Bukefalos 28 år!

Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Vad roligt! Grattis!!

Nu är det ännu senare, men jag tror att jag fattade det rätt att det var en till.
:D

Kul kul.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Nä har ingen vad jag kan komma på. Men det blev att shoppa massa stora stickade tröjor och byxor i stretch med låg midja i helgen. :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Var köper du mamma-kläder? Har bara kollat runt lite på internet hittils och alla byxor jag sett är så utsvängda där nere, isch. :crazy:
 
Sv: Sommarmammor 2010

H&M har mängder med olika varianter! Stuprör, raka och med bootcut bland annat. Även jeans-leggings för gravida om man gillar det.
 
Sv: Sommarmammor 2010

*kl*

Nu är jag i vecka 13 (12+1), kan ni förstå vad tiden både går fort och olidligt långsamt? Har i princip inga symptom alls, så funderar ibland över hur läget egentligen är. Hade känts bättre att berätta för alla nu i jul om jag hade symptom så det sjöng om det, istället för som nu när jag undrar om det alls är något där.

Lite fläskigare ser väl magen ut. Ibland, speciellt på kvällen, så är det en rejäl och hård kula. Men vore det inte för att vågen bara visade på ca +2 kg sedan inskrivningen i vecka 6 så hade jag bara trott att jag ätit för mycket. Ganska luktkänslig är jag också, men inte katastrofalt.

Fler som inte känner något speciellt?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag känner inte speciellt mycket heller. Är i v 16 (15+3) idag så det kan ju bero på att kroppen börjat vänja sig.

Är ni andra också vidskepliga? Jag har fått för mig att det medför otur om jag hoppas och planerar allt för mycket framöver och vill hela tiden avsluta bebismeningar med "om allt går som det ska". Känns helt fel att säga hur saker och ting ska vara i sommar med bebis, men det verkar som om alla runt omkring mig vill prata om hur det ska bli osv så man hänger ju på. Svammel, svammel..
 
Sv: Sommarmammor 2010

Nja, jag tänker nog att om det gått bra såhär långt så går det nog vägen. Men det ska bli skönt när man gjort ultraljudet och vet säkert att allt ser ut som det ska!

Annars är det väl mest jag som tjatar hål i öronen på mannen om bebisen, vänner och familj frågar mest lite diskret hur jag mår nån gång ibland.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Vi har pratat en del här hemma också, så min sambo har nog också börjat få skavsår i öronen. ;)

Men vi bor ju en bit från min släkt och vänner så vi planerar en del kring sommar och liknande och då kommer ju bebisen på tal en del. Vi vill båda gå på en festival i augusti så jag hoppas att man är mogen för att lämna bebisen en liten stund iaf (festivalen är under 14 timmar i samma stad som min mamma bor..)

Jag har blivit nojjig för att man läser så mycket på internet, det blir liksom som ett behov av att veta ALLT (jag har supersvårt att släppa kontrollen) och det händer ju att man vi rul upptäcker ett sent ma... Men som sagt har det gått så här långt så ska det väl gå bra! :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Hennes

Jag försöker skriva HM med stora bokstäver men den ändrar bara. Jag ser ju att andra har skrivit det *öh*? (Nu gick det, men inte när jag började messet med det... Intresseklubben antecknar)
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarmammor 2010

Jo jag tror ju inte att äpplet faller så långt från trädet så vi förväntar oss ett piggt och vaket barn igen :angel: Vi har ju inte direkt latat oss med sonen får man väl säga!
 
Sv: Sommarmammor 2010

haha, jag förstår vad du menar, fast klockan är mycket och jag BORDE ha gått och lagt mig för länge sen. Vet ju att jag kommer bli väckt imorgon av en bok i huvudet....
 
Sv: Sommarmammor 2010

Hänger på här oxå.
26 år första barnet gravid i v13. har mått fruktansvärt dåligt!! Illamående, dödstrött, allt luktar illa.. Men det börjar släppa nu som tur är. Nu är jag mest bara grymt trött och matt i kroppen.
Ska göra KUB 23/12 och RUL 21/1
Ska bli grymt spännande.. Planerar att rida så länge som möjligt ! Så hoppas inte jag blir för stor.. hua
 
Sv: Sommarmammor 2010

Grattis!

Själv berättade jag äntligen för chefen att jag var gravid. Då han kan vara lite knepig visste jag inte alls vilken reaktion som väntade och hade redigt hög puls. Han blev nog mest lättad att jag inte sa upp och mig utbrast bara: Men det är ju en glad nyhet! Grattis!. Så det kändes oerhört skönt och stegen från hans bord kändes väldigt lätta.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Kan vi inte göra en lista i den här tråden med prel. bf? Alltid roligt att ha lite koll på er andra, även om det kommer förändras framöver.

Jag kan börja

Juni
3/6 Sofflan82
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag med :)

Juni
3/6 Sofflan82
13/6 Moonbabies
14/6 Kaktusblomma
 
Sv: Sommarmammor 2010

Här också!

Juni
3/6 Sofflan82
6/6 Muehh
13/6 Moonbabies
14/6 Kaktusblomma
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 207
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 449
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 436
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp