Sommarlästips.

Luff

Trådstartare
Trådarna om grannar fick mig att vilja dela med mig av ett boktips;
En man som heter Ove.
Finns många igenkänningsfaktorer, den är rolig och har en allvarlig ton i botten.
Har ni något tips?
Jag vill läsa roliga böcker och lättsmälta deckare på sommaren.
På loppislådornas böcker finns ju ofta inga beskrivningar och jag misstänker jag missar massor av sommarläsning pga det.
Så släng fram författarförslag.
 
Sv: Sommarlästips.

Har du läst serien med Damernas Detektivbyrå? Misstänker de skulle passa dig perfekt :).
 
Sv: Sommarlästips.

Japp - men jag kanske skulle kolla om det kommit några fler av honom. Gillade "filosofiklubben" också.
 
Sv: Sommarlästips.

Jussi Adler Olsen böcker
Små Gula Citroner & Den ryske vännen av
Kajsa Ingmarsson, serien av Karin Alfredsson gillar jag mycket, Nick Hornby...
Marianne Cedervall ,har du läs dem? Perfekt sommarläsning?
Det är vad jag kan komma på. Läser gärna mer blodigt :D.
 
Sv: Sommarlästips.

Jag älskar Ove! :love:
315449_10151660622230712_3852364_n.jpg

Det här är nog mitt favoritstycke i hela boken :D

Fredrik har ju släppt en annan bok också, Saker min son behöver veta om världen, och även den är läsvärd! Annars kan jag rekommendera Läckbergs böcker om man vill ha lättsmälta deckare. Eller Millenium-trilogin för den delen :)
 
Sv: Sommarlästips.

KL

Deckare: Jonas Moströms deckare, tror att det är sex st som finns i pocket.
Cilla & Rolf Börjlinds "Springflod".

Jean-Michel Guenassia "De obotliga optimisternas klubb". Helt fantastisk roman.
 
Sv: Sommarlästips.

Älskar den! :love: Precis den boken hade jag också tipsat om ifall du inte redan gjort det. Den har precis min typ av humor och jag skrattade högt flera gånger, vilket jag i princip aldrig gör för mig själv. :D Den har, som du säger, en allvarlig tongång i botten och är verkligen gripande på sina ställen. Jag lääängtar till hans nästa bok kommer ut!
 
Sv: Sommarlästips.

Hittade en av Jussi Adler Olsen och en av Sheila Oflanagan i Icas sommarbokslåda. Jag läser ju så mycket så man blir glad varje gång man hittar något man inte läst.
 
Sv: Sommarlästips.

"Kaffe med rån" var lättsmält och underhållande. Pensionärsligan slår till.

"Rivers of London" är min nya favoritbokserie. Lyckas kombinera deckare/urban fantasy och ändå vara läsvärd!
 
Sv: Sommarlästips.

Min kollega brukade reta mig och citera Ove när jag hade en RenaultClio som ständigt djävlades...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp