Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Här fick man nästan chocken häromdagen. När du meddelade i gravidtråden att du var gravid!!!!!!!!!

Min ena lillasyster har samma nick som du, förutom att hon stavar det Kaktuzblomma.:cool:

Jag tänkte att va fan, vad är det nu som hänt som vi inte fått veta? Och med vem??? Hon är ju singel!

Pratade med mamma i telefon nyss och berättade detta och mamma sa att jaaa, hon säger ju att hon jobbar på en städfirma och kommer verkligen inte hem i några sexiga kläder. Så vi tror inte att hon har några hemligheter för oss.

Men lycka till med graviditeten ändå. Fast du inte är min lillasyster.;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Har ni andra fått era tider till RUL? Jag fick min nu på inskrivningen så vi ska få se det lilla livet för första gången den 7/1! Kommer då vara i v. 19 (18+6)

Jag ska på RUL 4/1. Ser faktiskt fram emot det riktigt mycket nu. När jag fick tiden kändes det så långt borta... Men nu är det ju nästan bara en månad :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Haha, vad roligt! Jag förstår att du blev lite fundersam, men du har kommit till rätt slutsats, vi är olika personer :D
Tack för lyckönsningarna!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag träffade en läkare idag eftersom jag var sjuk ubgeär när jag blev gravid- är under utredning eller vad man ska säga....
Vi pratade lite om hur jag mår och har mått o så bad hon mig ligga på britsen.. Då fick jag ett litet extra UL så nu har jag sett min räka =D
Jag har ju inte kännt någonting på sistonde så det var riktigt skönt :)
Fick inga bilder då det inte var ett RUL.
 
Sv: Sommarmammor 2010

*kl*
OJ!! 6 barn!! :D Inte dåligt! Själv är jag på G med mitt andra, har BF 6 juni. Har en niomånaders här hemma som precis lärt sig gå så det är full fart nog tycker jag. Men 6 barn!! :D Hahaha, blir nog bara två för oss.

Och fy så snabbt det går denna gång, allting är redan uttänjt sedan förra graviditeten så magen har bara sagt *tjopp*. Sist syntes det knappt i v 14...

Men jag är så gladd, för förra gången kräktes jag konstant dagligen första tre fjärdedelarna av tiden, nu är det sååå mkt bättre! Så jag njuter!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Vad roligt att få se den lilla räkan! Jag skulle också vilja se den just nu för att veta att den mår bra. Jag tycker inte att jag käner nåt alls och så har jag i 4 dagar haft lite rosa på pappret när jag torkar mig.. Det händer kanske bara två gånger på en dag, och man vet ju att det kan vara normalt, men vad fan, jag ville ju inte ha nåt sånt här... Om det hade varit mf eller ma borde det ju börjat blöda nu tycker man.. Jag hade så här i v. 5 också i ca 5 dagar och då gick det över helt, men nu i v. 14 (v.15 imorgon..) Men jag har ju inte ont, jag känner inte av något obehag eller dyl. tror att osäkerheten beror på dels det lilla rosa men även att jag har så svårt att tro att det verkligen är något där inne..

Jaja, nu har jag svammlat klart! ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Nu har jag iaf inte haft någon som helst färg på pappret sedan igår morse, så nu börjar jag lugna mig igen.. ;) Men oron att det skulle vara ett ma kommer nog finnas kvar tills man får se den lill* på RULet.

Idag har jag även vart och tagit influensa vaccinet, ska bli "spännande" att se om det blir några biverkningar imorgon. Ska ha huset fullt då jag fyller år och så vill jag hinna åka och handla lite nya julstjärnor och adventsljusstakar.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Skönt att färgen försvunnit! Förstår din oro, jag känner också en oro även om jag inte har haft något konstigt än så länge. Jag ska dock på KUB-UL på tisdag så då får vi förhoppnings beskedet att allt står rätt till. Det enda du kan göra är väl att försöka släppa det så gott det går i väntan på ditt RUL, det är ju säkerligen ingen fara.

Hoppas att du slipper biverkningar på influensasprutan då och GRATTIS i förskott!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Inga biverkningar ännu iaf! Ta i trä...

Jag skulle också vilja gå på KUb men här nere är det bara i Lund och Malmö det görs tydligen och så måste man betala ganska mycket för det.. Nu är det ju försent iaf, gick ju in i v. 15 igår.

Här hemma blir det till att städa och sedan ska jag baka och handla lite. En ganska mysig helg blir det nog!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Ok, jag fick det via BMM, en remiss till sjukhuset alltså. Nu är det bara två dagar dit, jag hoppas att det går bra.

Vi har också bakat, vi bakade hela em och kvällen igår och ska fortsätta idag. Bakar tillsammans med min syster och hennes två tjejjer, så mysigt! Igår blev det ett pepparkakshus med ett helt samhälle, lussebullar och någon lakritskola. Idag blir det vanliga bullar, choklad- och smörkola.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Det var jätteskönt att se att allt stod rätt till.... jätteskönt. Har inte heller märkt någonting på 2 veckor innan jag såg den så jag trodde helt enkelt att det inte fungerade som det skulle när man märkt så mycket innan. MEN tydligen kan det kännas som vanligt också- skönt de :)
Jag har en liiiiten knöl på magen på orgonen nu- men den försvinner så fort jag varit uppe och ätit frukost o så.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag har haft min först bebisdröm... Jag drömde att jag fick barn alldeles för tidigt, efter bara halva graviditeten och den vägde 1948 gram och mådde bra. Vi fick åka hem efter två dagar från BB och jag tyckte att det var jättekonstigt eftersom jag läst att prematurer brukar stanna betydligt längre än så... Ja, vi får hoppas att det inte var någon sanndröm helt enkelt ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

När jag föddes vägde jag ungefär så- som minst 1860g. Men det tog betydligt mer än 2 dagar innan jag fick komma hem, typ 2 mån senare...
 
Sv: Sommarmammor 2010

Ojdå, jo jag vet att vikten inte är jättelåg för prematurer, det kändes snarare mycket om man bara gått halva graviditeten ;)

Idag ska jag göra KUB-UL, hoppas att det går bra :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Tja- jag vet inte hur tidigt an klarar do men i v 20 undrar jag om det går. En vän till en vän fick i v 27- skulle fått tvillingar eg. Den vägde ca 1000g. Hon jämförde med sitt marsvin ;)
Det är riktigt litet- undrar hur kroppen kan fungera då.

Lycka till idag! Det kommer säkert gå jättebra :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Nä v 20 är nog väl tidigt, kanske att någon har lyckats räddas då, men annars har jag för mig att man säger från v 22 och framåt. Kroppen fungerar väl inte av sig själv så tidigt, det är väl därför prematurer måste stanna kvar så länge på sjukhuset?
 
Sv: Sommarmammor 2010

När man gått 22 fulla veckor sätter sjukvården in alla resurser för att rädda barnet, innan det går det tyvärr inte att göra något. Dock är ju risken för komplikationer och svåra handikapp stor då barnet föds så pass tidigt.
//Zody - som själv fick informationen förra veckan då vi fick åka in för regelbunda sammandragningar alldeles för tidigt. Bebis är än så länge på rätt sida av magen, och vi hoppas att hen stannar där till april.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Ja jag hade för mig att det var vad jag läst. Usch vad jobbigt, hoppas bebis bor bra och stannar till april!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Undrar om jag också får vara med i den här tråden.:angel: Har BF 13 juni. :D
 
Sv: Sommarmammor 2010

Självklart, välkommen!

Allt gick bra på mitt KUB-UL idag, bebis hade armar och ben som viftade och spretade, hjärtat slog och det var låg risk för kromosomavvikelse :D
Riktigt häftigt att gå därifrån med kort på den lill*, det bor faktiskt någon i min mage, jag har inte bara blivit småfet!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 053
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 372
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 418
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp