Sommartid?

Hur skulle ni rösta i en folkomröstning?

  • Återgå till normaltid året runt

    Röster: 93 81,6%
  • Behålla nuvarande omställning mellan normaltid och sommartid

    Röster: 21 18,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    114
Jag brukar alltid ha en åsikt men i den här frågan har jag faktiskt inte det. Det gör mig varken till eller från med normaltid vs sommartid.
Måste nog fundera lite till.
 
Nu bor jag iofs i finland, men jag skulle vilja ha sommartid året om, det skulle ge lite mera dagsljus på kvällarna på höst och vår.
Mitt i sommaren och vinter har det sedan ingen större betydelse, för då är det ju ljust/mörkt nästan dygnet runt ändå.
 
Jag vill ha det precis som det är! Jag bara älskar den extra kvällstimme med ljus som kommer nu, just när det börjar bli läge att nyttja den för utomhusaktiviteter. Så här års så går solen ändå upp så tidigt så det blir ingen stor skada att tappa timmen på morgonen ett tag.

Samtidigt har jag helt plågsamt svårt att ta mig ur sängen i nattsvart mörker på vintern. Så under den tiden på året skulle jag ha det väldigt jobbigt, väldigt mycket längre tid, om man valde att ställa om till sommartid som ett permanentläge.

Visst, omställningarna känns lite för mig också - särskilt den kommande - men lätt värt priset tycker jag.
 
Jag bryr mig inte om var solen står på dagen men jag vill inte ha sommartid året runt. Det skulle betyda att solen gick upp en timme senare och här uppe i norr blir det stor skillnad. Har hellre ljust på förmiddagen än eftermiddagen om vintrarna.

Bryr mig inte alls om omställningarna heller och då är jag ändå känslig för dygnsrytmen. Det blir lite konstigt ett par dagar men det kan jag stå ut med.
 
Spelar mig ingen roll. Det är dock väldigt skönt det där dygnet på hösten när man får en extra timme :D
 
Ska det bli nagot permanent sa far det ju anda vara vintertid - vilket ar den "riktiga" tiden.
Passar inte ljuset ens somnmonster sa ar det lattare att andra pa sitt somnmonster
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle Sverige står inför att bestämma om vi ska ha sommartid eller vintertid året om. Regeringen har slängt ut sina experter som normalt sett...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 632
Senast: Iamia
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 816
Senast: Twihard
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 567
Senast: Butros
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 763
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp