Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tappat aptiten :confused:. Är inte sugen på nåt, möjligen frukt. Det smakar ok när jag väl äter, men i och med att jag inte är sugen är det svårt att fixa mat. Har väl aldrig levt på så mycket färdigmat som senaste veckan.

Samma här sedan någon vecka. Lyckas få i mig en halv portion men sedan stopp
 
Samma här sedan någon vecka. Lyckas få i mig en halv portion men sedan stopp
Jag kan äta en hel portion när jag väl fixat mat på ett eller annat sätt. Men känner mig hungrig eller sugen, nä.
Frukt äter jag dock rätt mycket av. Minst 2-3 per dag (framförallt äpplen och clementiner). Tror det är att jag är sugen på fräscha saker bara.
 
Ang maten så har jag varit samma ett par dagar, dock är jag sjukt sugen på glass.. inte bra alls! Glass OCH mjölk :crazy::angel:

Jag har varit så uppsvälld i magen senaste dagarna, känner mig proppfull hela tiden o tröttheten forsätter. Mår dessutom illa hela dagarna, det känns som preciiis innan man spyr heeela tiden. Har panik inför jobbet imorgon (jobbar ensam o är iväg 36 timmar).
Sist jag va iväg spydde jag massor! :(
Tröttheten är nästan värst, jag somnar var som, sittande till o med :o
 
O ang magen så är jag STÖRRE redan nu än vad jag va med tvillingarna 2 veckor längre fram. Alla sa att magen är svullen o det lägger sig men det hände aldrig förra graviditeten så jag tror inte på det. Kan inte ens knäppa byxorna längre :banghead:
 
Jag har varit på inskrivning idag. Det kändes jättebra. Jag ska ta prover på måndag, remiss skickad för KUB, läkarbesök och dietistkontakt. Både barnmorskan och studenten var jättegulliga. Och så fick jag lite pepp så jag vågar berätta för föräldrarna.
Heja dig! Håller tummarna dina föräldrar väljer att fokusera på det viktigaste i allt - du och barnet.
 
OT - men jag fascineras över att vårföräldrarna i år är på tråd 8 redan och vårföldrarna från förra året bara är på tråd 5 :D.
 
Happ, KUB ombokad till den 7:e. Blä. Jag som börjat bli helt nojig kring huruvida det faktiskt är någon där inne... Vill inte vänta flera dagar extra! :arghh:
 
Jag hoppas de hinner med KUB-ultraljudet nästa vecka så jag slipper vänta till efter semestern.. vill ju se en gång till att liten är där inne! Och att allt ser bra ut såklart.
 
Hittills är graviditeten ganska precis så som jag förväntat mig. Mår lite illa ibland men det är okej. Är skittrött. Får ont när jag rör mig för mycket. Ingenting är överraskandr eller nåt direkt att klaga på utan jag mår fint :up:

Nåt som däremot stör mig är att de kompisar som redan har varit gravida hela tiden säger saker som "vänta du bara" eller "det kommer bli värre" eller liknande när jag säger att jag mår bra. Som om dom redan vet allt. Och det kanske dom gör men det känns ibland som att mina känslor och upplevelser inte räknas för dom har minsann redan varit gravida.

Okej jag lägger dåligt humör till symtom-listan också :o:D
 
Hittills är graviditeten ganska precis så som jag förväntat mig. Mår lite illa ibland men det är okej. Är skittrött. Får ont när jag rör mig för mycket. Ingenting är överraskandr eller nåt direkt att klaga på utan jag mår fint :up:

Nåt som däremot stör mig är att de kompisar som redan har varit gravida hela tiden säger saker som "vänta du bara" eller "det kommer bli värre" eller liknande när jag säger att jag mår bra. Som om dom redan vet allt. Och det kanske dom gör men det känns ibland som att mina känslor och upplevelser inte räknas för dom har minsann redan varit gravida.

Okej jag lägger dåligt humör till symtom-listan också :o:D

Lite konstigt av dem, tycker jag. Alla graviditeter är ju olika! Visst, det blir ofta jäkligt tungt mot slutet, men det är ju bara sista tiden! Alla får ju inte foglossning etc, många mår ju faktiskt bra hela tiden. Hoppas du får fortsätta må fint! :up:
 
Hittills är graviditeten ganska precis så som jag förväntat mig. Mår lite illa ibland men det är okej. Är skittrött. Får ont när jag rör mig för mycket. Ingenting är överraskandr eller nåt direkt att klaga på utan jag mår fint :up:

Nåt som däremot stör mig är att de kompisar som redan har varit gravida hela tiden säger saker som "vänta du bara" eller "det kommer bli värre" eller liknande när jag säger att jag mår bra. Som om dom redan vet allt. Och det kanske dom gör men det känns ibland som att mina känslor och upplevelser inte räknas för dom har minsann redan varit gravida.

Okej jag lägger dåligt humör till symtom-listan också :o:D

Förra gången mådde jag bra till vecka 34 (sedan slog foglossningarna från hell till) men fogarna gjorde bara ont om jag gick,behövde kryckor men var hanterbart.

Massa yr där. Kontentan var att jag aldrig kände mig dålig som gravid. Samma nu. Mår illa men har ännu inte kastat upp tex
 
Jaha. På måndag kommer de några och tittar på hästen. 30 mil enkelväg kör de. Har släpet med och har bett mig fixa veterinär för besiktning. Gissar de tar henne med om inte de dyker upp nått oväntat på böjprov. Splittrade känslor. Har inte kunnat rida på ett år pga förlossningsskadan (longerat,åkt häst och haft medryttare)
 
Jag var hos BM och lämnade prover i måndags. Skönt att ha det gjort, om jag inte minns fel blir det bara stick i fingret resten av graviditeten. Ul är inbokat till den 12e dec. Spännande, jag gjorde aldrig något tidigt ul med sonen, så ska bli roligt att se om det är stor skillnad på v 13 och 18.
Jag har typ slutat må illa, bara när jag är hungrig så kommer det och släpper när jag har ätit, så skönt! Kroppen är ju segare än vanligt men mår ändå rätt okej.
 
Sambon är hemma för helgen och mina hormoner har svämmat över för ingenting ett par gånger redan. Tårarna har runnit av ingen egentlig anledning :p.
 
Hittills är graviditeten ganska precis så som jag förväntat mig. Mår lite illa ibland men det är okej. Är skittrött. Får ont när jag rör mig för mycket. Ingenting är överraskandr eller nåt direkt att klaga på utan jag mår fint :up:

Nåt som däremot stör mig är att de kompisar som redan har varit gravida hela tiden säger saker som "vänta du bara" eller "det kommer bli värre" eller liknande när jag säger att jag mår bra. Som om dom redan vet allt. Och det kanske dom gör men det känns ibland som att mina känslor och upplevelser inte räknas för dom har minsann redan varit gravida.

Okej jag lägger dåligt humör till symtom-listan också :o:D

Åh sånt är så jobbigt!
När jag väntade tvillingarna så fick jag höra att det skulle bli så hemskt o ditt o datt. Det blev aldrig så hemskt som många sa (flesta hade inte tvillingar själv)
Sen när dom väl kom o man sa att man va trött för dom hade varit vakna hela natten då fick jag höra att det minsann va den lätta tiden och jag skulle bara vänta till dom blev lite äldre. O igen så stämde det inte utan det har bara blivit lättare, dag för dag!
Jag hoppas du får en bra graviditet så du kan motbevisa ;);)
 
Jag var hos BM och lämnade prover i måndags. Skönt att ha det gjort, om jag inte minns fel blir det bara stick i fingret resten av graviditeten. Ul är inbokat till den 12e dec. Spännande, jag gjorde aldrig något tidigt ul med sonen, så ska bli roligt att se om det är stor skillnad på v 13 och 18.
Jag har typ slutat må illa, bara när jag är hungrig så kommer det och släpper när jag har ätit, så skönt! Kroppen är ju segare än vanligt men mår ändå rätt okej.

Jag va på ultraljud i vecka 13 och då såg man hela bebisen (arna). Med armar o ben, dom snurra runt och sprattla. Vid vecka 18 va dom så stora så man såg inte hela på samma gång tyckte jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 724
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
525
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp