Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
18402239_1941821842510151_5181160980395958165_o.jpg
När man har en sån där bra dag och man känner sig förhållandevis liten och smidig, nästan som vanligt. Sen knäpper man ett kort och ser vad andra antagligen ser och bara "glöm det".
 
Hihi. Jag kan fortfarande få för mig ibland att min mage inte syns i vissa kläder :D Du är så fin :love:
Tack snälla!! Haha ja men jag också, halade fram en skjorta från garderoben idag som jag kunde ha innan graviditeten. Insåg när jag började trä armen igenom att det nog inte var en bra idé. :D
 
Haha just den skjortan blir nog inte så lyckad öppen (lite genomskinlig och väldigt tunn), men i praktiken går det ju. Kan föreställa mig blickarna från förbipasserande dock :D
Linne under går det bra.

Jag har provat med massa skjortor men även om det ser ok ut på andra så ser det knas ut på mig... Köpte nån skjort tunika istället som man knyter under brösten men det blir inte bra heller för jag har som inga bröst... Blir lite dom ett tält bara...
 
@Fritidsryttare Du är jättefin!

Sambon har åkt till Tyskland och liten har fått ett strängt förmaningstal om att vi INTE vill möta henne innan måndag... :devil:
Sista delen av förlossningsförberedelsen igår, tips på hur man får igång förlossningen- akunpunktur, sex två gånger i veckan from v. 36 (tydligen vetenskaplig studie på att det har effekt :p), hinnlösning (hmm hinnsvepning på svenska kanske?)... Kanske värt att testa from måndag för att undvika igångsättning... :angel:
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Spenderade hela onsdagen på sjukhuset för provtagning efter det skyhöga blodtrycket. Ingen havandeskapsförgiftning iaf, "bara" stress. Försöker jobba lite långsammare men det är inte helt lätt.

Vecka 33 idag och det börjar kännas allt närmre. Känns både långt bort och nära på samma gång!

På måndag är det ett extra ultraljud för myomkontroll då jag har ett myom som vid RUL bedömdes evt kunna hindra vaginal förlossning. Hoppas det har återbildats eller åtminstone flyttat sig ur vägen...

Igår kände jag bebisen hicka för första gången. Har undrat hur fan folk kan känna av det men plötsligt kändes det som att jag fick en tydlig puls i livmodern och den syntes också utanpå magen. Blev livrädd först men insåg sen att den var en helt annan frekvens än min egen puls och insåg att det måste vara bebbe med hicka :love:

Den har legat med huvudet neråt när BM och sjukhuspersonal kollat och nu börjar jag också känna av ont i underlivet så undrar om trycket börjar öka...
 
Spenderade hela onsdagen på sjukhuset för provtagning efter det skyhöga blodtrycket. Ingen havandeskapsförgiftning iaf, "bara" stress. Försöker jobba lite långsammare men det är inte helt lätt.

Vecka 33 idag och det börjar kännas allt närmre. Känns både långt bort och nära på samma gång!

På måndag är det ett extra ultraljud för myomkontroll då jag har ett myom som vid RUL bedömdes evt kunna hindra vaginal förlossning. Hoppas det har återbildats eller åtminstone flyttat sig ur vägen...

Igår kände jag bebisen hicka för första gången. Har undrat hur fan folk kan känna av det men plötsligt kändes det som att jag fick en tydlig puls i livmodern och den syntes också utanpå magen. Blev livrädd först men insåg sen att den var en helt annan frekvens än min egen puls och insåg att det måste vara bebbe med hicka :love:

Den har legat med huvudet neråt när BM och sjukhuspersonal kollat och nu börjar jag också känna av ont i underlivet så undrar om trycket börjar öka...
Är det SÅ det känns när den hickar?! Jag undrade igår kväll varför i hela fridens namn jag hade börjat få puls i magen. Ändrade sida och då minskade det, men kändes minst sagt märkligt.
 
Om jag någonsin får för mig att bli gravid igen så påminn mig gärna att jag inte under några omständigheter ska få för mig att stängsla hagar i flera timmar i vecka 27 + 6... Och om någon riskerar att få ett spontant infall att göra samma sak så kan jag konstatera att det gör jätteont i ryggen efteråt.:cool:
Ska tillbringa resten av fredagen med att inte göra ett endaste dugg. 7 timmars konstant rörelse får räcka för mig idag, nu checkar jag ut.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har haft stallmys med storasyster som varit sjuk hela veckan. Inte läge att åka till skolan så det blev hänga med mig hela dagen. Det flätas och kammas timtal...

Hoppträning med egna hästen och tränaren som pilot har vi hunnit med oxå.
Härligt positiva ord.
"Om det varit första gången jag red honom hade jag tänkt gud vilken spänd häst. Men nu är det ju fantastiskt vad bra det känns" :cool:
 
Nu var det en evighet sen jag skrev här i tråden, men har läst igenom allt i alla fall :D
Sist tror jag att jag klagade över att min häst var dålig i magen och inte drack ordentligt. Kan uppdatera med att han fick en noggrann veterinärcheck och de hittade förgås ingenting.. Förhoppningsvis går det över nu när vi börjar övergå till bete så smått. Nu till veckan får jag ridhjälp av medryttare fem dagar, känns helt underbart att han ska få röra på sig så pass mycket :love:

Gick in i vecka 37 i fredags och nu börjar det alltså närma sig! Jag känner dock hur jag blir mer och mer nervös. Inte på grund av förlossningen eller så, utan över att faktiskt ta sig så långt som till förlossning. Har varit orolig att jag läcker fostervatten men varken min barnmorska eller de på förlossningen trodde att det var det när jag beskrev. Har fått ett sånt här papper som man kan mäta ph-värde med också och hunnit testa det en gång. Barnmorskan sa att det ska bli mörkgrönt om det är fostervatten, mitt blev svagt ljusgrönt bara så förhoppningsvis är det ingenting. Men oroar mig så ändå!
Någon som har tips på hur man stillar oron sista tiden?
 
Nu var det en evighet sen jag skrev här i tråden, men har läst igenom allt i alla fall :D
Sist tror jag att jag klagade över att min häst var dålig i magen och inte drack ordentligt. Kan uppdatera med att han fick en noggrann veterinärcheck och de hittade förgås ingenting.. Förhoppningsvis går det över nu när vi börjar övergå till bete så smått. Nu till veckan får jag ridhjälp av medryttare fem dagar, känns helt underbart att han ska få röra på sig så pass mycket :love:

Gick in i vecka 37 i fredags och nu börjar det alltså närma sig! Jag känner dock hur jag blir mer och mer nervös. Inte på grund av förlossningen eller så, utan över att faktiskt ta sig så långt som till förlossning. Har varit orolig att jag läcker fostervatten men varken min barnmorska eller de på förlossningen trodde att det var det när jag beskrev. Har fått ett sånt här papper som man kan mäta ph-värde med också och hunnit testa det en gång. Barnmorskan sa att det ska bli mörkgrönt om det är fostervatten, mitt blev svagt ljusgrönt bara så förhoppningsvis är det ingenting. Men oroar mig så ändå!
Någon som har tips på hur man stillar oron sista tiden?
Ingen aning om hur man stillar oron för fostervattenläckage men när jag har gått så långt som till vecka 37 hade jag nog börjat fundera på avhysning.:p Så har jag noll tålamod med mina ston också och börjar räkna med fölning från 320 dygn, allt annat känns som övertid. :D Skönt att hästen fick OK. :)
 
Ingen aning om hur man stillar oron för fostervattenläckage men när jag har gått så långt som till vecka 37 hade jag nog börjat fundera på avhysning.:p Så har jag noll tålamod med mina ston också och börjar räkna med fölning från 320 dygn, allt annat känns som övertid. :D Skönt att hästen fick OK. :)

Sambon är bortrest till på torsdag så fram tills dess får bebis gärna stanna kvar i magen, men efter det är det absolut fritt fram att komma ut :D Har en känsla av att det snarare kommer att bli två veckor efter bf än två veckor före dock..
 
Nu var det en evighet sen jag skrev här i tråden, men har läst igenom allt i alla fall :D
Sist tror jag att jag klagade över att min häst var dålig i magen och inte drack ordentligt. Kan uppdatera med att han fick en noggrann veterinärcheck och de hittade förgås ingenting.. Förhoppningsvis går det över nu när vi börjar övergå till bete så smått. Nu till veckan får jag ridhjälp av medryttare fem dagar, känns helt underbart att han ska få röra på sig så pass mycket :love:

Gick in i vecka 37 i fredags och nu börjar det alltså närma sig! Jag känner dock hur jag blir mer och mer nervös. Inte på grund av förlossningen eller så, utan över att faktiskt ta sig så långt som till förlossning. Har varit orolig att jag läcker fostervatten men varken min barnmorska eller de på förlossningen trodde att det var det när jag beskrev. Har fått ett sånt här papper som man kan mäta ph-värde med också och hunnit testa det en gång. Barnmorskan sa att det ska bli mörkgrönt om det är fostervatten, mitt blev svagt ljusgrönt bara så förhoppningsvis är det ingenting. Men oroar mig så ändå!
Någon som har tips på hur man stillar oron sista tiden?

Får du inte lov att komma in på kontroll ifall du är orolig? :) Jag blir också lite orolig ibland över om jag känner tillräckligt med rörelser, jag känner men det är inte lika tydligt och lika mycket det blir roterat runt där inne som tidigare. Dock så borde hon ju rimligtvis också få mindre och mindre plats att röra sig på. Hon är dock inte så lätt att peta igång utan rör sig när hon känner för det, inte när jag puttar till henne :p

Mamma på besök idag som på något vis inte har förstått att jag fortfarande rider... Nu blev hon såklart orolig och tyckte att det är ju inte så lång tid kvar så sluta med det nu, dumt om det händer något osv...
Fick mig på dåligt humör... :( Min mamma är jättebra men kan vara något överbeskyddande och har t.ex minst 1 g/dag denna helgen skrivit och frågat hur det är eftersom hon vet att sambon inte är hemma, så jag var redan lite irriterad. Jag vet att hon bara menar väl och är rädd om oss men ju mer hysterisk och orolig hon blir desto mindre lust får jag att svar henne eftersom jag blir irriterad över att hon inte kan slappna av och att hon faktiskt inte behöver veta allt, om jag är hemma eller när jag kommer hem osv... Samtidigt så vet jag att hon blir ledsen när jag blir irriterad så får jag dåligt samvete för det också...

Är ju inte så att man inte är medveten om riskerna vid ridning, men är trött på att ofta behöva försvara att jag fortfarande rider och vill helst inte nämna det högt om jag kan undgå det.

Sorry för gnäll inlägg... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
10 845
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 905
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 655
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 444
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp