Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del 3

Hej igen allihopa! Jag har varit borta från tråden sen oktober typ, så jag har förmodligen missat jättemycket. Tyvärr dog min älskade häst i oktober och jag orkade helt enkelt inte logga in på buke överhuvudtaget, ville inte se nåt som hade med hästar att göra. Nu har den värsta sorgen släppt och även om jag är ledsen så har jag nu snarare ett behov av att få prata om honom och hästabstinensen har dessutom satt in. Så nu är jag tillbaka även i denna tråd!

Milo blev 7 månader i lördags och växer verkligen så det knakar! I december vägde han 8 kg och var 68 cm lång, gissar att vi närmar oss 9 kg snart, för nu är han riktigt tung att bära på tycker jag. Favoritsysselsättningen är att hoppa i hoppgungan, det kan han syssla med hur länge som helst, snart kryps det nog också, han vill gärna fram. Och han "pratar" en hel del, häromdagen sa han "Abba", vilket sambon inte tycker räknas som ett ord medan jag tycker att det visar på en mycket god musiksmak :D

Hoppas att allt är bra med er och bebisarna, jag orkar nog inte läsa och uppdatera mig så långt bak som jag missat i tråden men ska försöka vara lite aktiv från och med nu istället! :)
Tråkigt med hästen!
Vad hände?
 
Vi har en Britax smile. Tycker den är bra. Lätthanterlig, smidig att ha med. Har inte använt sittdel n än- liten åker mest i babyskyddet om vi inte är hemma:p
 
Vi bytte till sittdelen i helgen. F är 6 månader nu. Egentligen hade det nog gått bra med liggdel ett tag till men vi ska på semester om två veckor och tänkte att det nog kan vara skönt att ha sittdelen då. Vi kommer antagligen vara ute och röra oss mer med vagnen då än vad vi är hemma, och tänker att han nog är gladare om han ser lite mer. Så vi bytte nu för att hinna prova innan. Har dock bara använt sittdelen i liggläget än så länge. Vill se att han sover bra i den också och det verkar funka okej i alla fall, behöver ett par dagar till för utvärdering.
 
He dug väl...
Varsifrån är du egentligen?

Nåmen förlåt för villfarelsen! :D:D:D Jag har för (o)vana att dra till med stereotypiska dialektuttryck. :angel:

Där jag är uppvuxen hade folk sagt: ”Nå duuge de.” Samt skrockat lite om greevar å barooner. (Det vill säga norra Lappland.)
 
Nåmen förlåt för villfarelsen! :D:D:D Jag har för (o)vana att dra till med stereotypiska dialektuttryck. :angel:

Där jag är uppvuxen hade folk sagt: ”Nå duuge de.” Samt skrockat lite om greevar å barooner. (Det vill säga norra Lappland.)
He låt int långt från mina hemtrakter:heart
 
Hej igen allihopa! Jag har varit borta från tråden sen oktober typ, så jag har förmodligen missat jättemycket. Tyvärr dog min älskade häst i oktober och jag orkade helt enkelt inte logga in på buke överhuvudtaget, ville inte se nåt som hade med hästar att göra. Nu har den värsta sorgen släppt och även om jag är ledsen så har jag nu snarare ett behov av att få prata om honom och hästabstinensen har dessutom satt in. Så nu är jag tillbaka även i denna tråd!

Milo blev 7 månader i lördags och växer verkligen så det knakar! I december vägde han 8 kg och var 68 cm lång, gissar att vi närmar oss 9 kg snart, för nu är han riktigt tung att bära på tycker jag. Favoritsysselsättningen är att hoppa i hoppgungan, det kan han syssla med hur länge som helst, snart kryps det nog också, han vill gärna fram. Och han "pratar" en hel del, häromdagen sa han "Abba", vilket sambon inte tycker räknas som ett ord medan jag tycker att det visar på en mycket god musiksmak :D

Hoppas att allt är bra med er och bebisarna, jag orkar nog inte läsa och uppdatera mig så långt bak som jag missat i tråden men ska försöka vara lite aktiv från och med nu istället! :)
Beklagar, det är aldrig rolig när man mister ett djur. Men det är roligt att ha dig tillbaka i tråden :).
 
M är 4,5 månad och börjar tycka liggdelen är pest. Går an när man sover (och då sover han bra). Men när han är vaken.. jisses.. då övas röstresurserna. Gissar att vi får byta till sittdel någonstans mellan 5-6månader.
Stora sonen var 5månader när vi bytte till sittdel men med inovidyna så han fick bra stöd.
Måste köpa en inovidyna till M också. Vi lånade den vi hade till storebror
Undra om det ens behöva en dyna när man har åkpåsen i?
 
Jag blev lite orolig när jag såg att du inte skrivit i tråden sedan 20/12 men sen såg jag att du var aktiv i avelstrådarna :up:

Usch vad tufft att vara ensam med bebis i 5 veckor! Förstår att du längtar efter sambon!

Min lille grabb blir också väldigt mycket gladare av att få vara med ut, så jag ska försöka komma ut mer och göra saker. Idag fick M ”sitta” (halvligga) i sittdelen för första gången, det verkade poppis :)
Hehe nä, jag har bara varit "lat"! :p Får alltid en extra energiboost på hästfronten när det nalkas nytt år och avelssäsongen närmar sig, så jag har knarkat häst sista veckorna. :) Tycker det har funkat över alla förväntningar faktiskt att vara själv, jag kan ju rodda ihop dagarna helt efter eget tycke och behöver inte anpassa mig mer än till knodd, så det passar mig perfekt att vara ihop med en sjöman. Men nu kan han väl få komma hem tycker jag. ;)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Hej igen allihopa! Jag har varit borta från tråden sen oktober typ, så jag har förmodligen missat jättemycket. Tyvärr dog min älskade häst i oktober och jag orkade helt enkelt inte logga in på buke överhuvudtaget, ville inte se nåt som hade med hästar att göra. Nu har den värsta sorgen släppt och även om jag är ledsen så har jag nu snarare ett behov av att få prata om honom och hästabstinensen har dessutom satt in. Så nu är jag tillbaka även i denna tråd!

Milo blev 7 månader i lördags och växer verkligen så det knakar! I december vägde han 8 kg och var 68 cm lång, gissar att vi närmar oss 9 kg snart, för nu är han riktigt tung att bära på tycker jag. Favoritsysselsättningen är att hoppa i hoppgungan, det kan han syssla med hur länge som helst, snart kryps det nog också, han vill gärna fram. Och han "pratar" en hel del, häromdagen sa han "Abba", vilket sambon inte tycker räknas som ett ord medan jag tycker att det visar på en mycket god musiksmak :D

Hoppas att allt är bra med er och bebisarna, jag orkar nog inte läsa och uppdatera mig så långt bak som jag missat i tråden men ska försöka vara lite aktiv från och med nu istället! :)
Oj så jobbigt med hästen, men välkommen tillbaka!
 
Jag har ju fått köra sittdelen på vagnen i ett par veckor som sagt, men det var för att det var farligt att ha honom i liggdelen när han kränger så. Han försöker sätta sig upp nu också men sitter fast. Jag kör oftast honom liggande, men han får sitta upp lite mer om han är vaken sista biten på promenaden.

I morse vaknade jag av ett "dubbelrull" i sängen... först rygg - mage, sen var han plötsligt uppe i ansiktet på mig så då hade han rullat en gång till, superglad. :D

Vi ska träffa knodds bästis idag, det var länge sen då de håller på och flyttar. De var förbi och lämnade lite grejor igår, knoddis fick ärva ett babygym i trä och en gåstol med massor av roliga funktioner, så nu är han en extremt lycklig bebis, om än sovande för stunden. ;)
 
Tråkigt med hästen!
Vad hände?

Han hade haft problem med magen ett bra tag utan att något hittades, till slut gick det inte att utesluta att han faktiskt hade ont och att hans beteendeförändringar kom av det. Han blev allt mer "enmanshäst" och ville till slut bara ha med mig att göra, vi försökte med allt möjligt utan resultat. Det blev ohållbart helt enkelt.. Och jag ville naturligtvis inte att han skulle behöva ha ont. Han var äldre dessutom, om än inte lastgammal direkt. Så han föll ju inte ner och dog, utan jag fick ju ta det jobbiga beslutet. Det var fruktansvärt, speciellt med tanke på att han ju fortfarande var "fin" med mig, men så här i efterhand vet jag att det var rätt.
Nu ligger han begravd här i skogsbrynet. Världens bästa häst, en sån får jag aldrig igen, men jag är glad att jag fick flera år med honom :heart
 
Han hade haft problem med magen ett bra tag utan att något hittades, till slut gick det inte att utesluta att han faktiskt hade ont och att hans beteendeförändringar kom av det. Han blev allt mer "enmanshäst" och ville till slut bara ha med mig att göra, vi försökte med allt möjligt utan resultat. Det blev ohållbart helt enkelt.. Och jag ville naturligtvis inte att han skulle behöva ha ont. Han var äldre dessutom, om än inte lastgammal direkt. Så han föll ju inte ner och dog, utan jag fick ju ta det jobbiga beslutet. Det var fruktansvärt, speciellt med tanke på att han ju fortfarande var "fin" med mig, men så här i efterhand vet jag att det var rätt.
Nu ligger han begravd här i skogsbrynet. Världens bästa häst, en sån får jag aldrig igen, men jag är glad att jag fick flera år med honom :heart
Då förstår man ju varför det var så jobbigt med honom periodvis när du var gravid. Du gjorde ju rätt beslut men förstår att det var jobbigt.
Och du- vad man möter för hästar framöver vet man inte... :heart
 
Han hade haft problem med magen ett bra tag utan att något hittades, till slut gick det inte att utesluta att han faktiskt hade ont och att hans beteendeförändringar kom av det. Han blev allt mer "enmanshäst" och ville till slut bara ha med mig att göra, vi försökte med allt möjligt utan resultat. Det blev ohållbart helt enkelt.. Och jag ville naturligtvis inte att han skulle behöva ha ont. Han var äldre dessutom, om än inte lastgammal direkt. Så han föll ju inte ner och dog, utan jag fick ju ta det jobbiga beslutet. Det var fruktansvärt, speciellt med tanke på att han ju fortfarande var "fin" med mig, men så här i efterhand vet jag att det var rätt.
Nu ligger han begravd här i skogsbrynet. Världens bästa häst, en sån får jag aldrig igen, men jag är glad att jag fick flera år med honom :heart

:heart
 
Tråkigt med hästen @Omega men kul att du är tillbaka i tråden!

Ang. ligg- vs. sittdel, vår liggdel har en platta i botten man kan fälla upp så de kommer upp i halvsitter/ligger, den har använts flitigt sedan hon var typ 3 månader och blev jätteledsen om hon skulle ligga nere i vagnen och inte kunde se något.. :angel:
Jag hoppas vi kan ha lliggdelen fram till våren, där börjar bli lite tight med platsen när vi har voksipåsen i den, men hon sover så bra i den om dagarna så hon får krypa ihop ett tag till :D
 
Tråkigt med hästen @Omega men kul att du är tillbaka i tråden!

Ang. ligg- vs. sittdel, vår liggdel har en platta i botten man kan fälla upp så de kommer upp i halvsitter/ligger, den har använts flitigt sedan hon var typ 3 månader och blev jätteledsen om hon skulle ligga nere i vagnen och inte kunde se något.. :angel:
Jag hoppas vi kan ha lliggdelen fram till våren, där börjar bli lite tight med platsen när vi har voksipåsen i den, men hon sover så bra i den om dagarna så hon får krypa ihop ett tag till :D

Nu när du säger det, undra om vår liggdel har en sån platta också.. Måste kolla det :D
 
Då förstår man ju varför det var så jobbigt med honom periodvis när du var gravid. Du gjorde ju rätt beslut men förstår att det var jobbigt.
Och du- vad man möter för hästar framöver vet man inte... :heart

Det är sant, det kan man inte veta, hoppas går ju :heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Angående vagn.. Sonen sover så himla bra i liggdelen till vår vagn. Det är som att han behöver vänja sig vid varje ny sovplats innan den får godkänt, det tog ett tag med liggdelen, men nu när den funkar så bra så är jag nervös att byta till sittdelen. Men det behövs nog snart, det börjar bli trångt. Jag gick och köpte en extravagn i höstas, en Easywalker Mosey+, sjukt smidig när man går i affärer och liknande, men den duger minsann inte att sova i tycker herrn :down: Skulle verkligen behöva få det att funka dock, men man blir ju lite lat när man har ett alternativ som fungerar bra.
 
Ställde mig på vågen hos svärfar idag.
-1kg under inskrivningsvikt och 2kg till min mål vikt.

Känns som att jag kan lyckas med det :)
Gjorde jag med idag.
2 kg kvar till min "drömvikt" och Samma som inskrivningsvikten ungefär!
MEN- stort men.
Jag ser ju att fördelningen mellan fett och muskler inte är som den borde... Så jag har mycket att jobba på...
 
Gjorde jag med idag.
2 kg kvar till min "drömvikt" och Samma som inskrivningsvikten ungefär!
MEN- stort men.
Jag ser ju att fördelningen mellan fett och muskler inte är som den borde... Så jag har mycket att jobba på...

Det är samma här.. Har en bit kvar innan jag är där jag vill muskelmässigt..
Mer fett på låren än innan och tappat muskler på armarna.
Målet är egentligen att bli stark igen. Känner mig svag i kroppen. Och har en gammal skada i korsryggen från en ridolycka så behöver bygga muskler i core området för att inte få ont där.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 671
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 443
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 769
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 568
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp