Bukefalos 28 år!

Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag kan rekommendera sele! Mycket behändigt, så slipper man släpa med sig vagnen när man ska åka nånstans. Måste dü åka bil annars, kan du inte bara ta buss eller tunnelbana? Då slipper du ju också problemet med att inte komma iväg.

Jag vet inte, jag tycker tiden rinner iväg. Om jag tar de två senaste veckorna som exempel så har de sett ut såhär:

Vecka 1:
Måndag: kurator och psykolog
Tisdag: Jobbmöte med kollega
Onsdag: Mammagrupp
Torsdag: Jobba
Fredag: Hälsa på hos kompis

Vecka 2:
Måndag: Jobba
Tisdag: Jobba
Onsdag: mammagrupp
Torsdag: Tandläkare
Fredag: Kurator

Och så där rullar det på, sen ska man hinna med träning och ridning på kvällarna, tycker det är fullt upp. Hade jag inte tillgång till snäll mormor som är stand-in som barnvakt skulle det aldrig gå att få ihop.
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag rekommenderar oxå sele när jag åker till stan. Barnvagnar i rulltrappan är inte alls så smidigt...
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag rekommenderar oxå sele när jag åker till stan. Barnvagnar i rulltrappan är inte alls så smidigt...

Fast där det finns rulltrappa finns det ju oftast hiss iaf. Även i affärerna! :)
Jag gillar å ha med vagnen när man är ut iaf om man ska fika tex då har man någonstans att lägga ifrån dig bebis innen eller efter man ska amma tex. Plus att man får vila hela kroppen under fikat om bebis kan ligga i vagnen!

Aaricia: Vad har du för vagn? Tar buren bara upp halva skuffen? Det borde ju gå men du kanske behöver plocka av hjulen och lägga den på sidan och rakt in om du har otur. Vi har testat med våran vagn och får in den rakt in i en passat + att det finns plats över till en mellanliten hundbur på sidan. Men då har ju vi en EL nitro som ska vara en av dom smalare vagnarna. Ut och testa med dig så du kan komma ut om dagarna ist för att bara sitta hemma! :)
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

Snart snart är det dax för mig att åka ut till stallet! :)
Ridbyxorna gick igen också som tur va så nu är jag Taggad! :)
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jadå hissar finns. det tar ju sån tid bara..... jobbigt.
Oja- det är säkert mysigt att lägga ifrån sig när man fikar- men då har man inte min bäbis med sig ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag tycker oxå sele är det bästa på stan, osmidigt med vagn i affärer och inte alltid liten vill ligga i den ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

Aaricia: Vad har du för vagn? Tar buren bara upp halva skuffen? Det borde ju gå men du kanske behöver plocka av hjulen och lägga den på sidan och rakt in om du har otur.
Har en ganska redig vagn (Teutonia) med fyra stora hjul plus en hundbur till en Rottis = trångt.
Ut och testa med dig så du kan komma ut om dagarna ist för att bara sitta hemma! :)
Du har så rätt. Sitta här och gnälla... :D

Imorgon ska jag äta lunch med mamma/mormor i ett köpcentrum (premiär!) och samtidigt passa på att kolla på varma kläder till norpan. Åkpåse/overall... får se vad det blir.
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

Nä- liggdelen har fortfarande gjort en tur utanför dörren... Då körde vi vinsterna från chokladhjul på liseberg i den:crazy:

Jag hoppas verkligen att det blir bättre när hon får sitta... Hon tycker ju det är ok att åka i babyskyddet:) Vilken tur att jag inte lyssnade på alla som sa att den funktionen var onödig...
 
Sv: Sommarmammor 2010 forts

KL
Jag startade en ny tråd då vi snart är uppe i 2000 inlägg i denna tråd också, lite passande nog nu när alla bebisar är ute välhållna!

Välkomna!
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 943
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 799
Senast: Mineur
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 878
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 615
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp