Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Poison-heart, 25 år, BF 16/7 första barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet

Augusti

___________________
Lägger till mig på listan! Jag fick ett svagt, svagt plus i går, men symptomen är desto starkare: hunger, illamående, trötthet, humörsvängningar... Det här är (minst) min tredje graviditet och jag känner inte alls igen såhär mycket symptom så tidigt. Jag hoppas inte att det tänker fortsätta såhär för då kommer jag behöva flytta ifrån sambon och barnet fram till förlossningen :D

Grattis!
Barnmorskan jag hade vid min förra graviditet sa att starka symptom tyder på en stark graviditet.
Stämde dock inte på mig som va rätt symptomlös o hade dubbelt upp i magen ;):D
 
Jahapp, eftersom det här är tråden där man får erkänna lite pinsamt privata grejer (såååå välbehövligt! :D) så.... här har ännu ett välbekant symptom dykt upp hos mig: min sexlust har gått helt bananas! :eek: Helt sjukt, egentligen är jag aptrött och illamående men ändå anfaller (ja, verkligen!) jag maken varje kväll så fort dottern somnat. Och hela dagarna när han är på jobbet så lallar jag runt och tänker på honom helt nykär. :o Han har som tur är inga som helst problem med det här beteendet, men jag börjar känna att det snart blir pinsamt. Kan inte ens sitta en stund bredvid karln i soffan utan att bli helt till mig! :o

Det var likadant förra gången, fast då först efter vecka 20-nånting... Egentligen synd att klaga, antar jag. :crazy:
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Poison-heart, 25 år, BF 16/7 första barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet

Augusti

___________________
Lägger till mig på listan! Jag fick ett svagt, svagt plus i går, men symptomen är desto starkare: hunger, illamående, trötthet, humörsvängningar... Det här är (minst) min tredje graviditet och jag känner inte alls igen såhär mycket symptom så tidigt. Jag hoppas inte att det tänker fortsätta såhär för då kommer jag behöva flytta ifrån sambon och barnet fram till förlossningen :D

Grattis!! :)
Hur är det för er andra? Har ni mycket symtom? Jag har bara mensvärk till och från samt ömma bröst, lite hunörsvängningar :meh: men inte nåt supertydligt. Så jag undrar lite om den där stickan verkligen stämde :confused: haha! Om man räknar från min senaste mens första dag så gick jag in i vecka 7 igår. Men jag har ingen aning när jag hade ägglossning.
 
Jahapp, eftersom det här är tråden där man får erkänna lite pinsamt privata grejer (såååå välbehövligt! :D) så.... här har ännu ett välbekant symptom dykt upp hos mig: min sexlust har gått helt bananas! :eek: Helt sjukt, egentligen är jag aptrött och illamående men ändå anfaller (ja, verkligen!) jag maken varje kväll så fort dottern somnat. Och hela dagarna när han är på jobbet så lallar jag runt och tänker på honom helt nykär. :o Han har som tur är inga som helst problem med det här beteendet, men jag börjar känna att det snart blir pinsamt. Kan inte ens sitta en stund bredvid karln i soffan utan att bli helt till mig! :o

Det var likadant förra gången, fast då först efter vecka 20-nånting... Egentligen synd att klaga, antar jag. :crazy:
Min sexlust är inte lika ihärdig som din, men den har definitivt ökat. Sambon klagar inte :angel:.
Från kanske ett par gånger i månaden till ett par gånger i veckan är en stor ökning i lust för mig :p
 
Min sexlust är inte lika ihärdig som din, men den har definitivt ökat. Sambon klagar inte :angel:.
Från kanske ett par gånger i månaden till ett par gånger i veckan är en stor ökning i lust för mig :p

Skönt att höra att jag inte är ensam om det här! :)

Egentligen är det väl ett lyxproblem, men det kändes lite konstigt att gå från någon/några gånger i månaden till varje dag bara sådär. (Jag har ju den där knasiga nyförälskelsen dessutom! Vi har varit ihop i tretton år, men jag har plötsligt fjärilar i magen som om vi precis hade träffats. :o)
 
Skönt att höra att jag inte är ensam om det här! :)

Egentligen är det väl ett lyxproblem, men det kändes lite konstigt att gå från någon/några gånger i månaden till varje dag bara sådär. (Jag har ju den där knasiga nyförälskelsen dessutom! Vi har varit ihop i tretton år, men jag har plötsligt fjärilar i magen som om vi precis hade träffats. :o)
Vi har varit ihop 7 år och jag känner också de där fjärilarna emellanåt. Fast det gjorde jag innan graviditeten med i och för sig.
 
11+1 idag. Efter idag är vi längre komna än nånsin tidigare. Det var just i 11+1 vi fick bekräftat vårt första MA för drygt två år sen.
Försöker tänka att både den gången och andra gången dog liten tidigt (första redan i vecka 6, andra gången i v.8+ då jag tappade mina få symtom). Den här gången har vi sett liten på ultraljud flera gånger och hörde även hjärtat med dopplern senast i onsdags. Det måste vara vår tur nu :heart .
 
11+1 idag. Efter idag är vi längre komna än nånsin tidigare. Det var just i 11+1 vi fick bekräftat vårt första MA för drygt två år sen.
Försöker tänka att både den gången och andra gången dog liten tidigt (första redan i vecka 6, andra gången i v.8+ då jag tappade mina få symtom). Den här gången har vi sett liten på ultraljud flera gånger och hörde även hjärtat med dopplern senast i onsdags. Det måste vara vår tur nu :heart .
Det är er tur nu! Vi är många som hejar på er. :heart
 
11+1 idag. Efter idag är vi längre komna än nånsin tidigare. Det var just i 11+1 vi fick bekräftat vårt första MA för drygt två år sen.
Försöker tänka att både den gången och andra gången dog liten tidigt (första redan i vecka 6, andra gången i v.8+ då jag tappade mina få symtom). Den här gången har vi sett liten på ultraljud flera gånger och hörde även hjärtat med dopplern senast i onsdags. Det måste vara vår tur nu :heart .

Åh vad kul att läsa detta @hemlig :heartbow:

Knappt varit inne på buke det sista och så ser man detta. :love:
 
Jag har precis varit hos gyn. Satt i väntrummet innan och läste här i tråden om symtom, och kände hur det spände i magen. Tycker jag har haft mycket mer symtom denna gång än vid tidigare missfallet men har liksom inte vågat tro riktigt. Men jo, det är en liten som lever där inne! :love: när hon sa det att "här har vi en levande liten krabat" så började jag grina. Jag blev så himla lättad! "Ser du det som liksom flimrar här, det är hjärtat". Jag såg ingenting för jag hade fullt med tårar i ögonen :p men sen såg jag det. En liten kaffeböna som flimrade åt mig från skärmen :heart jag ska verkligen ha barn! 9 mm lång, hon fick det till vecka 7+1 och att knyttet borde beräknas till 30/6. Fick en bild som jag ska skicka till pappan. Om han nu kan se vad det föreställer :p nu när hjärtat väl har börjat slå så brukar det liksom gå vägen sa gyn.
 
Jag har precis varit hos gyn. Satt i väntrummet innan och läste här i tråden om symtom, och kände hur det spände i magen. Tycker jag har haft mycket mer symtom denna gång än vid tidigare missfallet men har liksom inte vågat tro riktigt. Men jo, det är en liten som lever där inne! :love: när hon sa det att "här har vi en levande liten krabat" så började jag grina. Jag blev så himla lättad! "Ser du det som liksom flimrar här, det är hjärtat". Jag såg ingenting för jag hade fullt med tårar i ögonen :p men sen såg jag det. En liten kaffeböna som flimrade åt mig från skärmen :heart jag ska verkligen ha barn! 9 mm lång, hon fick det till vecka 7+1 och att knyttet borde beräknas till 30/6. Fick en bild som jag ska skicka till pappan. Om han nu kan se vad det föreställer :p nu när hjärtat väl har börjat slå så brukar det liksom gå vägen sa gyn.
Vilken härlig uppdatering :)
 
Jahapp, eftersom det här är tråden där man får erkänna lite pinsamt privata grejer (såååå välbehövligt! :D) så.... här har ännu ett välbekant symptom dykt upp hos mig: min sexlust har gått helt bananas! :eek: Helt sjukt, egentligen är jag aptrött och illamående men ändå anfaller (ja, verkligen!) jag maken varje kväll så fort dottern somnat. Och hela dagarna när han är på jobbet så lallar jag runt och tänker på honom helt nykär. :o Han har som tur är inga som helst problem med det här beteendet, men jag börjar känna att det snart blir pinsamt. Kan inte ens sitta en stund bredvid karln i soffan utan att bli helt till mig! :o

Det var likadant förra gången, fast då först efter vecka 20-nånting... Egentligen synd att klaga, antar jag. :crazy:

Haha det är ju härligt!! :love: Är mannen lika sugen?
Jag hade massor av sexlust förra graviditeten men fick tidigt sexförbud av läkaren så det va bara att acceptera. :crazy: Än så länge så har jag 0 sug denna gång :angel:
 
Jag har precis varit hos gyn. Satt i väntrummet innan och läste här i tråden om symtom, och kände hur det spände i magen. Tycker jag har haft mycket mer symtom denna gång än vid tidigare missfallet men har liksom inte vågat tro riktigt. Men jo, det är en liten som lever där inne! :love: när hon sa det att "här har vi en levande liten krabat" så började jag grina. Jag blev så himla lättad! "Ser du det som liksom flimrar här, det är hjärtat". Jag såg ingenting för jag hade fullt med tårar i ögonen :p men sen såg jag det. En liten kaffeböna som flimrade åt mig från skärmen :heart jag ska verkligen ha barn! 9 mm lång, hon fick det till vecka 7+1 och att knyttet borde beräknas till 30/6. Fick en bild som jag ska skicka till pappan. Om han nu kan se vad det föreställer :p nu när hjärtat väl har börjat slå så brukar det liksom gå vägen sa gyn.

Åååh va härligt!! Stort grattis :love:
Mitt hcg hade ökat ordentligt precis som det ska så jag ska på ul någon gång nästa vecka! Hoppas på ett pickande hjärta :)
 
Grattis!
Barnmorskan jag hade vid min förra graviditet sa att starka symptom tyder på en stark graviditet.
Stämde dock inte på mig som va rätt symptomlös o hade dubbelt upp i magen ;):D
Tack!

Redan i dag har det lugnat ner sig. Mådde pyttelite illa i natt när jag inte kunde sova för att jag hostade så mycket, men i övrigt har det mesta minskat. Lite molvärk dock.
 
Snälla. Säg att inte foglossning kan börja såhär tidigt. Vete tusan vad jag har. Ont inne i båda skinkorna. Förra gången drabbades bara framfogarna i vecka 36, men slog till över natten och fick hoppa på kryckor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 590
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp