Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon är hemma för helgen och mina hormoner har svämmat över för ingenting ett par gånger redan. Tårarna har runnit av ingen egentlig anledning :p.

Åg gud, det där alltså! Imorse stod barnkanalen på här och jag blev plötsligt snörvlig och tårögd över att några karaktärer i ett ganska ointressant barnprogram överkom sina svårigheter och blev vänner igen på slutet. Joråsåatte...
Och vanligtvis sitter jag och skrålar med högt och hämningslöst till Springsteen när jag kör bil, men nu klarar jag bara ett par textrader innan halsen snörs ihop helt. (OBS: brukar ej bli gråtfärdig av pensionsfärdiga karlar som sjunger om gamla skilsmässor och förlorad ungdom i normala fall!) Hormoner är festliga grejer! :up:

(Under förra graviditeten storbölade jag åt "Happy feet" för att den lilla pingvinen var så söt och pratade med barnröst. :o Maken trodde det hade brunnit helt i proppskåpet.)
 
Funderar på om jag har sammandragningar :confused:.
Känns att det händer nåt med livmodern, det gör inte ont men känns precis som om det spänner i den. Kommer och går liksom. I skrivande stund drar det lite långt ner till vänster på ryggen med.
Har bara slöat idag så kan inte bero på överansträngning.
 
Jaha. På måndag kommer de några och tittar på hästen. 30 mil enkelväg kör de. Har släpet med och har bett mig fixa veterinär för besiktning. Gissar de tar henne med om inte de dyker upp nått oväntat på böjprov. Splittrade känslor. Har inte kunnat rida på ett år pga förlossningsskadan (longerat,åkt häst och haft medryttare)
Jobbigt. Jag hade velat fram och tillbaka ett tag men bestämde mig för att sälja när jag blev gravid förra gången. Sen gick allt skitfort så jag hann liksom inte med riktigt mentalt. Sen gick det som det gick. De hämtade hästen typ 3 dagar efter att vi konstaterat missed abortion och allt var verkligen nattsvart. Hoppas det går bra och din häst får ett trevligt nytt hem i alla fall.
 
Idag, vecka 10+0, tog jag mod till mig och berättade för föräldrarna! Vi pratade ändå om pappans dom, rättegång osv så det var lika bra att ta tag i det. Mestadels positivt men det var lite jobbigt ändå. Jag kommer inte behöva köpa nästan något i barnväg för morsan har sparat typ allt. Dessutom har de resurser så nu rotar vi igenom deras loppisbuss i jakt på mammabyxor :D
 
Känslan som slår en när man tycker att inget hänt med magen, men plötsligt sitter en tröja väldigt tajt :laugh:.
14+0 idag.

Jess. Vet känslan. Vi hade ettårskalas åt sonen idag. Lite jobbigt att hitta passande kläder i garderoben just nu. Vi har ju dessutom inte berättat så gällde att hitta nått lite löst och fladdrigt
 
Åh va härligt ändå! :love:
Jag är så svullen om magen så sambon är säker på tvillingar igen :crazy::o
Ja, jag är inte helt platt sen innan men har inte tyckt det synts nåt än. Men tröjan avslöjade det. Upptäckte dock igår i tv-soffan hur sambon stirrade på min mage. Han tyckte det syntes då så börjar tro han hade rätt :).
 
Ja, jag är inte helt platt sen innan men har inte tyckt det synts nåt än. Men tröjan avslöjade det. Upptäckte dock igår i tv-soffan hur sambon stirrade på min mage. Han tyckte det syntes då så börjar tro han hade rätt :).

Ja då syns det nog ;) Förra grav tyckte jag inte det syntes men sambon stirra också, insåg då att det puta ordentligt :o
Vi tänkte ju dölja denna grav länge men det lär bli svårt om magen inte lägger sig! :angel:
 
Min trötthet börjar gå över lite, såå skönt :love: Igår va jag vaken till 21,30, somna visserligen på soffan men ändå! Att jag inte somna vid nattningen :D

Konstig fråga kanske, men är det någon som fått färgad flytning efter sex?
 
en såld häst senare. Blandade känslor. Bäst för hästen dock, och jag har nu "lov" att köpa vilken vagn jag vill för pengarna (hästen var skriven på mannen men en present till mig)
 
en såld häst senare. Blandade känslor. Bäst för hästen dock, och jag har nu "lov" att köpa vilken vagn jag vill för pengarna (hästen var skriven på mannen men en present till mig)
Hoppas att hästen fick ett toppenhem :). Jag vet precis hur det känns, min fick ett jättefint hem för några år sen.
 
En kollega frågade mig mer eller mindre rakt ut idag, jag är värdelös på att ljuga och hade ändå tänkt berätta snart. Vi jobbar tätt ihop och trivs väldigt bra med varandra, han hade lagt ihop min svullna mage och att jag inte drack någon alkohol på julbordet i fredags. Så jag bara sa som det var till honom :D.
I eftermiddags sa jag det till chefen med, lika bra, jag visste att han skulle reagera positivt, det gjorde han sist med. Jag var lite rädd att han skulle fråga hur jag tänker framöver, jag flyttade i somras och pendlar nästan 1.5 timme enkel väg. Planen är att byta jobb efter föräldraledigheten även om jag trivs väldigt bra, men pendlandet tar all min fritid :(
Jag vill dock inte stänga dörren helt än om ifall att det skulle bli en ny finanskris eller något.
 
En kollega frågade mig mer eller mindre rakt ut idag, jag är värdelös på att ljuga och hade ändå tänkt berätta snart. Vi jobbar tätt ihop och trivs väldigt bra med varandra, han hade lagt ihop min svullna mage och att jag inte drack någon alkohol på julbordet i fredags. Så jag bara sa som det var till honom :D.
I eftermiddags sa jag det till chefen med, lika bra, jag visste att han skulle reagera positivt, det gjorde han sist med. Jag var lite rädd att han skulle fråga hur jag tänker framöver, jag flyttade i somras och pendlar nästan 1.5 timme enkel väg. Planen är att byta jobb efter föräldraledigheten även om jag trivs väldigt bra, men pendlandet tar all min fritid :(
Jag vill dock inte stänga dörren helt än om ifall att det skulle bli en ny finanskris eller något.

Åh skönt att ha berättat för chefen, o skönt att det gick bra! :)
 
Trist, men skönt att du kan tänka att det är bäst för hästen :heart.

Har kämpat ett år med att försöka kunna rida. Fick ju en nerv krossad i benet under förra förlossningen (säg en ovanlig skada och jag drabbas) Kan inte använda höger skänkel och får ofta nervsmärta av att sitta på hästryggen. Och med barn två kommer tiden knappast räcka till. Bättre sälja nu och köpa ny om nått år
 
Jag har tagit lite prover idag. Allt såg bra ut förutom lite låga järndepåer. Äter nu järn, men det blev lite förvirring kring sort och styrka så jag fick fråga en läkare på jobbet om recept. Han är nog inte den skvallriga typen men det var svårt att vara diskret inför kollegan som var med. Jag har tänkt vänta till närmare februari kanske innan jag säger något offentligt på jobbet.
 
Jag är gravid i 10+1 och var igår och gjorde NIPT test samt skrev in mig i samma veva.
Allt såg bra ut, den sprattlade på och hjärtat slog. Allt blev så mycket mer verkligt, och innan har jag varit lite orolig för MA, jag var väl lite inställd på igår att det är inte säkert att den lever. Men nu är jag nästan mer orolig, när jag sett att den lilla krabaten faktiskt lever...
Hur vanligt är det med missfall/MA när man väl sett att den lever?
Bokade in ett ultraljud 22/12, då i 12+5, och ser det fortsatt bra ut så tänkte vi berätta för andra.
Men sen är tanken att vänta till RUL (det var det redan igår innan jag ville ha en extra koll 22/12), men alltså det är ju sååå mycket som kan hända på alla dem veckorna! Väntar folk verkligen så länge? Jag tänker nog ändå köra någon koll innan dess, i typ vecka 15 eller något sånt..
 
Jag är gravid i 10+1 och var igår och gjorde NIPT test samt skrev in mig i samma veva.
Allt såg bra ut, den sprattlade på och hjärtat slog. Allt blev så mycket mer verkligt, och innan har jag varit lite orolig för MA, jag var väl lite inställd på igår att det är inte säkert att den lever. Men nu är jag nästan mer orolig, när jag sett att den lilla krabaten faktiskt lever...
Hur vanligt är det med missfall/MA när man väl sett att den lever?
Bokade in ett ultraljud 22/12, då i 12+5, och ser det fortsatt bra ut så tänkte vi berätta för andra.
Men sen är tanken att vänta till RUL (det var det redan igår innan jag ville ha en extra koll 22/12), men alltså det är ju sååå mycket som kan hända på alla dem veckorna! Väntar folk verkligen så länge? Jag tänker nog ändå köra någon koll innan dess, i typ vecka 15 eller något sånt..
Grattis och välkommen i tråden :).
Jag tror de flesta väntar. Annars är det privat ultraljud som gäller.
Jag har själv en doppler så jag kan lyssna på hjärtat när jag känner mig orolig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 709
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
525
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp