Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känsliga läsare kan hoppa mitt inlägg om scrolla vidare så jag inte förstör nåns dag. :p



Sambon borde söka jobb som rörmokare tror jag. Han börjar också tröttna på att ungen aldrig kommer så han har börjat föreslå färdknäppar på eget initiativ (själv har jag resignerat och räknar ner till nästa helg) Vilket resultat de där färdknäpparna gör i det långa loppet är väl tveksamt men slemproppen borde ju definitivt vara väck vid det här laget med tanke på monstret som hamnade på golvet idag. :wtf: Tack gode gud att sambon hade försvunnit för annars hade han troligtvis gått in i celibat... Jag är inte så känslig men blev chockad själv.:o

Hur länge ska den hålla på och lossna egentligen? Har ju tappat bitar i rätt många dagar men det här var sjukt vidrigt...
Är superimpad över att du pallar färdknäppa. Själv har jag haft typ noll sug hela graviditeten... supertrist!

Hoppas att den lossnade slemproppen = bebis inom kort!
 
Har som sagt haft kraftigare sammandragningar idag och gjort far- och morföräldrar förberedda på att något kanske är på g. Hade hoppats på att det ökade under kvällen, men nu har sonen varit lite gnällig och vi misstänker att det kanske är feber/förkylning på gång, så nu hoppas jag på att det stannar av så vi slipper åka till förlossningen sjuka... :nailbiting:. Fast bäst vore såklart om sonen inte blir sjuk ;).
 
Har den kommit som en stor blobba så är du nog av med den helt och hållet. Det är bra, det betyder att det är nära! (Fast det betyder inte att du slipper fler slemmiga flytningar ;))

Vid min första förlossning kom slemproppen samtidigt som värkarna. Den här gången såg jag inte till den alls.

En kompis sa till mig nu att testa sex, choklad och chili för att få fart på värkarna. Färdknäppen hade ingen verkan (lärde mig sen att den kan funka för att mjuka upp tappen men jag var ju redan flera cm öppen då). Kvällen innan M föddes åt jag fiskpinnar med skitstark chilimajonnäs och tryckte en halv chokladkaka Lindt chokladmousse. Och sen gick det som det gick :D
Haha tack för tipset, det låter grymt mycket bättre än det jag hört tidigare om stark löksoppa ( vilket jag avböjde direkt, det enda som måste vara värre än en förlossning är väl att vara kass i magen samtidigt som du föder barn, oavsett hur effektivt det är...). Tror jag får be sambon köpa lite choklad med chili...:angel:
 
Är superimpad över att du pallar färdknäppa. Själv har jag haft typ noll sug hela graviditeten... supertrist!

Hoppas att den lossnade slemproppen = bebis inom kort!
Som sagt, det är nog snarare sambon som vill göra en insats och dra sitt strå till stacken, jag kan inte påstå att jag är varken speciellt aktiv eller attraktiv, större delen av sexet går åt till att hitta en ställning där magen inte är i vägen. ;)

Hoppas ni håller er friska och att bebis tittar ut snart. :)
 
Igår åkte han till sitt nya hem min fina gubbe.... i 11 år har han delat varje dag med mig, lyft mig när jag varit nere, gett mig tonvis av erfarenheter. Hela mitt vuxna liv. Från att han var en liten sparv till den gentleman han är idag. Delvis känns det helt fel, det skulle ju vara han och jag för alltid. Men jag hinner inte rida mer än 3 gånger i veckan just nu och en artroshäst behöver mer än så. Men usch vad jag gråter :cry:
 
Igår åkte han till sitt nya hem min fina gubbe.... i 11 år har han delat varje dag med mig, lyft mig när jag varit nere, gett mig tonvis av erfarenheter. Hela mitt vuxna liv. Från att han var en liten sparv till den gentleman han är idag. Delvis känns det helt fel, det skulle ju vara han och jag för alltid. Men jag hinner inte rida mer än 3 gånger i veckan just nu och en artroshäst behöver mer än så. Men usch vad jag gråter :cry:
Stor kram!! :heartcry:
 
Igår åkte han till sitt nya hem min fina gubbe.... i 11 år har han delat varje dag med mig, lyft mig när jag varit nere, gett mig tonvis av erfarenheter. Hela mitt vuxna liv. Från att han var en liten sparv till den gentleman han är idag. Delvis känns det helt fel, det skulle ju vara han och jag för alltid. Men jag hinner inte rida mer än 3 gånger i veckan just nu och en artroshäst behöver mer än så. Men usch vad jag gråter :cry:
Usch, vad jobbigt. Förstår att det känns. Men jag är säker på att du har gjort det rätta för hästen. Det är väldigt starkt gjort att fatta ett sådant beslut :heart
 
Som sagt, det är nog snarare sambon som vill göra en insats och dra sitt strå till stacken, jag kan inte påstå att jag är varken speciellt aktiv eller attraktiv, större delen av sexet går åt till att hitta en ställning där magen inte är i vägen. ;)

Hoppas ni håller er friska och att bebis tittar ut snart. :)
Haha, det är klart, finns ju inte många sätt han kan påverka på så han kanske vill hitta ett sätt att göra nytta ;).
 
Igår åkte han till sitt nya hem min fina gubbe.... i 11 år har han delat varje dag med mig, lyft mig när jag varit nere, gett mig tonvis av erfarenheter. Hela mitt vuxna liv. Från att han var en liten sparv till den gentleman han är idag. Delvis känns det helt fel, det skulle ju vara han och jag för alltid. Men jag hinner inte rida mer än 3 gånger i veckan just nu och en artroshäst behöver mer än så. Men usch vad jag gråter :cry:
:heart
 
Igår åkte han till sitt nya hem min fina gubbe.... i 11 år har han delat varje dag med mig, lyft mig när jag varit nere, gett mig tonvis av erfarenheter. Hela mitt vuxna liv. Från att han var en liten sparv till den gentleman han är idag. Delvis känns det helt fel, det skulle ju vara han och jag för alltid. Men jag hinner inte rida mer än 3 gånger i veckan just nu och en artroshäst behöver mer än så. Men usch vad jag gråter :cry:
Kram!
Vet hur det känns...
 
Sonen fick feber när han la sig igår och hade feber under natten. Den var borta när han vaknade och idag har han varit pigg som vanligt. Hoppas inte han fick något smittsamt och att det är över för hans del. Är så himla otajmat om vi skulle bli sjuka nu :meh:
 
Dålig dag idag. Har så sabla ont i höger höft och i magen så fort jag ställer mig upp, det är sängliggande som gäller, för tillfället funkar bara vänster sida också... Jag hade kunnat ge mycket för att få veta hur bebis ligger för att orsaka så mycket obehag. Vaknade i natt flera gånger av magknip, som lägligt nog försvann när jag klev upp i morse. :grin: 5 dagar kvar...
 
Tack gode gud. Vatten och värkar som drog igång som en orkan. 3 på 10 minuter var inga problem att klocka in typ direkt så vi är på g in för koll. Ont gör de så klart men jämfört med helvetet jag genomlidit resten av dagen är de en mild västanfläkt än så länge.
Men vilken lättnad att något börjar hända! Har gått in flera gånger och tänkt att nu måste det hänt något :) Lycka till!

/smyger från hösttråden :angel:
 
Idag har fröken blivit vaccinerad igen, det var inte populärt. Hon gallskrek en lång stund, inte ens när hon fick tutte i munnen blev det tyst förränn efter en stund. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
11 572
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
21 041
Senast: eyz
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 687
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 808
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp