Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver man en skötväska, eller duger en ryggsäck?

Vi har också en laptopväska köpt på nån outlet. I ärlighetens namn är det vääälidigt lite bebisgrejer man verkligen behöver och allt som räknas till babytillbehör är ofta snordyrt :cool:

Bor ni inom rimligt avstånd till Gekås så åk dit. Sonens två första år bodde vi 30min därifrån, vi var där 4-5 gånger om året :angel:
Sortimentet är lite växlande, men är man inte jättekräsen att saker måste vara av ett visst märke, med en speciell färg/mönster så spar man många kronor.
 
Vi har också en laptopväska köpt på nån outlet. I ärlighetens namn är det vääälidigt lite bebisgrejer man verkligen behöver och allt som räknas till babytillbehör är ofta snordyrt :cool:

Bor ni inom rimligt avstånd till Gekås så åk dit. Sonens två första år bodde vi 30min därifrån, vi var där 4-5 gånger om året :angel:
Sortimentet är lite växlande, men är man inte jättekräsen att saker måste vara av ett visst märke, med en speciell färg/mönster så spar man många kronor.
Tyvärr har vi mååånga mil dit.
Mamma har tydligen beställt sängkläder till spjälsängen idag. Inte för att vi har nån spjälsäng än, men vi ska ha (med tanke på att labben ligger i sängen och inte alltid är så smidig) :p.

Vad behöver man egentligen ha hemma inför litens ankomst?
Ska hämta ett klädpaket begagnat i storlek 62-68 på fredag, det räknar jag med är för stort på en gång, men har lite 50-56 liggande sen missfallen redan. Och har precis köpt en bärsjal, likaså väntar jag på ett andningslarm.
Bilstol ska vi få av en kollega. Och vagn har vi. Dock ingen madrass eller filt till vagnen.
 
Tyvärr har vi mååånga mil dit.
Mamma har tydligen beställt sängkläder till spjälsängen idag. Inte för att vi har nån spjälsäng än, men vi ska ha (med tanke på att labben ligger i sängen och inte alltid är så smidig) :p.

Vad behöver man egentligen ha hemma inför litens ankomst?
Ska hämta ett klädpaket begagnat i storlek 62-68 på fredag, det räknar jag med är för stort på en gång, men har lite 50-56 liggande sen missfallen redan. Och har precis köpt en bärsjal, likaså väntar jag på ett andningslarm.
Bilstol ska vi få av en kollega. Och vagn har vi. Dock ingen madrass eller filt till vagnen.

Vi var ganska oförberedda i och med att sonen kom en månad tidigt. Lika bra var väl det på sätt och vis. Vi hade inte köpt på oss en massa onödiga saker.
Ett babyskydd, så vi kom hem från BB iaf :D, en vagn, en spjälsäng och lite kläder i stl56 som han drunknade i hade vi. Sen fick vi ta det allteftersom behovet uppkom. De sover, äter och skiter ju bara ändå i början :). Babygym och allt sånt där är först när de är typ två månader som de kan börja ha glädje av. Det viktigaste är att de får vara nära mamma och pappa bara. Alla prylar är mer för föräldrarnas skull.
 
Senast ändrad:
Tyvärr har vi mååånga mil dit.
Mamma har tydligen beställt sängkläder till spjälsängen idag. Inte för att vi har nån spjälsäng än, men vi ska ha (med tanke på att labben ligger i sängen och inte alltid är så smidig) :p.

Vad behöver man egentligen ha hemma inför litens ankomst?
Ska hämta ett klädpaket begagnat i storlek 62-68 på fredag, det räknar jag med är för stort på en gång, men har lite 50-56 liggande sen missfallen redan. Och har precis köpt en bärsjal, likaså väntar jag på ett andningslarm.
Bilstol ska vi få av en kollega. Och vagn har vi. Dock ingen madrass eller filt till vagnen.

Jag googlade som en besatt och sen köpte vi i god tid hem allt som vi öht kunde tänka oss ha användning för. Det var jag jätteglad över i efterhand för det var en sån enorm omställning att få barn så shoppa bebisgrejer hade varit mig fullständigt övermäktigt den första månaden. Men det är ju jag det, och alla är ju tack och lov inte som jag. ;) (Det enda vi inte fick användning för var nån förvaringsgrej för våtservetter, för dottern har aldrig tålt såna.)
 
Tyvärr har vi mååånga mil dit.
Mamma har tydligen beställt sängkläder till spjälsängen idag. Inte för att vi har nån spjälsäng än, men vi ska ha (med tanke på att labben ligger i sängen och inte alltid är så smidig) :p.

Vad behöver man egentligen ha hemma inför litens ankomst?
Ska hämta ett klädpaket begagnat i storlek 62-68 på fredag, det räknar jag med är för stort på en gång, men har lite 50-56 liggande sen missfallen redan. Och har precis köpt en bärsjal, likaså väntar jag på ett andningslarm.
Bilstol ska vi få av en kollega. Och vagn har vi. Dock ingen madrass eller filt till vagnen.
Babynest använde vi redan från början, köpte ett nysytt på tradera för 250:-. Vi har aldrig vågat ha bebis i sängen pga hund och relativt liten säng så han har sovit i nästet i spjälsängen med sidan nere på utsidan om mig från början och gör fortfarande vid 7 mån. Använder det också i soffan för sovstunder på dagtid.

Babysitter använde vi mycket från ca 1-5 månader, bra pryl. Gärna en som gungar själv.

Bröstpump och en nappflaska kan vara bra att ha hemma.
 
Babynest använde vi redan från början, köpte ett nysytt på tradera för 250:-. Vi har aldrig vågat ha bebis i sängen pga hund och relativt liten säng så han har sovit i nästet i spjälsängen med sidan nere på utsidan om mig från början och gör fortfarande vid 7 mån. Använder det också i soffan för sovstunder på dagtid.

Babysitter använde vi mycket från ca 1-5 månader, bra pryl. Gärna en som gungar själv.

Bröstpump och en nappflaska kan vara bra att ha hemma.
Babynest håller svärmor på att sy :D
 
Med storasyster köpte och fixade vi med allt innan.
Hade två babynest, ett som hon låg i princip överallt och ett med lägre kanter som vi hade i liggdelen på vagnen.
Babygymmet använde vi från start då hon fick ligga en del på golvet i det och bara vara.
Babysitter använde vi från att hon var ca en månad.
Bärsele hade vi också från start och det var guld när man ville gå i skogen utan vagn eller ha liten med till stallet.

Vi har allting kvar till tvåan nu och lär använda allting lika flitigt. Kommer dock köpa en ny babysitter från Babybjörn då den vi hade inte kändes lika trygg att ligga/sitta i (inget direkt stöd).
 
Vi har också en laptopväska köpt på nån outlet. I ärlighetens namn är det vääälidigt lite bebisgrejer man verkligen behöver och allt som räknas till babytillbehör är ofta snordyrt :cool:

Bor ni inom rimligt avstånd till Gekås så åk dit. Sonens två första år bodde vi 30min därifrån, vi var där 4-5 gånger om året :angel:
Sortimentet är lite växlande, men är man inte jättekräsen att saker måste vara av ett visst märke, med en speciell färg/mönster så spar man många kronor.
Resa till gekås är redan planerad! Billiga basicgrejer planeras inhandlas.
 
Alltså, hur tusan ska man vara säker på om det är barnet man känner? Någonting har jag ju känt, men det kan ju lika gärna vara tarmrörelser, gaser, whatever.
 
Alltså, hur tusan ska man vara säker på om det är barnet man känner? Någonting har jag ju känt, men det kan ju lika gärna vara tarmrörelser, gaser, whatever.

Jag tycker det är rätt lätt att urskilja, men det är kanske för att hon direkt började buffa (aldrig känt fladder eller liknande) känns som någon petar till i magen inifrån väldigt snabbt..
Känner definitivt stor skillnad på tarmrörelser och detta ”petande”
 
Alltså, hur tusan ska man vara säker på om det är barnet man känner? Någonting har jag ju känt, men det kan ju lika gärna vara tarmrörelser, gaser, whatever.
Jag har genom åren med Crohns lärt mig hur mina tarmar känns. Och genom åren av försök med graviditet lärt mig känna skillnad på tex det, äggstockarna och livmodern.
Så jag utgår från att det jag känner - men inte känner igen sen förut - är liten.
Just idag har jag inte känt nåt speciellt, men försöker lugna mig med att vi pratade igår kväll och att bm sa att man inte behöver känna regelbundet (minst en gång om dagen) förrän i vecka 24.
 
Har hört talas om att många gravida drömmer märkligt. I natt var det min tur.
Mamma och jag skulle vara barnvakt åt en söt pojke runt 1,5 år. Vi var vid mammas bil och plötsligt var barnet borta. Vi letade och letade i bilen - vi tyckte oss höra barnet och fick mer och mer panik. Visade sig att liten gömt sig under motorhuven. Plötsligt fick jag se en liten hand sticka fram vid instrumentpanelen.
Slutet gott, allting gott. Fast varför han fick åka i en vit hink istället för bilbarnstol vet jag inte :p.
 
Har hört talas om att många gravida drömmer märkligt. I natt var det min tur.
Mamma och jag skulle vara barnvakt åt en söt pojke runt 1,5 år. Vi var vid mammas bil och plötsligt var barnet borta. Vi letade och letade i bilen - vi tyckte oss höra barnet och fick mer och mer panik. Visade sig att liten gömt sig under motorhuven. Plötsligt fick jag se en liten hand sticka fram vid instrumentpanelen.
Slutet gott, allting gott. Fast varför han fick åka i en vit hink istället för bilbarnstol vet jag inte :p.

Haha. Drömde i natt att jag satt i fängelse O_o och delade cell med manne från farmen och en annan snubbe. Oklart var jag gjort dock. Man kunde i alla fall köpa jogurt i fängelse caféet
 
Isch, vad obekvämt det var med gravidjeansen.. att kanten går precis under magen var inte speciellt skönt. Det kändes bra när jag stod upp men inte så värst att sitta. Och jag som sitter större delen av dagen.. Någon som upplevt samma? Borde jag köpa en storlek större kanske? Eller helt annan modell?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 795
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp