Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker dricka MER mjölk! Lättmjölk, både för kalcium och d-vitamin. Dricker annars helst inte mjölk... borde på tal om det gå och ta ett glas.
Jag dricker mjölk - jag tror att det är mellanmjölk - till lunchen tre dagar i veckan, när jag äter i matsalen. Det började jag med för några månader sedan för att öka på kalorierna eftersom jag hade magrat av.

Äter du inte ost, yoghurt och andra mejeriprodukter då? Det borde ju täcka ditt kalciumbehov, om mjölk inte är någon favorit. :)
 
Jag dricker mjölk - jag tror att det är mellanmjölk - till lunchen tre dagar i veckan, när jag äter i matsalen. Det började jag med för några månader sedan för att öka på kalorierna eftersom jag hade magrat av.

Äter du inte ost, yoghurt och andra mejeriprodukter då? Det borde ju täcka ditt kalciumbehov, om mjölk inte är någon favorit. :)
Det är nog mest d-vitamin jag vill åt. Det stod i någon lista att man skulle få i sig typ en halvliter om dagen. Yoghurt funkar ju också. Man kan ju ta en tablett, men kan ju försöka få i mig med kosten istället. Om 2 veckor flyger vi till gran canaria, då kan jag tanka lite sol också. Det har varit lite dåligt med det här i Sverige sista tiden liksom.
 
13+0 idag och tiden går så långsamt. Det är verkligen bara en väntetid just nu till RUL :wtf:.
Hoppas liten hinner ge en puff eller nåt innan dess.

Åh den sträckan måste va låång! :crazy:
Förra graviditeten sprang jag på UL o vanliga bm-kontroller 9, 13, 16, 18, 19, 21, 24, 26, 28, 30, 32, 33, 34, 35, 36 sen kom dom vecka 37. Jag kommer känna mig totalt okontrollerad nu ju!
Jag ska lämna prover hos bm vecka 10 sen är det inte bm-besök från vecka 25 :o;)

Hoppas också på puffar innan dess, men med twinsen kände jag inte dagligen från vecka 26 om jag minns rätt.
 
Okej, liiite orelaterat till trådämnet men jag är så nöjd så jag måste häva ur mig det ändå: jag har ÄNTLIGEN lyckats sluta amma min 18-månaders! Vilken otrolig lättnad! Senaste nätterna är de första på 1,5 år som jag inte behövt amma. (Hon har velat amma minst 3-4 gånger per natt sen hon föddes tills nu när jag slutade.) Går inte att beskriva känslan! Känner mig plötsligt nästan utvilad! :)

Fattar känslan. Slutade amma helt för en vecka sedan,sonen fyller 1 år den 5.12
 
Dagens ilandsproblem. Skall på min mammas doktorsdisputation om två veckor. Borde alltså hitta kläder. Är mitt mellan. Vanliga kläder passar inte och för liten mage för att gravidkläder skall sitta snyggt. Har en kroppsform som inte passar i tunika (är lite större så ser ut som tält)
 
Dagens ilandsproblem. Skall på min mammas doktorsdisputation om två veckor. Borde alltså hitta kläder. Är mitt mellan. Vanliga kläder passar inte och för liten mage för att gravidkläder skall sitta snyggt. Har en kroppsform som inte passar i tunika (är lite större så ser ut som tält)

Använder du klänning? Isf så en snyggt skuren klänning o gravidstrumpbyxor :love:
 
Alltså, flytningar. Ni som varit gravida förut. Visst är det vanligt med ökad mängd flytningar när man är gravid? Även så man kan behöva trosskydd.
 
Blä. Har haft lite ont i magen idag och nu lite rosa igen på pappret. Det är typ 24 dagar sedan sista rosa flytningen så det kaaan ju vara samma igen. Gyn trodde på genombrottsblödning men vi får se hur det går.
 
Dagens huvudvärk. Koll på hur långt jag är. Så klart blev de vul. Först hitta hon inget hjärta som slog,och fostret var stilla. Noggrannare koll fanns de hjärtslag. Den stressen. Vecka 11+4

Nu kommer jag stressa tills vi får vårt "riktiga" ul
 
Dagens huvudvärk. Koll på hur långt jag är. Så klart blev de vul. Först hitta hon inget hjärta som slog,och fostret var stilla. Noggrannare koll fanns de hjärtslag. Den stressen. Vecka 11+4

Nu kommer jag stressa tills vi får vårt "riktiga" ul
Men det såg bra ut? Vad menar du med riktiga ul? Rul?
Grattis :)
 
Men det såg bra ut? Vad menar du med riktiga ul? Rul?
Grattis :)

Tror de såg bra ut. Så otroligt dålig kvalitet på bilderna. (Man ser inte ens ett huvud)

Tror jag skulle få remiss till "vanligt" ultraljud på mödrarpoliklinik (är de som sköter om de här) för bättre koll. Nu var de bara en gynekolog som kollade lite snabbt
 
Alltså, flytningar. Ni som varit gravida förut. Visst är det vanligt med ökad mängd flytningar när man är gravid? Även så man kan behöva trosskydd.
Hade så mycket flytningar nån gång under graviditeten att jag trodde vattnet börjat sippra. Det blir bara mer och mer ju längre du gått.
 
Alltså, flytningar. Ni som varit gravida förut. Visst är det vanligt med ökad mängd flytningar när man är gravid? Även så man kan behöva trosskydd.

En nära släkting berättade att hon trodde vattnet gått efter de hade haft sex (hennes man höll på att dö av oro för det var verkligen för tidigt). Vattnet hade INTE gått... :angel: :D
 
Det är jobbigt med flytningarna för jag tror ju att jag blöder hela tiden... inget mer rosafärgat idag dock men fortfarande lite ont i magen.

Var precis och lämnade kläder till barnets pappa i häktet. Vilka konstiga jävla situationer jag får vara med om.. efter en natt av oro och mardrömmar komner jag åtminstone somna ovaggad ikväll!
 
Jag har tappat aptiten :confused:. Är inte sugen på nåt, möjligen frukt. Det smakar ok när jag väl äter, men i och med att jag inte är sugen är det svårt att fixa mat. Har väl aldrig levt på så mycket färdigmat som senaste veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 178
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp