Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får du inte lov att komma in på kontroll ifall du är orolig? :) Jag blir också lite orolig ibland över om jag känner tillräckligt med rörelser, jag känner men det är inte lika tydligt och lika mycket det blir roterat runt där inne som tidigare. Dock så borde hon ju rimligtvis också få mindre och mindre plats att röra sig på. Hon är dock inte så lätt att peta igång utan rör sig när hon känner för det, inte när jag puttar till henne :p

Mamma på besök idag som på något vis inte har förstått att jag fortfarande rider... Nu blev hon såklart orolig och tyckte att det är ju inte så lång tid kvar så sluta med det nu, dumt om det händer något osv...
Fick mig på dåligt humör... :( Min mamma är jättebra men kan vara något överbeskyddande och har t.ex minst 1 g/dag denna helgen skrivit och frågat hur det är eftersom hon vet att sambon inte är hemma, så jag var redan lite irriterad. Jag vet att hon bara menar väl och är rädd om oss men ju mer hysterisk och orolig hon blir desto mindre lust får jag att svar henne eftersom jag blir irriterad över att hon inte kan slappna av och att hon faktiskt inte behöver veta allt, om jag är hemma eller när jag kommer hem osv... Samtidigt så vet jag att hon blir ledsen när jag blir irriterad så får jag dåligt samvete för det också...

Är ju inte så att man inte är medveten om riskerna vid ridning, men är trött på att ofta behöva försvara att jag fortfarande rider och vill helst inte nämna det högt om jag kan undgå det.

Sorry för gnäll inlägg... :(
Tänker så mycket annat farligt man gör som ingen ifrågasätter.
Nu är detta tredje gången till mig och ingen som ifrågasätter vad jag gör. Jag bedömer att risken att jag ska trilla av min häst är mindre än att jag ska krocka med bilen.
Och det ger mig så mycket glädje att jag tycker det väger upp den lilla risken.

Men visst är det trist att behöva försvara sig.
 
V26 idag och jag känner mig helt plötsligt gigantisk. Otymplig och tung i hela kroppen, magen känns enorm och spänd.. Som om den växt 4steg på kurvan eller så under helgen.. Galet..
 
Tänker så mycket annat farligt man gör som ingen ifrågasätter.
Nu är detta tredje gången till mig och ingen som ifrågasätter vad jag gör. Jag bedömer att risken att jag ska trilla av min häst är mindre än att jag ska krocka med bilen.
Och det ger mig så mycket glädje att jag tycker det väger upp den lilla risken.

Men visst är det trist att behöva försvara sig.

Precis, jag rider nu typ 2-3 gånger i veckan, rider inte i skogen då jag vet att hon är mer tittig där och om hon är för pigg/spänd/tittig så avslutar jag för dagen, jag känner henne så väl så jag kan nästan avgöra hur pigg hon är på väg in från hagen.
Jag har typ trillat av 1 gång förra året och känner mig fortfarande stabil i sadlen om hon skulle få för sig att hoppa till sidan. Vi bor inne i Köpenhamn och jag brukar kontra med att det är långtifrån riskfritt att cykla omkring här inne men det gör ju folk iaf (mamma tyckte dock att det borde jag kanske också undvika, även om hon höll med om att ja man kan ju gå och trilla också... :grin:)

Och som du också skriver, det ger mig så mycket mentalt att jag tycker det är värt risken. Men men, förhoppningsvis så är liten på utsidan om ca tre veckor så behöver jag inte försvara mig like mycket längre...
 
Precis, jag rider nu typ 2-3 gånger i veckan, rider inte i skogen då jag vet att hon är mer tittig där och om hon är för pigg/spänd/tittig så avslutar jag för dagen, jag känner henne så väl så jag kan nästan avgöra hur pigg hon är på väg in från hagen.
Jag har typ trillat av 1 gång förra året och känner mig fortfarande stabil i sadlen om hon skulle få för sig att hoppa till sidan. Vi bor inne i Köpenhamn och jag brukar kontra med att det är långtifrån riskfritt att cykla omkring här inne men det gör ju folk iaf (mamma tyckte dock att det borde jag kanske också undvika, även om hon höll med om att ja man kan ju gå och trilla också... :grin:)

Och som du också skriver, det ger mig så mycket mentalt att jag tycker det är värt risken. Men men, förhoppningsvis så är liten på utsidan om ca tre veckor så behöver jag inte försvara mig like mycket längre...
Livet kan inte stanna helt tycker jag. Det tjänar ingen på.
 
Jag är 26 +3 och lätt som en fjäder tills jag ser mig i spegeln...
För nån vecka sen kände jag mig gigantiskt. Det svänger fort ;)

Ja det gör ju det.. Har dock inte känt mig gravid rent kroppsligt (till magen sett), snarare magsjuk pga av allt kräkande och illamående. Men nu känns magen enorm..
 
Får du inte lov att komma in på kontroll ifall du är orolig? :) Jag blir också lite orolig ibland över om jag känner tillräckligt med rörelser, jag känner men det är inte lika tydligt och lika mycket det blir roterat runt där inne som tidigare. Dock så borde hon ju rimligtvis också få mindre och mindre plats att röra sig på. Hon är dock inte så lätt att peta igång utan rör sig när hon känner för det, inte när jag puttar till henne 

Barnmorskan på förlossningen sa att jag kan komma in på kontroll om det kommer mycket vatten (eller vad det nu är) på en gång och att jag då typ ska använda binda och fånga upp det så att de kan kontrollera vad det är. Nu har det inte direkt kommit så mycket utan det är väldigt lite åt gången, så känner mig lite dum om jag åker in med det.. Har en tid till BM på onsdag, om det är lugnt fram till dess avvaktar jag nog, men kommer det nån störtflod åker jag in förstås. Hoppas att allt är bra!
I övrigt är det exakt samma för mig som för dig. Jag känner rörelser varje dag, flera gånger om dagen, men de är inte lika intensiva som förut. Tänker som du att hen ju får mindre och mindre utrymme och har dessutom fixerat sig så snurrar ju inte runt som tidigare. Tog upp det med BM sist också och hon menade att så länge man känner varje dag så ska det nog inte vara nån fara.

Hoppas att tiden går fort nu!
 
Här är en till som folk tittar lite förundrat på, inte för att jag rider men har fått frågan om jag jobbar fortfarande några gånger. Brukar svara att jag har det så bra där ute att jag vill gå där och drälla så länge det bara går.:D Tror inte folk hade brytt sig om jag haft ett vanligt kontorsjobb men det ser nog lite roligt ut när jag asar runt på en massa foderkärror morgnarna i ända med magen i vädret. :pSen tar jag inte de stökigaste märrarna utan har gått över mer och mer på stallarbetet.

Sista dagarna har varit lite tungjobbade, även om jag jobbar långt ifrån heltid så tar det ändå att vara där 7 dagar/vecka som det blir under högsäsongen. Finns inte mycket energi över när man kommer hem sen till att klippa gräs och städa bilen till exempel, känner mig rätt lat som inte orkar mer. :turd:

Vecka 28 (27+2) nu. :)
 
Här är en till som folk tittar lite förundrat på, inte för att jag rider men har fått frågan om jag jobbar fortfarande några gånger. Brukar svara att jag har det så bra där ute att jag vill gå där och drälla så länge det bara går.:D Tror inte folk hade brytt sig om jag haft ett vanligt kontorsjobb men det ser nog lite roligt ut när jag asar runt på en massa foderkärror morgnarna i ända med magen i vädret. :pSen tar jag inte de stökigaste märrarna utan har gått över mer och mer på stallarbetet.

Sista dagarna har varit lite tungjobbade, även om jag jobbar långt ifrån heltid så tar det ändå att vara där 7 dagar/vecka som det blir under högsäsongen. Finns inte mycket energi över när man kommer hem sen till att klippa gräs och städa bilen till exempel, känner mig rätt lat som inte orkar mer. :turd:

Vecka 28 (27+2) nu. :)
Alltså, lat?? Det ska du absolut inte känna dig. Är sjukt imponerad att du håller igång så mycket. Hade aldrig orkat stängsla i 7 timmar just nu, tycker det en en helt fantastisk insats :bow:. Själv blir jag helt slut av att sätta upp lite gardiner här hemma eller cykla 3 km med sonen till dagis ;).
 
Alltså, lat?? Det ska du absolut inte känna dig. Är sjukt imponerad att du håller igång så mycket. Hade aldrig orkat stängsla i 7 timmar just nu, tycker det en en helt fantastisk insats :bow:. Själv blir jag helt slut av att sätta upp lite gardiner här hemma eller cykla 3 km med sonen till dagis ;).
Tack! Har ju ingen aning om hur mycket man "ska" hålla igång så här långt in i graviditeten, utan jämför mig själv med hur jag brukar vara och då är jag i princip en grönsak.:) Kan ju trösta dig med att jag bara stängslade i lite över två timmar, resten av tiden jobbade jag med vanligt stalljobb. :D 7 timmar konstant stängsling hade jag nog dött av även i vanliga fall :p
 
Tack! Har ju ingen aning om hur mycket man "ska" hålla igång så här långt in i graviditeten, utan jämför mig själv med hur jag brukar vara och då är jag i princip en grönsak.:) Kan ju trösta dig med att jag bara stängslade i lite över två timmar, resten av tiden jobbade jag med vanligt stalljobb. :D 7 timmar konstant stängsling hade jag nog dött av även i vanliga fall :p
Den bedriften är inte dålig den heller ;). Men jag förstår din känsla, och man jämför ju med hur mycket man brukar kunna göra, inte hur alla andra har det. Börjar känna mig tung, får ont i ryggen och måste sätta mig ner oftare än vanligt. Är i v. 25 så det är ganska lång tid kvar innan jag blir lättare igen. Längtar verkligen tills bebisen är ute, men förnuftet inser att det är bra om den stannar inne ganska många veckor till ;).
 
Tack! Har ju ingen aning om hur mycket man "ska" hålla igång så här långt in i graviditeten, utan jämför mig själv med hur jag brukar vara och då är jag i princip en grönsak.:) Kan ju trösta dig med att jag bara stängslade i lite över två timmar, resten av tiden jobbade jag med vanligt stalljobb. :D 7 timmar konstant stängsling hade jag nog dött av även i vanliga fall :p
Du ska inte söka grav. Peng ?
Tänkte faktiskt göra det efter midsommar även om jag tycker det går bra att jobba.
Det är rätt lyxigt att få rå sin tid en stund i sommar.
 
Du ska inte söka grav. Peng ?
Tänkte faktiskt göra det efter midsommar även om jag tycker det går bra att jobba.
Det är rätt lyxigt att få rå sin tid en stund i sommar.
Hehehe den frågan har jag fått av fler och envisas med att svara att jag hoppas kunna gå så länge det bara går. Men visst, börjar jag få jätteont och mycket besvär så får jag väl tänka om. Som det är nu vet jag att jag ändå inte hade kunnat hålla mig borta utan "smygjobbat". :D Blir svårt när man har sina egna hästar här ute också, blir ju att man går och letar arbete, blir skitsur när stallet inte är i den ordning jag vill ha det ;)
 
Hehehe den frågan har jag fått av fler och envisas med att svara att jag hoppas kunna gå så länge det bara går. Men visst, börjar jag få jätteont och mycket besvär så får jag väl tänka om. Som det är nu vet jag att jag ändå inte hade kunnat hålla mig borta utan "smygjobbat". :D Blir svårt när man har sina egna hästar här ute också, blir ju att man går och letar arbete, blir skitsur när stallet inte är i den ordning jag vill ha det ;)
Haha jag är alltid på jobbet när jag inte jobbar. Men det är skönt att inte jobba heltid i sommarvädret.
 
På tal om sommarväder så får det gärna börja komma lite sånt redan nu.. Jag har ju gått på ledigt och är bara hemma hela dagarna. Bor på landet, finns inte mycket att göra. Hade vädret varit fint hade jag satt mig på altanen i alla fall, men väldigt grått här just nu. Känns som att dagens äventyr blir en promenad till brevlådan. Sambon bortrest till torsdag så blir ganska ensamt och långtråkigt här hemma efter några timmar. Jag brukar älska att vara själv, men nu har jag faktiskt tröttnat! Tur att jag har katter som faktiskt till och med ställt upp och sovit i sängen med mig :)
Tips på vad man kan hitta på? Jag har redan tvättat allt som går och städat det jag orkar. Finns det något roligt, inte för komplicerat, pyssel man kan ägna sig åt kanske?
 
Spännande, mitt i hundpromenaden gav min högra ljumske upp totalt! Funderar på om bebis ligger bakom genom att trycka eller om det är nåt annat. Blir en spännande väg tillbaka till bilen, tack och lov gick jag den korta rundan :D
 
På tal om sommarväder så får det gärna börja komma lite sånt redan nu.. Jag har ju gått på ledigt och är bara hemma hela dagarna. Bor på landet, finns inte mycket att göra. Hade vädret varit fint hade jag satt mig på altanen i alla fall, men väldigt grått här just nu. Känns som att dagens äventyr blir en promenad till brevlådan. Sambon bortrest till torsdag så blir ganska ensamt och långtråkigt här hemma efter några timmar. Jag brukar älska att vara själv, men nu har jag faktiskt tröttnat! Tur att jag har katter som faktiskt till och med ställt upp och sovit i sängen med mig :)
Tips på vad man kan hitta på? Jag har redan tvättat allt som går och städat det jag orkar. Finns det något roligt, inte för komplicerat, pyssel man kan ägna sig åt kanske?
Jag har ägnat dagen åt just tvätt och städ och.är sämst på pyssel. Candy crusch:p?

Jag Slänger saker och försöker inspirera övriga familjen att göra likadant.
Vad har ni för policy gällande gamla papper och pärmar? Vad sparas och vad slängs?
 
Man får så spännande symptom när man är gravid :D Tror dock att det var bebis-relaterat för kände hur den roterade på nåt vis så den klev väl på en nerv eller nåt. Det dök upp och klingade av rätt fort, men kändes ungefär som ett ljumskbråck modell rejält ett tag.:p
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har ägnat dagen åt just tvätt och städ och.är sämst på pyssel. Candy crusch:p?

Jag Slänger saker och försöker inspirera övriga familjen att göra likadant.
Vad har ni för policy gällande gamla papper och pärmar? Vad sparas och vad slängs?
Jag älskar att göra mig av med saker jag inte behöver, vilket min sambo oftast inte håller med om. Så det brukar bli en blandning av spara och slängde hos oss. Hatar att ha en massa papper som aldrig används.

Vi brukar slänga gamla deklarationer, försäkringspapper, fakturor, broschyrer och liknande. Försäkringspapper som är aktuella sparar vi, men det är för att sambon vill det, inte jag. Vi sparar även avtal såsom hyreskontrakt och anställningsavtal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
10 913
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 936
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 655
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 454
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp