
 
Älskade lilla bebisen ville inte somna om efter 05-bajsen. Jag kapitulerade till slut och gick upp och satte mig i soffan och slog på tv:n. Det tog 3 minuter och nu sover han :banghead: Jag får försöka sova ikapp i eftermiddag efter dagens bvc-besök.
Här är en till bitter mamma. Min ägnade tiden mellan 04-06 med att ligga på min mage och "paddla" med armar och ben som en galning. Han var fastkilad mellan min haka och nyckelbenet så han kom ingen vart men nåde mig om jag flyttade honom.

06 ringde larmet så då fick han gå till pappa. Tänkte att hämnden är ljuv... Klart ungen lägger sig och tvärsomnar på rygg bredvid pappa och sover än...
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 658
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 408
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 768
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 557
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp