Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är helt sjukt, kommer det göra så här ont när ungen ska ut också? Om det åtminstone hade lett fram till nåt, nu gör det bara så satans ont utan anledning , det enda som funkar är att ligga som en grönsak. :cry:

Jag lovar att det inte är utan anledning och att det säkert är för att det är på gång. Så hade jag också på slutet, högg till som knivar nedåt. Ibland så pass att det nästan svartnade för ögonen på mig. Min BM sa att det antagligen berodde på att bebis huvud var så långt ned och tryckte på nerver och ligament som ger den intensiva smärtan.
Och ligg du som en grönsak tycker jag, det gäller att vara utvilad inför förlossningen om det skulle vara så att den blir utdragen. Det är inte långt kvar nu:heart
 
Tack...
Jo, visst, jag tar ju mycket hellre den här smärtan om jag vet att det finns ett slut på den, nu känns det totalt meningslöst bara.

Det finns inte så mycket annat att göra än att ligga eller sitta still typ 23 timmar per dygn, hur mycket jag än hatar det. Det värsta av allt är att så fort jag ställer mig så känns det som att nåt kan vara på gång, magen drar ihop sig, det gör ont och det strålar ut i ländryggen som sammandragningar/värkar. Sen lägger jag mig eller sitter och då går det över typ direkt.
Samma på natten, vaknat sååå många gånger nu med rejäl mensvärk och även nån enstaka värk. Har alldeles för ont för att kunna somna om när jag vaknar av det. Hinner ställa in mig på att nåt kanske ändå är på gång, men nä, det lägger sig igen. Fy fan rent ut sagt.

Förlåt för gnäll men idag är jag verkligen så himla less...
Kram!
Vet hur det känns. Gick 11 dar förbi bf med första barnet. Höll på bli fullkomligt knäpp. Tog mig lite mer än 5 år innan jag började tänka att jag hade kunnat tycka det var värt att göra igen.
Men kom ihåg att det är bara några dagar max kvar. Ingen graviditet varar för evigt!
.
 
Jag lovar att det inte är utan anledning och att det säkert är för att det är på gång. Så hade jag också på slutet, högg till som knivar nedåt. Ibland så pass att det nästan svartnade för ögonen på mig. Min BM sa att det antagligen berodde på att bebis huvud var så långt ned och tryckte på nerver och ligament som ger den intensiva smärtan.
Och ligg du som en grönsak tycker jag, det gäller att vara utvilad inför förlossningen om det skulle vara så att den blir utdragen. Det är inte långt kvar nu:heart
Ja, det gör så ont på mig också, att kroppen inte vet var den ska ta vägen när det hugger som värst. Har fått som plötsligt illamående sista dagarna också, något jag inte haft sen i början på graviditeten... funderar på om det är för att den går emot nåt med huvudet för den ligger jättelångt ner, känner hur det är hårt längst ner i magen mellan ljumskarna.

Tack för er pepp, det hjälper för sambon är rätt oförstående. Han vill ju bara vara ute och jobba i det fina vädret och fattar inte alls varför jag är så sällskapssjuk...
 
Kram!
Vet hur det känns. Gick 11 dar förbi bf med första barnet. Höll på bli fullkomligt knäpp. Tog mig lite mer än 5 år innan jag började tänka att jag hade kunnat tycka det var värt att göra igen.
Men kom ihåg att det är bara några dagar max kvar. Ingen graviditet varar för evigt!
.
Tack..
Det är möjligt att jag kommer att ändra mig i barnfrågan nån gång i framtiden men just nu känner jag bara "aldrig mer". När vi har diskuterat eventuella syskon så har jag varit av den åsikten att jag vill ha dem någorlunda tätt om det ska vara aktuellt och det alternativet går fetbort i dagsläget iaf...
 
Det här är faktiskt gräsligt. Jag har så sjukt ont i främre delen av magen ner mot ljumskarna idag att jag knappt kan luta mig neråt eller framåt. Sambon fick hjälpa mig på med kläderna efter duschen idag. Sticker som knivar men så länge jag sitter bakåtlutad eller ligger ner så försvinner det.
Vad fasen är det som gör så ont?
Kommer aldrig mer utsätta mig för det här kan jag säga...

Där är du! Höll andan för att jag trodde det var dags.... Stor styrkekram!! Inte långt kvar nu, och när bebis är här glömmer man fort.

Ska inte ljuga om att tiden efter fl är tuff den med men att ligga och titta på det där underverket lindrar de flesta besvär
 
Tack..
Det är möjligt att jag kommer att ändra mig i barnfrågan nån gång i framtiden men just nu känner jag bara "aldrig mer". När vi har diskuterat eventuella syskon så har jag varit av den åsikten att jag vill ha dem någorlunda tätt om det ska vara aktuellt och det alternativet går fetbort i dagsläget iaf...
Det är ju en ickefråga just nu:p

Ibland ändrar man sina planer och ibland inte. Ibland ändrar livet det åt en dessutom...

Som sagt. Det är vidriga dagar och minuter när man passerat sitt gyllene datum. Det är synd om en just då. Hur mycket det än är värt det i slutändan så mår man pest och det är inte kul:down:
Håller tummarna för att det blir en smidig förlossning för att väga upp lite extra tid :)
 
Tack..
Det är möjligt att jag kommer att ändra mig i barnfrågan nån gång i framtiden men just nu känner jag bara "aldrig mer". När vi har diskuterat eventuella syskon så har jag varit av den åsikten att jag vill ha dem någorlunda tätt om det ska vara aktuellt och det alternativet går fetbort i dagsläget iaf...


Ville också ha syskon tätt men känner nu att min kropp behöver återhämta sig. Graviditet och förlossning slet mer på mig än jag någonsin kunnat föreställa mig.

Har dock återhämtat mig rätt fort och tanken känns ljusår närmre än de första veckorna efter förlossningen då jag ärligt sa att jag ALDRIG skulle göra om det igen.
 
Sambon har dubbelsidig lunginflammation. Klarade sig nätt och jämt ifrån att bli inlagd med antibiotika i dropp.
Så nu hoppas vi att han blir bättre fort och att inte förlossningen sätts igång. Det är nog ända gången jag kännt att det inte får komma nån bebis nu nu nu nu..

@Fritidsryttare Det suger att va gravid, man får klaga, mycket och ofta! :heart Hoppas bebis tittar ut snart!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Tack...
Jo, visst, jag tar ju mycket hellre den här smärtan om jag vet att det finns ett slut på den, nu känns det totalt meningslöst bara.

Det finns inte så mycket annat att göra än att ligga eller sitta still typ 23 timmar per dygn, hur mycket jag än hatar det. Det värsta av allt är att så fort jag ställer mig så känns det som att nåt kan vara på gång, magen drar ihop sig, det gör ont och det strålar ut i ländryggen som sammandragningar/värkar. Sen lägger jag mig eller sitter och då går det över typ direkt.
Samma på natten, vaknat sååå många gånger nu med rejäl mensvärk och även nån enstaka värk. Har alldeles för ont för att kunna somna om när jag vaknar av det. Hinner ställa in mig på att nåt kanske ändå är på gång, men nä, det lägger sig igen. Fy fan rent ut sagt.

Förlåt för gnäll men idag är jag verkligen så himla less...
Be inte om ursäkt! Jag vet så väl hur du har det och det är förjävligt jobbigt!!!

För en vecka sedan var jag i ett tillstånd ungefär som du känner nu. Jag förstår att det känns hopplöst men varje dag, timme, minut för dig närmare förlossningen, närmare din bebis, närmare att inte vara gravid längre.
 
Tack alla för er peppning, det känns skönt att veta att det är fler som upplever och har upplevt samma, även om jag inte unnar någon det här tillståndet. Nu är snart den här dagen över och jag har börjat fokusera på morgondagens BM-besök. :)

@Rosen-Knoppen låter ju hemskt med lunginflammation så här tätt inpå förlossningen, hoppas på väldigt snabb bättring för honom och tur att du övertalade honom att söka vård!!
 
Och där fick jag hem en sonen 39graders feber från förskolan. Kände att jag gav upp lite nu och la mig ner och grät :cry:
Men usch, fy vilken otur! Du har ingen som kan hjälpa till med avlastning, typ föräldrar eller så? Tänker så att du iaf försöker minska smittorisken lite grann, även om det kanske är för sent redan... Lider med dig.
 
Tack alla för er peppning, det känns skönt att veta att det är fler som upplever och har upplevt samma, även om jag inte unnar någon det här tillståndet. Nu är snart den här dagen över och jag har börjat fokusera på morgondagens BM-besök. :)

Det är det jag gillar med att skriva här på Buke - att även om man känner sig väldigt ensam med sina tankar så finns det alltid någon som känner eller har tänkt likadant som en själv när man vädrar det här :). Helt plötsligt känner man sig inte ensammast i världen :love:.
 
Och där fick jag hem en sonen 39graders feber från förskolan. Kände att jag gav upp lite nu och la mig ner och grät :cry:
Nää, förstår att du känner dig uppgiven. Tillåt dig att känna så, det är ju verkligen ingen rolig sits. Hoppas att bebisen väntar med att anlända tills familjen är på benen :heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Yay, hinnsvepningen blev en gynundersökning istället. Tappen helt utplånad men hon kunde inte känna att jag hade öppnat mig nånting så det fanns inga hinnor att ta. Så nu fick jag lite peptalk och en informationsbroschyr om igångsättning till nästa lördag istället. :arghh:
 
Jag vill härmed lovorda det icke-gravida livet! :bow:

Jag väger 10 kg mindre än i lördags, har oändligt mycket mer energi än i lördags och har välsignats med en frisk bebis som (just nu) mest bara sover. Jag och dottern var ute och jobbade i trädgården i en timme idag medan lillebror sov i vagnen. Jag hoppas att han fortsätter gilla vagnen. Dottern gjorde inte det. Jag har för övrigt bara jobbiga minnen från dotterns första två månader, det lilla jag minns. Det är en sån oerhörd skillnad den här gången :love:

Förlossningsberättelse kommer.
 
Jag vill härmed lovorda det icke-gravida livet! :bow:

Jag väger 10 kg mindre än i lördags, har oändligt mycket mer energi än i lördags och har välsignats med en frisk bebis som (just nu) mest bara sover. Jag och dottern var ute och jobbade i trädgården i en timme idag medan lillebror sov i vagnen. Jag hoppas att han fortsätter gilla vagnen. Dottern gjorde inte det. Jag har för övrigt bara jobbiga minnen från dotterns första två månader, det lilla jag minns. Det är en sån oerhörd skillnad den här gången :love:

Förlossningsberättelse kommer.
Så härligt!
Jag har efter snart 3 v tappat hela 6 kg:meh:
Min dotter sa idag att det ser ut som att hon ska få fler syskon... Har ingen förhoppning om att återfå min forna normalslappa mage men det hade onekligen varit en önskan :D

Men en underbar liten kompis har jag fått:heart. Och han är såklart värd det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
16 185
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
2 289
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 520
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 152
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp