Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker du det är kul att träna?
Jag tänker på simning, det är ju bra och kan anpassas under hela graviditeten. Jag älska vattengympa förra gången! :)
Jag är överviktig så vill absolut inte gå upp 15 kg :crazy: Det ville jag visserligen inte sist o gick upp det dubbla nästan :yuck:
Nej jag avskyr träning :o.
Simning är verkligen inte min grej, däremot älskar sambon simning så får väl hänga på honom när han simmar. Bara de kan öppna vår simhall igen.

Tänkte försöka med lite pilates, har en bok som heter 'pilates för gravida" och fortsätta med tai chin hemma. Förhoppningsvis är det ny gruppträning igen i vår. Dessutom vet jag att några tränar ihop utan ledare, kanske får hänga på dom nån gång.
 
Här går det undan. KUB fredag 17e. Sen själva inskrivningen måndag 20e.

På tal om vikt har jag inte gått upp nåt alls än. Är det nåt att oroa sig över?

Nej, inget alls att oroa sig över :) började inte gå upp förrän v 20 typ första graviditeten, den här gången ligger jag fortfarande på minus än så länge.
Barnet tar det den behöver. Om det är så att du äter mindre än vanligt så passa på att äta när och vad du känner funkar är det jag fått höra.
 
Nej jag avskyr träning :o.
Simning är verkligen inte min grej, däremot älskar sambon simning så får väl hänga på honom när han simmar. Bara de kan öppna vår simhall igen.

Tänkte försöka med lite pilates, har en bok som heter 'pilates för gravida" och fortsätta med tai chin hemma. Förhoppningsvis är det ny gruppträning igen i vår. Dessutom vet jag att några tränar ihop utan ledare, kanske får hänga på dom nån gång.

Hur är den boken upplagd? Är det kortare program eller liknande? Att ha ngt hemma hade varit bra för mig tror jag :)
Det låter som en bra ide ju! Kul att träna tillsammans också!
 
Jag har ju lätt att överäta socker och det är ju inte direkt hälsosamt varken för mig eller bebis :banghead: Måste försöka komma på ett sätt att komma från det! Annars försöker jag också ha en chill inställning till allt under graviditeten.

Jag är mest sugen på sura saker, så mycket clementiner blir det. Jag försöker hålla mig till frukt, knäckebröd och grövre smörgåsar. Kan du hitta något som är lite sött typ torkad frukt så innehåller det i alla fall lite nyttigheter också. Mot slutet sist var jag så trög i magen att jag började gilla att knapra på katrinplommon, lite hjälpte det i alla fall :d
 
Här går det undan. KUB fredag 17e. Sen själva inskrivningen måndag 20e.

På tal om vikt har jag inte gått upp nåt alls än. Är det nåt att oroa sig över?
Inget alls att oroa sig över. Med barn 1 gick jag upp 6 kg från en initial övervikt.
Med barn nr 2 vägde jag mindre vid förlossningen än vid inskrivningen i v 8. Ok bara ett kilo mindre men ändå. Började dock på ett BMI om ca 29.

Min normalviktiga moster hade det likadant i alla sina tre graviditeter. Hon vägde mindre vid förlossning än när hon blev gravid.
 
Jag är mest sugen på sura saker, så mycket clementiner blir det. Jag försöker hålla mig till frukt, knäckebröd och grövre smörgåsar. Kan du hitta något som är lite sött typ torkad frukt så innehåller det i alla fall lite nyttigheter också. Mot slutet sist var jag så trög i magen att jag började gilla att knapra på katrinplommon, lite hjälpte det i alla fall :d

Jag har köpt hem frukt o bär i massor, det brukar funka bra att stilla sötsugen! Överäter inte dessa saker som jag kan göra med kakor eller godis. Ska faktiskt be om att få en tid hos dietisten när jag är hos bm. En kompis till mig gick och fick väldigt många bra tips!
Katrinplommon har jag aldrig provat! Har köpt hem till dottern då hon är hård i magen, men jag får kanske prova jag med då! :)
 
Hur är den boken upplagd? Är det kortare program eller liknande? Att ha ngt hemma hade varit bra för mig tror jag :)
Det låter som en bra ide ju! Kul att träna tillsammans också!
Jag har inte tittat i den på flera år då jag köpte den till första graviditeten. Men jag har för mig det är kortare program, förslag på rörelser och hur länge man ska göra dom och hur många gånger osv.
 
Hoppar in i tråden. Plussade precis... Har inte riktigt smält det än. Va inte riktigt planerat även om jag gärna vill ha barn. Och chockad för ja trodde verkligen inte d va möjligt, trodde ja hade koll på min cykel.
Ska tatuera mig på vaden idag och nu blev ja såklart nojig. Är det skadligt såhär tidigt?
 
Hoppar in i tråden. Plussade precis... Har inte riktigt smält det än. Va inte riktigt planerat även om jag gärna vill ha barn. Och chockad för ja trodde verkligen inte d va möjligt, trodde ja hade koll på min cykel.
Ska tatuera mig på vaden idag och nu blev ja såklart nojig. Är det skadligt såhär tidigt?

Grattis till graviditeten! :)

Jag googlade lite snabbt och så här säger Läkemedelsverket om tatueringar och graviditet: https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Tatueringsfarger-och-permanent-makeup/
 
Ibland är min situation extra tung.. min och barnets pappas telefon är ihoplänkade på något vis så ibland får jag upp gamla bilder på honom, typ "det här gjorde du förra året ". Fick idag en massa selfies på honom i snön. Jobbigt. Men samtidigt är han ju den snyggaste jäkla karl jag någonsin träffat.. gaaah! Väldigt dubbla känslor här. Och tankar på framtiden.
 
Efter mycket velande o många tankar så väljer vi att avbryta den här graviditeten :(
Allt såg jättefint ut på VUL men ju mer jag tänker på ett till barn desto tyngre känns det. Att veckorna kommer vara precis samma som förra graviditeten, när vi förlorade vår ena tvilling i v.25 hör säkert till, den här har BF bara 2 dagar efter vår son som klarade sig. Psyket klarar inte o kroppen har redan börjat ge upp i v.8, jag vill orka vara en bra mamma till dom 2 jag har
Önskar er andra stort lycka till :heart
 
Efter mycket velande o många tankar så väljer vi att avbryta den här graviditeten :(
Allt såg jättefint ut på VUL men ju mer jag tänker på ett till barn desto tyngre känns det. Att veckorna kommer vara precis samma som förra graviditeten, när vi förlorade vår ena tvilling i v.25 hör säkert till, den här har BF bara 2 dagar efter vår son som klarade sig. Psyket klarar inte o kroppen har redan börjat ge upp i v.8, jag vill orka vara en bra mamma till dom 2 jag har
Önskar er andra stort lycka till :heart
Tufft beslut. Kram :heart
 
Efter mycket velande o många tankar så väljer vi att avbryta den här graviditeten :(
Allt såg jättefint ut på VUL men ju mer jag tänker på ett till barn desto tyngre känns det. Att veckorna kommer vara precis samma som förra graviditeten, när vi förlorade vår ena tvilling i v.25 hör säkert till, den här har BF bara 2 dagar efter vår son som klarade sig. Psyket klarar inte o kroppen har redan börjat ge upp i v.8, jag vill orka vara en bra mamma till dom 2 jag har
Önskar er andra stort lycka till :heart
Ta hand om varandra :heart
 
Efter mycket velande o många tankar så väljer vi att avbryta den här graviditeten :(
Allt såg jättefint ut på VUL men ju mer jag tänker på ett till barn desto tyngre känns det. Att veckorna kommer vara precis samma som förra graviditeten, när vi förlorade vår ena tvilling i v.25 hör säkert till, den här har BF bara 2 dagar efter vår son som klarade sig. Psyket klarar inte o kroppen har redan börjat ge upp i v.8, jag vill orka vara en bra mamma till dom 2 jag har
Önskar er andra stort lycka till :heart

:heart
 
Grattis till graviditeten! :)

Jag googlade lite snabbt och så här säger Läkemedelsverket om tatueringar och graviditet: https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Tatueringsfarger-och-permanent-makeup/

Tack :) nu har jag smält det lite men känns så overkligt ännu! Är i vecka 4 enligt min natural cycles app. När skrev ni in er på MVC? Jag är helt okunnig inom detta område känner jag, haha :o första graviditeten.
(Om någon här vet vem jag är IRL så kan ni gärna vara tysta då jag bara berättat för sambon än så länge :D)
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Whisperia86

Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Poison-heart, 25 år, BF 16/7 första barnet

Augusti


___________________
Lägger till mej i listan :):love::nailbiting:
 
Tack :) nu har jag smält det lite men känns så overkligt ännu! Är i vecka 4 enligt min natural cycles app. När skrev ni in er på MVC? Jag är helt okunnig inom detta område känner jag, haha :o första graviditeten.
(Om någon här vet vem jag är IRL så kan ni gärna vara tysta då jag bara berättat för sambon än så länge :D)

Är runt vecka 9. Inte ens orkat ringa ännu. Båda tidigare graviditeter (ett missfall) har jag ringt runt vecka 5
 
Tack :) nu har jag smält det lite men känns så overkligt ännu! Är i vecka 4 enligt min natural cycles app. När skrev ni in er på MVC? Jag är helt okunnig inom detta område känner jag, haha :o första graviditeten.
(Om någon här vet vem jag är IRL så kan ni gärna vara tysta då jag bara berättat för sambon än så länge :D)

Jag ska på inskrivning nästa vecka, men jag ringde dem redan för ett par veckor sedan. Du kan egentligen ringa när som helst nu. De kommer fråga när din senaste mens var och sen räkna fram vilken vecka du är i och ge dig ett förslag på inskrivningsdatum. :)
 
Det kom lite blod på pappret idag igen :( gyn hade stängt men pratade med 1177. Det kan ju vara en ofarlig blödning som ju inte är ovanligt och "helt normalt" men eftersom redan haft ett missfall ska vi såklart kolla upp det. Då det Inte blött ordentligt, har ju bara kommit på pappret och inte fläckar trosan liksom avvaktar jag tills gyn öppnar imorgon och hoppas på en akut/subakut tid för ultraljud.

Och bara för att jag ska börja grina lite till fick jag idag ett brev från pappan som är glad åt barnet, hoppas att vi kan göra det bästa av situationen och undrar om jag fortfarande vill döpa barnet till de namn vi pratat om tidigare. Hoppas att det fortfarande finns ett barn :cry:
 
Det kom lite blod på pappret idag igen :( gyn hade stängt men pratade med 1177. Det kan ju vara en ofarlig blödning som ju inte är ovanligt och "helt normalt" men eftersom redan haft ett missfall ska vi såklart kolla upp det. Då det Inte blött ordentligt, har ju bara kommit på pappret och inte fläckar trosan liksom avvaktar jag tills gyn öppnar imorgon och hoppas på en akut/subakut tid för ultraljud.

Och bara för att jag ska börja grina lite till fick jag idag ett brev från pappan som är glad åt barnet, hoppas att vi kan göra det bästa av situationen och undrar om jag fortfarande vill döpa barnet till de namn vi pratat om tidigare. Hoppas att det fortfarande finns ett barn :cry:

Usch, jag tycker synd om dig. Är situationen med pappan övergående? Beroende på var i landet du finns kanske vi kan tipsa annars, i Stockholm är Mamma Mia suveräna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 110
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
859
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp