Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Halloj halloj! Hur är allt med er i den här tråden? Här är allt bara bra!

Hur är det mer er som också är i v 16 nu, syns det något på er? Jag tycker inte alls att det syns på mig så imorse tvingade jag sambon ta bilder på magen så kan vi jämföra i nästa vecka för att se om det syns något då. Tycker att det finns de som har sådana gigantiska magar när man tittar i galleriet på fl...
 
Sv: Sommarmammor 2010

Det är väl bara bra om det inte syns nåt, då kan du ju fortfarande ha alla dina vanliga kläder, plus att det är ju super att du inte har gått upp nåt än!

Är inte lika lyckligt lottad tyvärr, klär mig numer mestadels i lånade kläder. Var glad att du slipper!
 
Sv: Sommarmammor 2010

Det syns inte på mig heller- den ligger antagligen lååångt in. Jag har ju iofs lite översottsfläs den kan bo i ;) Har dock inte mycket mage eg... alltså i vanliga fall.
Jag har liiite problem att knäppa vissa byxor men jag har fått mest äelekshandtag :(
 
Sv: Sommarmammor 2010

Jag är ju iof bara i v 14 men på mig syns det lite grann, men det är nog inte så att man ser att jag är gravid om man inte vet det. Jag kan inte knäppa mina vanliga byxor längre utan har antingen ett par gravidbyxor eller gummisnodd i mina vanliga.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Nej, så är det - på mig syns det supertydligt om jag är naken, och jag har i stort sett fått byta garderob till andra byxor och långtröjor, men ser man mig med kläder på så ser det helt enkelt ut som att jag har blivit lite tjockare. Hade jag mina vanliga kläder skulle det synas på en gång, med byxor som knappt går att knäppa och tröjor som slutar halvvägs, men jag har ju inte dem längre.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Nä tröjorna har jag i princip fått byta ut allihopa till långa varianter... Det måste ju täcka att gylf och knapp är öppen :D
 
Sv: Sommarmammor 2010

Magen kommer, tro mig. :D Rätt vad det är så exploderar det, från v. 20 till 22 hände massor hos mig. Från liten och smidig till en rejäl gravidkula. Så passa på och njut, snart är det slut på att känna sig platt om magen och att kunna ha sina vanliga kläder. ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Ååååh, ångest!!! Jag är så himla nöjd med att kunna ha mina vanliga kläder och att det inte syns på mig... Kan knäppa ridbyxorna och få på mig allt. Vill inte bli ruuuuund! Jag hoppas ju på att det ska bli en smidig mage som inte blir allt för stor allt för fort. Vill ju kunna rida läääänge!!! :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Fast du kan ju rida fast du inte går i dina ordinarie ridbyxor, man kan ju köpa ett nytt par i större storlek.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Såklart! Men jag tänkte mer på att magen kommer ju vara ivägen om den blir för stor... Så jag hoppas på en liten mage! ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

*kl*

Jag vet att det är superskönt att vara precis som vanligt, men samtidigt kan jag bara inte tro att allt är bra med den lill* eller att det verkligen är något där.. Platt mage har jag inte nu heller, det kan ju vara det som gör det, att jag går ner i vikt just nu så att den gamla fettismagen byts ut mot bebismage utan att jag märker det.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Åh vad lyxigt att kunna ha sina vanliga byxor. Jag kan inte knäppa några utav mina byxor. Ska köpa nya nu i helgen :D Men jag tycker alla mamma-kläder är så fula :(
 
Sv: Sommarmammor 2010

Såklart! Men jag tänkte mer på att magen kommer ju vara ivägen om den blir för stor... Så jag hoppas på en liten mage! ;)

Det behöver ju inte vara magen som sätter stopp, det kan lika gärna (och förmodligen troligare) vara fogarna. Jag tror det går bättre att rida med bautamage och friska fogar, än med minimage och grav foglossning. Så så länge du inte börjar få (alltför) ont av ridningen skulle inte jag bekymra mig. vad jag har hört är det smärta snarare än mage-i-vägen som brukar sätta p för ridningen i slutändan.

Annars är det väl bara att träna stenhårt och äta lite och nyttigt, ju mindre fläsk, ju mindre mage. Fläskdelen av magen går ju att påverka åtminstone. ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Åh vad lyxigt att kunna ha sina vanliga byxor. Jag kan inte knäppa några utav mina byxor. Ska köpa nya nu i helgen :D Men jag tycker alla mamma-kläder är så fula :(

Du har ingen större kompis du kan låna av? Mammakläderna är för stora för mig än så länge (så stor är nu inte magen), men eftersom de fyra kilo jag gått upp hittills verkar sitta på magen alltihop är det slut med byxor i medium och tröjor i small. Så jag har lånat en kasse kläder av en kompis som drar lite större storlekar än mig, perfekt! Annars kan man ju köpa lite nya kläderr i större storlekar bara, i modeller som lämnar lite "växmån" (typ långa tröjor och byxor som är låga i midjan).
 
Sv: Sommarmammor 2010

Så är det säkert. Hittills har jag iaf inte ett dugg ont nånstans.

Men, jag har ju en häst som är dryga 180 cm, så magen kommer vara ivägen när jag ska ta mig ned, eftersom jag sällan hoppar ned hela vägen, utan snarare klänger mig ned (även när jag inte är gravid...) Men jag hoppas kunna rida på. Och som sagt, än så länge har jag inte ont nånstans, allt känns precis som vanligt...

Känner mig lite rund när jag precis har ätit, men annars känns det ganska normalt... Har dock bara gått upp 2 kg sen inskrivningen i v.9. :)
 
Sv: Sommarmammor 2010

En annan har gått ner nästan 2kg sen vi var på hälsosamtal... Men det finns ju att ta på. Jag tror att jag helt enkelt äter som innan och bebis tar det den behöver och jag får ta av reserverna, vilket är väldigt bra för mig, jag får inte gå upp för mycket då kommer jag inte kunna ta mig fram.
 
Sv: Sommarmammor 2010

Så är det säkert. Hittills har jag iaf inte ett dugg ont nånstans.

Men, jag har ju en häst som är dryga 180 cm, så magen kommer vara ivägen när jag ska ta mig ned, eftersom jag sällan hoppar ned hela vägen, utan snarare klänger mig ned (även när jag inte är gravid...) Men jag hoppas kunna rida på. Och som sagt, än så länge har jag inte ont nånstans, allt känns precis som vanligt...

Känner mig lite rund när jag precis har ätit, men annars känns det ganska normalt... Har dock bara gått upp 2 kg sen inskrivningen i v.9. :)

Lyckans ost! Jag har gått upp knappt ett kilo sen inskrivningen, och känner mig som en ballong. Sitta ned i traven fick jag sluta med redan i v 10 eller så, efter att ha fått fruktansvärd kramp i hela magen några gånger när jag försökte sitta ner. Så nu är det lättridning som gäller, och då får jag ändå rätt ont runt bäckenet av ridningen. Det går ju över, men just när jag suttit av rör jag mig som Agda, 92. ;)
 
Sv: Sommarmammor 2010

Sommarsyskon! (bara en, lät som två när jag skrev så...) Så sent på kvällen var det alltså inte ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 052
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 372
Senast: Voeux
·
Foder & Strö Jag har två ponnys hemma, en mkt lättfödd i tävlingskondition som kommer tävlas hela sommaren och en 2årig hingst som kommer att...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: jemeni
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 418
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp