Sommarmammor 2010

zazzarazz

Trådstartare
Äntligen fick jag då svaret att allt är bra med grodis och mig och vågar därför hoppa av tråden nygravid och starta denna tråd för alla oss som ska få en bebis under sommaren 2010.

Jag är beräknad 1 juni, så personligen räknar jag det som sommar, även om nu lilla tjejen bestämmer sig för att komma ut i slutet på maj.

Är 28 år och väntar mitt och sambos första barn, och alldeles nyss bestämde vi oss för att lilltjejen ska heta Tuva :love: (Får hoppas att hon ser ut som en Tuva när hon kommer också, det återstår att se)

Fyll på alla andra sommarmammor, så kan vi följas åt under alla långa månader som är kvar! :bump:
 
Sv: Sommarmammor 2010

Halloj!

Vad skönt att den lilla mår bra!

Jag är beräknad till 3 juni så även jag är i början av sommaren!

Jag och sambon är båda 27 år och detta är vårt första barn. Det är helt underbart att vara gravid (oftast) och det satt långt inne.

Igår var vi på vår inskrivning och allt såg bara bra ut med mig! Bra blodvärde och blodtryck. Ingen äggvita eller ?? (kommer inte ihåg vad mer man kollar i urinen..). Har fått tid för RUL den 7/1 så det är ju det nästa som kommer hända framöver.

Hur är det med er andra, kan ni känna magen nåt? Om jag drar över blygdbenet och uppåt så känner man en kant lite över blygdbenet och det måste ju vara livmodern?
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag är även jag beräknad till den 3 Juni. Jag o Sofflan ska ju dessutom föda på samma sjukhus skulle jag tro. Men om det blir samtidigt kan ju ingen veta...

Jag tycker att just nu känner jag inte av det överhuvudtaget. Alla dragningar i magen är inte kvar just nu iaf. Har inte varit på ett par dagar. Den är inte heller svullen eller något. Förutom trötthet och likgiltighet så har jag en känsla av att jag är väldigt ogravid just nu.
hur är det för er andra?

Själv är jag 32 år gammal, första barnet.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag känner nog inte så mkt mer än att jag är tjock, allmänt. Är inte trådsmal normalt heller, men är mkt pluffsigare nu än jag någonsin varit tror jag... Och har alltid haft mer eller mindre platt mage, men det har jag tydligen inte längre...

Annars känner jag inget rent fysiskt... Men när jag gjorde testet fick vi ju först se lite på ultraljudet och då kändes det som att hon vara väldigt stor och att jag borde känna henne... Men inte, hän är väl bara nåra centimeter eller vare är... Nu kan jag verkligen se fram emot inom några veckor, när man kommer börja känna henne också :)

Kan ni ha era vanliga kläder? eller börjar det bli dags för en storlek större?

Kul att ni är beräknade samma dag föresten, i samma stad :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag är ju 33 år och ska ha första barnet men i maj, så jag håller mig väl i vårtråden. Men jag är nyfiken på hur länge du vetat kön och hur/var du kollade det? Jag ska inte på mitt andra RUL förrens 21 december.

Jag är också nyfiken! :D
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag har ju sedan en vecka tillbaka blivit tröttare och blivit mer illamående på kvällarna, har ingen aptit alls när det är kvällsmat. Men sambon tvingar i mig maten. Det är väl så det går när jag förra onsdagen satt och klagade på att det väl borde kännas nåt när man är gravid! Men nu känns det! Illamående, trötthet och krånglande tarmar... (tarmarna är väl förbannade på att de måste omplacera sig..)

Jag kan fortfarande ha alla mina kläder så det är skönt, men jag har ju kommit på att om jag vill ha nya kläder (framförallt byxor och dylikt) så är det kanske dax att köpa mammakläder? Man lär ju inte bli mindre direkt och man har ju ingen aning om hur man ser ut efter förlossningen..

Det är superkul att jag och EmelieR har samma datum just nu och så kanske vi ses på förlossninge.. ;)

Vart i sthlm bor du zazzarazz? Jag är själv från sthlm. Ska åka upp och kolla globen horseshow nu i helgen, det får bli min födelsedagspresent! Det ska bli helt underbart att träffa familj och vänner igen! Vi har inte setts sen augusti.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag har vetat sen igår. Gjorde moderkakstest för en vecka sen och fick resultatet igår. Förutom att de kollade de vanligaste kromosomavvikelserna så kollade de också könskromosomerna. Sen när provsvaret kom fick man välja om man ville gå in på en sida på nätet för att se svaret. Vi gjorde det direkt :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Ja, byxor vågar jag inte tänka på å köpa... Klämmer mig i de jag har så får det bli mammisar sen...

Jag bor i Sollentuna och ska faktikst också till Globen! :) Var kommer du ifrån? Jag har lite historia nere i Kristianstad också faktiskt, eller rättare sagt Åhus :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Sverige är inte så stort.. ;) Jag kommer från Haninge jag. Men min syster jobbar en del i Sollentuna nu, i en nyöppnad underklädersbutik.

Åhus är fint, själv bor vi straxt norr om centrum.
 
Sv: Sommarmammor 2010

jag hänger på här, är i v11 nu och har inskrivning 7/12.
känner inte så mycket alls just nu, lite illamående ibland och mycket trött bara.

däremot idag känns så surt! är arbetslös och var iväg på rekryteringsmöte, allt lät som ett toppenjobb, en praktik som skulle leda till anställning, problemet var att de gick ut på att man skulle vara fullärd lagom till sommaren och deras högsäsong :(
så jag kände mig ju tvungen att säga som det var... förhoppningsvis finns det fler möjligheter senare då de hade planer på att utöka mera från nästa höst, så jag hoppas på det bästa tills dess :)
...behövde bara skriva av mig lite...
 
Sv: Sommarmammor 2010

Stort grattis till dig och M! OT: men hur har ni det? Flyttar eventuellt också till våren.. Hoppas allt är bra!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Har ni andra fått era tider till RUL? Jag fick min nu på inskrivningen så vi ska få se det lilla livet för första gången den 7/1! Kommer då vara i v. 19 (18+6)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Hej.
Hoppar in här jag med.
Är gravid med barn nr 6 och är i v 6.
BF är 28 juli.
:D
 
Sv: Sommarmammor 2010

Då hoppar jag också in här och outar mig, är i v 12 nu, beräknad till den 14/6. Ska på KUB UL 8/12 och RUL den 18/1. Jag har börjat få lite mage men det ser nog mest ut som att jag har ätit för många bullar... Jag har i princip inte mått illa alls och det är först nu jag börjar känna av graviditeten egentligen, det spänner lite i magen ibland.
 
Sv: Sommarmammor 2010

..då hoppar jag också hit från "nygravid-tråden". Har ju vetat om graviditeten i fem veckor nu så det är väl inte supernytt längre - känns som att jag varit gravid en halv evighet. Är i vecka 11 nu (10+1) och har alltså bf den 26/6.

Trooor att jag kommer hålla mig anonym, åtminstone ett tag till. Känns ganska skönt att kunna diskutera allt lite "hemligt" ;) Utan att säga för mycket så är det mitt och sambons första barn, och vi är 26 respektive 30 när ungen tittar ut.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Det ser ut som jag ätit för många bullar också. På kvällarna kan man misstänka att det är en gravidmage, men annars känner jag mig bara tjock. Är på 14 fulla veckor idag och det känns faktiskt som jag varit gravid en halv evighet... Undrar hur det blir när man verkligen märker av det då...

Hur gör ni med ridningen? Tränar? Tävlar? Hoppning? Dressyr? Har ni fått några rekommendationer på hur länge ni kan rida? Hur verkar era BM inställda till ridning? Hur kommer ni göra med hästen/arna när det fysiskt inte kommer gå att rida?

Många tankar snurrar i mitt huvud... :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag var tyvärr tvungen att ta bort min häst i höstas så jag står utan nu och tänkte avvakta ett bra tag med att skaffa någon ny. Just nu rider jag dock rätt mycket då jag har hand om en väns häst som jag än så länge tränar ordentliga dressyrpass på och rider ut. Har inte hoppat honom något nu, kanske avstår det eller tar några småskutt för hans skull då han verkligen älskar det, men inget mer. Min BM verkar inte ha något att säga om att rida annat än att det går bra så länge det känns bra. Än så länge känner jag inget speciellt så jag rider på tills kroppen inte vill längre. Hade jag haft kvar min häst så hade hon redan medryttare 2 dagar i veckan, kanske hade hon vart intresserad av att ta henne på foder/halvfoder ett tag, kanske hade jag skaffat en till medryttare eller försökt tömköra henne några gånger i veckan och gå promenader för att aktivera lite. Hon var inte riktigt en häst som man kan låta gå ner på för mycket halvfart. Det som är smidigt med att få barn såhär på sommaren är att då kan ju faktiskt hästen få lite sommarlov med bete när det är dags för den lilla att komma.

Jag är 12 fulla veckor idag, så skönt! Jag tycker att tiden har börjat gå lite fortare nu, innan var jag mest avvaktande till att jag var gravid, om det inte skulle gå bra. Nu känns det som att jag kan slappna av lite mer, efter KUB UL nästa vecka hoppas jag att jag kan släppa det nästan helt.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Förstår hur du menar med avvaktande. Jag var väääldigt avvaktande tills jag fick mk-test svaret. Var faktiskt knappt glad, för att skydda mig själv om något hade varit galet. Men nu känns det mycket roligare faktiskt! Till å med så att vi sneglat lite på vagn och faktiskt köpt en liten Barbapappa-body (för att det var jättemkt rea på den) ;)

Cos har en medryttare som också är gravid, så hon räknar jag inte med förrens tidigast efter sommaren... Men en ny tjej ska börja rida honom nästa vecka och jag håller alla tummar att det ska funka med henne och att hon vill ha honom på halvfoder senare i vår, när jag blir en riktig tjockis :)

Oroar mig dock lite för att det inte ska kännas så bra som det gör nu att rida sen. Min medis som är gravid var tvungen att sluta rida i v.18 för att hon fått så mkt problem med bäckenskräp och ichiasproblem :( VILL kunna rida läääänge! Tror det är bra för lilla grodan i magen också, det måste ju va kul å skumpa runt där inne :) hahaha
 
Sv: Sommarmammor 2010

Vi fick två kassar med bebiskläder i söndags, kändes jättekonstigt. Jag har ju liksom inte fattat att vi ska få barn än så först funderade jag lite på vad vi skulle med dem till :D

Typiskt att ni skulle vara gravida samtidigt då! Jag hållr också tummar och tår att det ska funka bra med nya tjejen! Det verkar vara så olika med hur länge man kan rida, min tränare och en i stallet kunde rida i princip hela graviditeten, medans andra får problem ganska snart. Ja det borde ju vara rätt kul att skumpa runt, typ som att åka karusell ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 914
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 302
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp