Sommarföräldrar 2017 del 3

Idag har jag skrivit på för nya jobbet så nu kan jag tacka för gratulationerna :) Det känns så himla bra. Jag vet dock inte hur jag ska klara mig utan min bebis på dagarna. Jag har fram till påsk nu att maxa bebismyset :love:

Kul! Grattis. Förstår att det är dubbla känslor dock. Du får se till att njuta extra av varje kommande stund istället.
 
Sambon tog komp och stannade hemma idag. Så vi har haft en ledig dag hela familjen.

Var och handlade färg till Ms rum så sambons står och målar en fondvägg i skrivande stund.
Det blev efter mycket om och men en lite ”smuts blå” färg. ”Dusty blue”. Väldigt mjuk färg!
 
Här är en till som ska ställa sig på vågen när det är dags för 5 månaders-sprutan. Har verkligen försökt sköta mat och motion sen sambon åkte. Går i snitt 1,5 timme per dag och sen tar jag hästarna på det. Är ju inte vältränad för fem öre men hoppas kunna ändra på det till våren när stalljobbet drar igång.
Igår promenerade jag till Ica och köpte godis, en nätt promenad på nästan 2 timmar totalt, hunden HATADE mig, trots att hon hade det tjockaste vintertäcket på.;)
Har fått en sån fruktansvärd PMS sen knodd kom, går runt som en tickande bomb i flera dagar. Innan har jag alltid blivit ledsen och deppad sista dagen innan mensen kommit, men nu är jag arg som ett bi.:devil: Nån mer som märker av att hormonerna ändrats?
 
Här är en till som ska ställa sig på vågen när det är dags för 5 månaders-sprutan. Har verkligen försökt sköta mat och motion sen sambon åkte. Går i snitt 1,5 timme per dag och sen tar jag hästarna på det. Är ju inte vältränad för fem öre men hoppas kunna ändra på det till våren när stalljobbet drar igång.
Igår promenerade jag till Ica och köpte godis, en nätt promenad på nästan 2 timmar totalt, hunden HATADE mig, trots att hon hade det tjockaste vintertäcket på.;)
Har fått en sån fruktansvärd PMS sen knodd kom, går runt som en tickande bomb i flera dagar. Innan har jag alltid blivit ledsen och deppad sista dagen innan mensen kommit, men nu är jag arg som ett bi.:devil: Nån mer som märker av att hormonerna ändrats?
Räcker upp handen! Jag har bara pms en dag men det är fruktansvärt. Jag har introducerat idén att jag ska boka in mig på spahotell den dagen i månaden. Min man stöttar idén :D

Jag är inte i form. Det går så sjukt dåligt för mig att tappa de sista extrakilona. De borde varit borta för länge sen. Nu tror jag att jag kommer få ändan ur, annars kommer jag inte ha något att ha på mig när jag börjar jobba :D
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Räcker upp handen! Jag har bara pms en dag men det är fruktansvärt. Jag har introducerat idén att jag ska boka in mig på spahotell den dagen i månaden. Min man stöttar idén :D

Jag är inte i form. Det går så sjukt dåligt för mig att tappa de sista extrakilona. De borde varit borta för länge sen. Nu tror jag att jag kommer få ändan ur, annars kommer jag inte ha något att ha på mig när jag börjar jobba :D
Hehehe kan vara så att jag också får en månatlig spavistelse när sambon väl är hemma och märker av problemet, det brukar vara han som råkar värst ut. :cool:
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag rasade i vikt efter förlossningen, hade typ 3 kg kvar till startvikt, men sedan kom ju då själva mammaledigheten.. :o Hela hösten har jag verkligen vräkt i mig onyttigheter. Och varit ut och fikat. Blivit en riktig lattemamma. Det har blivit en hel del kilon upp. Jag har inte haft motivation att ta tag i det alls, och när jag blev utan häst blev det ju mindre motion dessutom. Har enbart promenerat som träning, vilket ju kan vara jättebra men jag har gått för korta sträckor och för långsamt och ofta avslutat med en fika på stan.. :angel:
Sedan ett par veckor tillbaka har jag nu tagit tag i mat och motion och det är så skönt! Redan gått ner ett par kilo och hoppas på att orka fortsätta så här. Dock är sötsuget fortfarande svårt, det är min akilleshäl.
Glass :heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag kan ju konstatera att man nog lite får rätta sig efter sin kropp när det gäller vikten efter graviditet. Jag har nu provat en gång att direkt börja träna och tänka på maten och jobba fysiskt 5 v efter snitt och en gång att skita i det och fika och gå barnvagnsrundor.
Båda gångerna har jag efter ca 6 månader varit tillbaka viktmässigt. Denna gången har jag ammat och det gjorde jag inte sist. Men kroppen verkar ha just den tiden att stabilisera sig.

Nu är min plan att satsa på styrketräning istället för att börja springa. För springa slutar jag alltid med... liksom inte min grej. Och jag är jag är ju ute efter att just få en starkare kropp och tydligare muskler. Hemma träning blir det nu i varje fall. Så blir det inte ett projekt utan kan klämmas in när liten sover.
 
Jag kan ju konstatera att man nog lite får rätta sig efter sin kropp när det gäller vikten efter graviditet. Jag har nu provat en gång att direkt börja träna och tänka på maten och jobba fysiskt 5 v efter snitt och en gång att skita i det och fika och gå barnvagnsrundor.
Båda gångerna har jag efter ca 6 månader varit tillbaka viktmässigt. Denna gången har jag ammat och det gjorde jag inte sist. Men kroppen verkar ha just den tiden att stabilisera sig.

Nu är min plan att satsa på styrketräning istället för att börja springa. För springa slutar jag alltid med... liksom inte min grej. Och jag är jag är ju ute efter att just få en starkare kropp och tydligare muskler. Hemma träning blir det nu i varje fall. Så blir det inte ett projekt utan kan klämmas in när liten sover.
Så var det med stora sonen så hoppas att kroppen agerar likadant nu :). Har så svårt att komma igång med träningen. Maken har satt ihop ett superenkelt träningsprogram som jag ska köra två gånger i veckan. Jag har bara utfört hela programmet en gång på två månader, det är ju så dåligt att jag nästan skäms :o;). Att springa är inte min grej heller. Styrketräning är det som jag får ut mest av och som faktiskt blir av. Behöver bli starkare i bål, rygg och axlar.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har nått en milstolpe i att vara tvåbarnsförälder: åka tåg själv med båda barnen (behöver jag säga att jag känner mig stolt? :D)

Det var i torsdags som jag skulle åka till jobbet och träffa kollegorna över en fika. Stora sonen var förväntansfull och tyckte det var jätteroligt att åka tåg. V var lugn och gav knappt ifrån sig ett ljud under hela resans gång. Han charmade kollegorna (såklart ;)) och det sträckte mitt självförtroende att det gick så bra att ha med båda barnen i kollektivtrafiken.
 
Här är en till som ska ställa sig på vågen när det är dags för 5 månaders-sprutan. Har verkligen försökt sköta mat och motion sen sambon åkte. Går i snitt 1,5 timme per dag och sen tar jag hästarna på det. Är ju inte vältränad för fem öre men hoppas kunna ändra på det till våren när stalljobbet drar igång.
Igår promenerade jag till Ica och köpte godis, en nätt promenad på nästan 2 timmar totalt, hunden HATADE mig, trots att hon hade det tjockaste vintertäcket på.;)
Har fått en sån fruktansvärd PMS sen knodd kom, går runt som en tickande bomb i flera dagar. Innan har jag alltid blivit ledsen och deppad sista dagen innan mensen kommit, men nu är jag arg som ett bi.:devil: Nån mer som märker av att hormonerna ändrats?

Pms Japp!!
Efter stora sonen kom blev jag som en tickande bomb varje gång mensen nalkades.
Antar att det inte blivit bättre den här gången heller..
Många onödiga konflikter och tjafs hemma innan vi båda kom på varför, samma tidpunkt varje månad.. Nu har vi båda lärt oss hur jag ska tas..
 
Pms Japp!!
Efter stora sonen kom blev jag som en tickande bomb varje gång mensen nalkades.
Antar att det inte blivit bättre den här gången heller..
Många onödiga konflikter och tjafs hemma innan vi båda kom på varför, samma tidpunkt varje månad.. Nu har vi båda lärt oss hur jag ska tas..
Hur SKA du tas? Tänker om du har några bra tips som jag kan delge sambon redan innan.:D
 
Inte prata med mig i onödan :D Haha nej skönt åsido. Aldrig ta några diskussioner i med mig alls under den perioden typ. Att jag äter regelbundet, blodsockerfall är inte bra :down:
:D:D Låter ungefär som sambons strategi i dagsläget också. Han är mest tyst, å andra sidan kan det trigga igång mig ännu mer när det är vid fel tillfällen.:devil:
 
Bvc idag, 5-månaderskoll. M väger precis under 8 kg (typ 7985) och är 68 cm lång. Han har gått upp ca 700 g i vikt på 6 veckor. Han tappar lite mot kurvan men är fortfarande över medel.

5 månader innebär ju också vaccinering. M var så duktig! Ingen reaktion alls på första sprutan, en kort stund med gråt efter den andra.

Eksemen var nästan borta men har kommit tillbaka de senaste dagarna. Vi har återbesök på barnläkarmottagningen nästa vecka.

Efter bvc sov M sig igenom en timmes storhandling på Ica Maxi. Precis innan jag kom till kassan slog han upp ögonen och gav mig ett stort tandlöst leende :love:
 
Puttar tillbaka tråden till första sidan :angel:

På tal om träning så var jag till mom's crossfit i fredags och har fortfarande träningsvärk i lår och rumpa.. :wtf: Tänkte försöka komma ut på en löptur idag men min förkylning vill verkligen inte ge sig så får se hur det blir.

Lägenheten blev städad och golven torkade imorse- sen åt vi lunch och så kunde jag torka igen :rofl:.
 
Puttar tillbaka tråden till första sidan :angel:

På tal om träning så var jag till mom's crossfit i fredags och har fortfarande träningsvärk i lår och rumpa.. :wtf: Tänkte försöka komma ut på en löptur idag men min förkylning vill verkligen inte ge sig så får se hur det blir.

Lägenheten blev städad och golven torkade imorse- sen åt vi lunch och så kunde jag torka igen :rofl:.

Härligt med träning. Min träning idag bestod av att putta barnvagn+ståbräda+2,5åring som inte vill sammarbeta i full snöstorm. Det var tungt vill jag lova :D
 
Gah, jag har precis insett att min man inte får vabba för dottern som är sjuk utan jag förväntas vårda båda barnen. Man kan vara hemma båda om man planerar för det och söker föräldraledigt men vid sjukdom förväntas en förälder klara sig på egen hand :banghead:

Lilleman är helt klart påverkad av sprutorna och jag misstänker att dottern fått influensa. Sömnlös natt väntar denna redan trötta mamma :meh:
 
Härligt med träning. Min träning idag bestod av att putta barnvagn+ståbräda+2,5åring som inte vill sammarbeta i full snöstorm. Det var tungt vill jag lova :D
Låter som bra träning, jag kom aldrig ut, har typ knappt varit utanför dörren idag eftersom hon somnat i vagnen på väg ut ur källaren båda gångerna :angel:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 430
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 945
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 606
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 181
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp