Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med om att gravidkläder inte direkt är roliga :wtf: kikade lite på h&m:s sida här om dagen och blev inte direkt lockad och inspirerad att beställa nåt :meh: helt okej basgrejer men man kanske vill känna sig lite fräsch och fin nån gång också och ha nåt lite roligare!

Ja men lite så. Vill ju ändå behålla lite av den stil man har även under graviditeten. Och samtidigt inte betala tokigt mycket per plagg, är ju ändå en relativt kort period de ska användas.

Hoppas din syster har kvar lite kläder som kan vara med en vända till.
 
Jag gissar att anledningen till att jag kan ha mina byxor fortfarande är att jag knatar runt i jeggings. När jag tog på täckbyxor häromdagen fattades det 5-10 cm :o :angel: så jag fick ta en hårsnodd och fästa knappen med knapphålet.
 
:)
En till fråga: tränar ni något? Jag springer och styrketränar och har kört på ungefär som förut, men började nu fundera på om det verkligen är bra att bli superandfådd? Då kanske bebisen inte får syre heller? Hur resonerar ni?
Jag kommer nog fortsätta träna så länge det känns bra men undvika att pressa mig så jag blir jätteflåsig framöver :)

Jag är i v 17 och tränar som vanligt men tar det kanske liite lugnare. Löpningen har blivit jogging men i övrigt funkar crossfit och styrketräningen som vanligt. Ridningen har inte varit det minsta bekymmer :) Jag är också mer andfådd än vanligt men jag kan inte tänka mig att det är farligt för bebis.
 
Fick bokat om rulet imorgon till nästa onsdag istället. Jag som hade sett fram emot det, mycket eftersom jag inte känner pyret nästan alls, har moderkakan i framvägg visserligen, men går in i v 20 imorgon. Säkert heelt normalt :p

Jag var hos vårdcentralen innan, ingen lunginflammation, halsfluss eller öroninflammation. "Bara" ett argt virus som verkligen bitit sig fast. Blev ordinerad vila, alvedon och talförbud, sådär lätt att inte prata när jag har en 2.5åring som vill att jag ska upprepa allt han säger.
Gillade läkaren, känns bra i och med att det är honom vi kommer ha via bvc till pyret med :up:
 
Jag tror att jag kanske ska investera i ett par gravidbyxor till. Har ett par jeans som jag sparar lite på men sen har de flesta av mina vanliga byxor blivit utslitna. Annars kör jag också hårsnodd :D har haft "leggings" ett par dagar som kändes lite för tajta. Obehagligt i magen. Har mycket toppar och tunikor som fungerar.

Träna gav jag upp när tröttheten slog ut mig fullständigt om kvällarna. Nu blir det mest promenader, borde försöka komma ut varje kväll men efter för lite sömn inatt lockade soffan :p
 
Tröttheten är helt hemsk just nu :eek: efter en hel dag på jobbet är jag totalt slut! Jag hoppas verkligen detta går över. Känner att jag nätt och jämt orkar jobba. Illamåendet är bättre vissa dagar och andra är jag hungrig från morgon till kväll :o
 
Tröttheten är helt hemsk just nu :eek: efter en hel dag på jobbet är jag totalt slut! Jag hoppas verkligen detta går över. Känner att jag nätt och jämt orkar jobba. Illamåendet är bättre vissa dagar och andra är jag hungrig från morgon till kväll :o

Kan bara instämma i tröttheten. Helt otroligt hur man kan vara konstant trött...
hållet tummarna för att ditt illamående snart släpper
 
Alltså...kombon gravidhormoner+inskolning är inte nådig. Hu! :(

(Sitter och bölar helt ovärdigt inne på personaltoan på jobbet just nu. :cry:)
 
Så himla klumpigt av mig igår att snubbla på ett brunnslock på trottoaren och störtdyka framstupa :banghead: Direkt gick tankarna till magen, men med tjock vinterjacka och tog emot mycket med knäna och handlederna så tror jag inte att ”bebismagen” tog någon större smäll, föll som en projektil med huvudet före och landade mer på bröstkorgen än magen..
Bebismagen känns som vanligt, handlederna och knäna är en annan sak, men det är obetydligt i det här sammanhanget :meh:

Blev klart chockad och funderar mycket på om man bör åka in och kolla upp det? Har RUL om en vecka..
 
Så himla klumpigt av mig igår att snubbla på ett brunnslock på trottoaren och störtdyka framstupa :banghead: Direkt gick tankarna till magen, men med tjock vinterjacka och tog emot mycket med knäna och handlederna så tror jag inte att ”bebismagen” tog någon större smäll, föll som en projektil med huvudet före och landade mer på bröstkorgen än magen..
Fick inte ont i magen, handlederna och knäna är en annan sak, men det är obetydligt i det här sammanhanget :meh:

Blev klart chockad och funderar mycket på om man bör åka in och kolla upp det? Har RUL om en vecka..

Bebisen är väldigt bra skyddad där inne, så om du inte fick ont i magen så är det lugnt. :)

/KattenKorven som har en 1,5-årig ligist som gillar att studsa på mammas mage trots konstanta uppmaningar om "Akta mammas mage! Kom ihåg att det bor en bebis där!" O_o
 
Så himla klumpigt av mig igår att snubbla på ett brunnslock på trottoaren och störtdyka framstupa :banghead: Direkt gick tankarna till magen, men med tjock vinterjacka och tog emot mycket med knäna och handlederna så tror jag inte att ”bebismagen” tog någon större smäll, föll som en projektil med huvudet före och landade mer på bröstkorgen än magen..
Bebismagen känns som vanligt, handlederna och knäna är en annan sak, men det är obetydligt i det här sammanhanget :meh:

Blev klart chockad och funderar mycket på om man bör åka in och kolla upp det? Har RUL om en vecka..
Jag tänkar att bebis ligger skyddad, särskilt med vinterjacka runt. Och att du inte landade på magen. Men ring din bm om du är orolig.
 
Jag ska till BM på måndag (RUL nästa fredag). Men jag undrar om jag kommer få lyssna på hjärtslag eller liknande hos BM? Sist pratade vi mest bara mående, remiss till psyk osv. Blir det mer bebistelaterat denna gång tro? Hur har ni haft det? Jag vill ju lyssna på hjärtat! Och se att den finns kvar :p
 
Jag ska till BM på måndag (RUL nästa fredag). Men jag undrar om jag kommer få lyssna på hjärtslag eller liknande hos BM? Sist pratade vi mest bara mående, remiss till psyk osv. Blir det mer bebistelaterat denna gång tro? Hur har ni haft det? Jag vill ju lyssna på hjärtat! Och se att den finns kvar :p
Det verkar vara lite olika mellan landstingen, men här ska BM börja lyssna först nästa gång (de börjar tidigast i vecka 24). Kommer själv vara i 25+ då.
 
Jag ska till BM på måndag (RUL nästa fredag). Men jag undrar om jag kommer få lyssna på hjärtslag eller liknande hos BM? Sist pratade vi mest bara mående, remiss till psyk osv. Blir det mer bebistelaterat denna gång tro? Hur har ni haft det? Jag vill ju lyssna på hjärtat! Och se att den finns kvar :p

Hm, jag minns inte exakt vecka när vi lyssnade första gången med dottern men det var efter RUL iaf. (Träffade inte BM alls mellan inskrivning och besöket-efter-RUL.)
 
Jag ska till BM på måndag (RUL nästa fredag). Men jag undrar om jag kommer få lyssna på hjärtslag eller liknande hos BM? Sist pratade vi mest bara mående, remiss till psyk osv. Blir det mer bebistelaterat denna gång tro? Hur har ni haft det? Jag vill ju lyssna på hjärtat! Och se att den finns kvar :p

Här står det på listan att ev. fosterljud i vecka 20+0, annars är första gången vecka 25+0.

Någon annan som fått veta att de bär på GBS? Fick positivt på urin så kommer behandlas vid förlossningen med antibiotika. Är visst helt meningslöst att behandla innan eftersom det är en del av min vanliga bakterieflora.

Jag är kluvet inställt till detta. Oroad men samtidigt väldigt tacksam, GBS i urin kan visst komma och gå av sig själv så hade jag haft otur kunde jag ha pissat negativt men ändå riskerat att smitta bebisen med GBS vid förlossningen. Har inga symptom heller utan det var rutinprov som visade på detta.

Frågade bm om det innebär någon risk under graviditeten men det skulle det inte innebära. 1177 säger att det är mycket ovanligt att barnet smittas i magen innan förlossningen startat, familjeliv säger såklart annat:grin: Jag lutar mig tillbaka, litar på evidensbaserad medicin och fortsätter sticka söta babykläder:love:
 
Jag tycker de kan bjucka på en lite hjärtlyssning ändå på måndag. Bara vecka 18+3 eller något, men ändå :p

Undrar om det som rör sig magen ikväll är en bebis? Eller är tarmarna lite upprörda över att jag åt en massa bönor igår? :D troligtvis bönorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 760
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp