Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår det. Jag har varit hemma sen Januari och jag kommer bli knäpp snart! Orken finns ju inte riktigt där heller till att göra saker så tiden går ännu mer sakta.

Vad ska man göra?
Lära sig sticka, baka osv
Jag har en "målarbok" att fördriva tiden med.
Hitta ett lite projekt; mitt hade varit att fixa ordning min sons lekkök, måla och sötta nya knoppar, om jag hade orkat vill säga.

Det är ju precis det att orken inte riktigt finns till så mycket, men tiden finns ju och tråkigt hinner det bli.. Jag älskar att ta långa promenader i vanliga fall, kan lätt fördriva ett par timmar om dagen med det, men det går inte nu, gör för ont (om det skulle hjälpa till att sätta igång förlossningen skulle jag göra det dock, men vet inte om jag tror på det..).

Kom på nu att jag faktiskt har en målarbok som jag fick i julklapp för något år sedan, aldrig målat i den, ska se om jag kan hitta den!

@Omega jag börjar också bli uttråkad och har börjat få Slut på projekt/tappat motivationen till fler projekt.

Ja, eller hur! Alla projekt jag kommer på känns för stora och jobbiga för mig i nuvarande tillstånd. Finns vissa saker jag förstås skulle kunna göra, typ sticka, men har ingen ro till det, samtidigt som jag ju bara vill göra något :banghead: Uttråkad och motivationsbrist på samma gång. Yay.
 
Men nu hände en bra sak i alla fall! Det ringde på dörren nyss och det visade sig vara posten med reservdelen till skötbordet som vi väntat på! Nu kan jag (förhoppningsvis) bygga ihop det och fixa i badrummet med blöjor osv! :D

Och jag gick in i vecka 40 idag! :up:
 
@Rosen-Knoppen jag vaknade också 4 i morse. Av ett bräkande rådjur utanför sovrumsfönstret :mad: Det blev inget vilat på lunchen för jag hann inte, och nu ska vi på studentfirande som kommer pågå hela kvällen. Tur att jag kan dra gravidkortet och gå och lägga mig och vila om jag behöver. Det kommer finnas gott om barnvakter på plats.
 
Alltså, jag är såå uttråkad! Tänkte att det skulle vara mestadels mysigt att vara hemma över en månad innan beräknad födsel (var ju tvungen till det pga reglerna här i Finland) men nu är det mest bara långtråkigt. Skulle så gärna vilja göra någonting vettigt.

Ett urval av det jag gjort hittills:
  • Städat huset
  • Gjort matlådor och fryst ner
  • Bakat matbröd, kanelbullar och två bärpajer under denna vecka
  • Tvättat typ allt som går att tvätta i huset
  • Tvättat alla hästens täcken och schabrak
  • Badat hästen
  • Varit till veterinär med båda katterna för vaccinationer
  • Bäddat spjälsängen och fixat i bebis rum
  • Planterat om alla blommor inomhus
  • Varit ute och plockat blommor och pyntat huset med
  • Sorterat in papper/räkningar osv i pärmar
  • Gjort ett försök med cykelturer då det inte fungerar att promenera, gick sådär
  • Tagit fram utemöblerna och fixat till altanen
  • Sorterat alla böcker i bokhyllan i alfabetisk ordning
  • Sett ungefär tre säsonger av Grey's Anatomy och lika många av Vänner..
  • Ätit väldigt mycket glass..
Jag vet inte vad jag ska hitta på längre! Vill bara att bebis ska komma nu! Önskar att jag kunnat rida eller promenera, men det går inte. Vad kan man mer göra? Tips?!

Kan tipsa om nåt jag önskar att jag hade gjort innan första barnet:

Storkok och frysa in matlådor!

Hade noll o ingen lust att laga mat när lillan låg o sov på ens bröst. (Tyckte inte heller det fanns tid, vilket det helt plötsligt finns när det man har två barn dock, konstigt nog ;))
 
7 veckor kvar. Nyss var det 11 tyckte jag...
Har fortfarande inte fixat vagn och känns som jag kanske borde göra det.

Känns jobbigare fysiskt nu. Det tar emot att böja sig ner, trött i benen av att stå och gå och ont av att sitta, sammandragningar av att gå för fort.
Har en ev kund som kommer och tittar på hästen nästa vecka och landat i beslutet att helt enkelt sälja så fort jag kan och ta vad jag får. Varje månad tickar stallhyran och skor på en hobby som jag inte nyttjar varken nu eller sedan.
Min vidskepliga sida vänder detta till något positivt. Nåt går alltid åt skogen så om jag nu förlorar min häst så borde jag faktiskt få mitt barn:heart
 
Kan tipsa om nåt jag önskar att jag hade gjort innan första barnet:

Storkok och frysa in matlådor!

Hade noll o ingen lust att laga mat när lillan låg o sov på ens bröst. (Tyckte inte heller det fanns tid, vilket det helt plötsligt finns när det man har två barn dock, konstigt nog ;))

Tack för tips, har faktiskt fryst in några lådor med köttfärssås, problemet är att frysen är proppfull nu O_o Jag kanske får börja med att äta upp lite gamla korvbröd och grejer så att det får plats fler lådor! Om bebis inte kommit till veckan så får det nog bli ett storkok :)
 
Blä, varit på språng hela dagen. På vägen hem från mormor fick jag rejäl blåskatarr från ingenstans verkligen. Gick på toa innan vi åkte och efter 10 minuter drog det igång. Släppte snabbt efter 1 gram Alvedon och sen har jag pumpat i mig vatten med citronsyra sen dess. Gick på toa för en stund sen och kände ingenting.

Enligt sjukvårdsupplysningen ska jag ringa jouren i stan imorgon bitti för att lämna urinprov men hur aktuellt är det om symptomen håller sig borta? Det enda jag kan hitta är att man är mer disponibel för njurbäckeninflammation som gravid och jag har absolut noll sjukdomskänsla i övrigt, ingen feber eller ont i ryggen.

Kan tillägga att jag har haft hur mycket problem som helst med urinvägarna för några år sen, både med och utan bakterier på vissa odlingar, så jag är inte direkt obekant med problemet. Har t.o.m penicillin hemma utskrivet att ta vid behov men känns sjukt onödigt om det inte behövs.
 
Fortfarande inget på gång här, tycker snarare känningarna avtar än tilltar.. :cautious: Får nog ställa in mig på igångsättning tisdag, känns på ett sätt mer nervöst att få ett klockslag än att det spontant bara händer!

@Ray skönt att du har landat i ditt beslut.
 
Fortfarande inget på gång här, tycker snarare känningarna avtar än tilltar.. :cautious: Får nog ställa in mig på igångsättning tisdag, känns på ett sätt mer nervöst att få ett klockslag än att det spontant bara händer!

@Ray skönt att du har landat i ditt beslut.
Är det redan på tisdag som du ska sättas igång? I mina tankar låg det längre fram i tiden. Hoppas det drar igång av sig självt, men skönt att ha ett slutdatum. Det tyckte åtminstone jag när jag fick min tid med sonen :).
 
Är det redan på tisdag som du ska sättas igång? I mina tankar låg det längre fram i tiden. Hoppas det drar igång av sig självt, men skönt att ha ett slutdatum. Det tyckte åtminstone jag när jag fick min tid med sonen :).

Har iaf tid till kontrol och ctg på tisdag då det är BF. Nu ligger mitt blodsocker och övriga värden fint så om baby också har det OK så kan jag nog välja att vänta ifall jag vill. Men eftersom jag var lite öppen och de då kan ta vattnet så jag slipper tabletter och liknande lutar det åt att jag tackar ja till att bli satt igång så jag slipper mer väntetid och säkert en massa kontroller.. Men där är ju knappt två dygn till tisdag kl 8 så det kan ju hända något fortfarande, även om det inte känns så..
 
Men vad fasen, nu är jag både arg och ledsen! När vi kom hem från studentfirandet igår möttes vi av ett uppbrutet genomsökt hus. Jag tog det med ro, då. Det var ingen större skada skedd och inga jättevärdefulla saker som är borta. Idag känns det mer olustigt. Och nu upptäckte jag precis att tjuvarna varit i min garderob. Fem klänningar, kanske fler, saknas. Typ de enda kläderna jag har som passar just nu! Och inget värdefullt alls för tjuvarna.
 
Men vad fasen, nu är jag både arg och ledsen! När vi kom hem från studentfirandet igår möttes vi av ett uppbrutet genomsökt hus. Jag tog det med ro, då. Det var ingen större skada skedd och inga jättevärdefulla saker som är borta. Idag känns det mer olustigt. Och nu upptäckte jag precis att tjuvarna varit i min garderob. Fem klänningar, kanske fler, saknas. Typ de enda kläderna jag har som passar just nu! Och inget värdefullt alls för tjuvarna.
Men nä...
Gud vad obehagligt!
 
Men vad fasen, nu är jag både arg och ledsen! När vi kom hem från studentfirandet igår möttes vi av ett uppbrutet genomsökt hus. Jag tog det med ro, då. Det var ingen större skada skedd och inga jättevärdefulla saker som är borta. Idag känns det mer olustigt. Och nu upptäckte jag precis att tjuvarna varit i min garderob. Fem klänningar, kanske fler, saknas. Typ de enda kläderna jag har som passar just nu! Och inget värdefullt alls för tjuvarna.
Nej vad tråkigt och konstigt att stjäla klänningar? Vi hade inbrott i lägenheten en nyårsafton för ett par år sedan och minns den obehagliga känslan av att lägga sig ocj sova i sängen som någon rotat runt i.
 
Fy så obehagligt @hvala och instämmer med övriga om att det var ett väldigt konstigt byte att vara ute efter!

Precis varit på dop. Klämde mig i ett par 37or med hög klack och en klänning i storlek xs som inköptes förra året (väldigt tacksam modell för en gravid). Kände mig ändå rätt nöjd med figuren, tills jag kom till kyrkan och stötte in i kompisens kompis som också är gravid. Hon var _pytteliten_, det syntes knappt att hon var gravid och då har hon gått in i vecka 37.... Blev helt orimligt knäckt för jag ser ut som en valross i jämförelse alltså.:cry: Sambon blev också helt chockad när han såg henne, jag har nog aldrig sett en så liten och snygg figur på en höggravid förut....
 
Tack för tips, har faktiskt fryst in några lådor med köttfärssås, problemet är att frysen är proppfull nu O_o Jag kanske får börja med att äta upp lite gamla korvbröd och grejer så att det får plats fler lådor! Om bebis inte kommit till veckan så får det nog bli ett storkok :)

Välj sånt som går att äta kallt också ;)
 
Men vad fasen, nu är jag både arg och ledsen! När vi kom hem från studentfirandet igår möttes vi av ett uppbrutet genomsökt hus. Jag tog det med ro, då. Det var ingen större skada skedd och inga jättevärdefulla saker som är borta. Idag känns det mer olustigt. Och nu upptäckte jag precis att tjuvarna varit i min garderob. Fem klänningar, kanske fler, saknas. Typ de enda kläderna jag har som passar just nu! Och inget värdefullt alls för tjuvarna.

Usch och fy! Det är så jävla vidrigt när folk går in i någons hus sådär. Inte för sakernas skull, men övertrampet att någon går in i ens hem, som ska va ens trygghet.
Kram!
 
18815426_1978677672157901_6711484497793036548_o.jpg
"Rätt" vinkel...
18836746_1978677878824547_438951655567136472_o.jpg
vinkeln där det framgår med all önskvärd tydlighet att jag är gravid...jättegravid..
 
Fy så obehagligt @hvala och instämmer med övriga om att det var ett väldigt konstigt byte att vara ute efter!

Precis varit på dop. Klämde mig i ett par 37or med hög klack och en klänning i storlek xs som inköptes förra året (väldigt tacksam modell för en gravid). Kände mig ändå rätt nöjd med figuren, tills jag kom till kyrkan och stötte in i kompisens kompis som också är gravid. Hon var _pytteliten_, det syntes knappt att hon var gravid och då har hon gått in i vecka 37.... Blev helt orimligt knäckt för jag ser ut som en valross i jämförelse alltså.:cry: Sambon blev också helt chockad när han såg henne, jag har nog aldrig sett en så liten och snygg figur på en höggravid förut....
Jag ska på bröllop nästa helg, har insett att skor med klack bara är att glömma. Har ont i ryggen även i platta skor och är orolig att ryggen inte ska klara dagen ändå, så tänker inte förvärra med klackar. Köpte ett par nya platta sandaler idag som jag tänkte ha, dock lite orolig att jag ska få skav mellan tårna med dem. Har fånigt känsliga fötter, får skavsår av typ allt.

Köpte klänning till bröllopet för ett par veckor sedan. Provade idag igen och känner mig inte riktigt lika nöjd längre, inbillar mig att jag ser mer tjock än gravid ut. Den sitter inte åt alls nedanför magen så tyget faller rakt ner där. Men jag hoppas det syns att jag är gravid... Kommer vara i vecka 37 när bröllopet är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
19 248
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
5 063
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 251
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 297
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • High Chaparall
  • "Minisemester" med tonåringar

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp