Bukefalos 28 år!

Sova i sängen eller inte?

O

Orzon

Får din hund vara i sängar, soffor mm.
Får den vara i hela huset eller är den begränsad till vissa utrymmen?

Min hund får vara var den vill men inte i sovrummet om hon inte blir inbjuden.
Hon stannar snällt i dörröppningen och kikar in ibland. Säger jag nej så går hon och lägger sej någon annanstans. Och om jag säger "Ok" så tar hon full fart och bäddar ner sej i sängen.

Många säger att det är svårt för hundar att ibland få göra vissa saker och ibland inte. Men vi har aldrig haft problem med det. Hon går ALDRIG in i sovrummet om hon inte blir inbjuden.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Mina hundar får vara överallt utom i sovrummet dagtid.. Pricken gillar att ligga i sängen men eftersom han "läcker" när han sover så får han bara ligga i sängen på nätterna när han har sitt skydd på sig.. Men innan dess så fick han alltid tillgång till hela lägenheten.. Även om han vet att han får ligga i sängen så ber han alltid om lov först..

Ibland får dom och ibland inte, jag har heller aldrig haft problem med att dom tycker det är förvirrande..
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Min hund har en alldeles egen säng... men nu när jag varit lite krasslig och husse jobbat dag har han fått "sova sked" med mig i sängen... Mysigt! :love: :love: :love:

Han får vara med överallt i lägenheten, inga restriktioner annat än sängen som endast får beträdas om matte eller husse inviterat visit där. Nu har jag sett hur han ibland smiter upp och sätter sig på sängkanten för att se ut på gatan utanför... Lite gulligt...

kungen.jpg
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Jag har alltid varit kategoriskt emot hundar i sängen. Det blir sandigt, skitigt och det kommer framförallt fästingar i sängen.

Men med de två senaste bestämde min fru att de skulle få vara i sängen. Sandigt? Javisst! Fästingar? Inte en enda?! :eek:

Jag har alltid fått minst ett par fästingar om året men nu har jag inte haft mer än ett par på flera år och då alltid efter jakt inte i hemmet. Jag tror fästingarna kryper på de varma håriga hundarna hellre än på mig?

Mvh
Björn
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Kanske ska tillägga att jag inte är emot hunda ri sängen längre? :)

/B
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Vår hund, en dobermann delar säng med mig. Min man och jag har en dubbelsäng, men hunden får inte vara på hans sida. Dessutom trivs hon bäst hos mig under mitt täcke. Knepet mot at slippa en massa sand och dylikt i sängen är att renbädda OFTA! Det blir mycket tvätt, men vintertid är det underbart att får värme av hunden, det blir inte så svettigt som det ofta blir om man ligger hud mot hud med den man älskar.
Hunden får även vara i soffor och ja, överallt där hon vill.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

min hund får vara överallt
älskar att ligga i sängen med mamma
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Är sängen liten eller hunden stor? ;)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Ser bekvämt ut.
Som en korsning mellan säng och Tron.

:D :rofl: :D
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Mina hundar får vara vart dom vill.
Ingen av dom stora hundarna sover i sängen utan dom sover i sin bia bädd.
Valpen däremot sover bara i våran säng
Dagtid stänger vi dock sovrumsdörren annars leker katterna sönder vattensängen :devil:
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Mina hundar får vara överallt och även i soffan och sängen. Soffan har vi precis tillåtit och de tycker att det är mysigt i 5 min sen vill de ner till sina egna myshörnor de har. Sängen är tillåten när de får varsågod, inte annars. De vill inte heller ligga i sängen då den liksom soffan är för varm att ligga i längre stunder.

Vill inte ha förbjudna rum för mina hundar.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Min hund får vara i sängen och ligger gärna där på dagen. När vi har lagt oss så brukar hon bara komma upp 5 minuter för att gosa lite innan vi somnar men sen går hon ner och lägger sig på hennes favoritplats.

På morgonen brukar hon ta min plats i sängen när jag har gått upp så ligger hon där och sover brevid husse. Bägge två har en stor förkärlek till sovmorgon!
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Mina får vara med överallt.

Pinglan: Vilken härlig säng du har till din hund, mysigt :)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

(knapplån)

Ja visst har han en härlig säng. En barnsäng köpt på IKEA som går att dra ut (göra längre), så sängen är ganska liten nu och hunden är ganska stor... Snart måste vi nog göra lite mer plats åt honom.. :)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Alla våra får vara överallt i huset, i alla sängar och soffor. Terriern är tillochmed välkommen i kökssoffan.

Förr var det förbjudet, men när jag var barn var jag orolig för att sova, då fick jag ha labbevalpen i sängen och på den vägen är det. "Labbevalpen" är nu 14 år i sommar och jag är halvt beroende av hund i sängen.. :crazy:

Det finns också en regel, att om vi kör ner dem så ska de hålla sig på golvet, det har de inget emot. Uppskattas av pojkvänner, gäster osv :)

//E
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Har ingen hund, men kompisens hund får vara i min soffa, iaf efter att jag torkat av henne om hon kommer utifrån ;)
Ska vara hundvakt nästa vecka, jag vet inte var hon vill sova då. Jag tycker det är ok med mindre hundar i sängen, kanske skulle tacka nej om det var en leonberger eller liknande :crazy:
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

*lånar knapp*

Våra vovvar får vara överallt utom i grabbens rum.
Han har en massa leksaker som är roliga att tugga i sig :smirk:

Min lilla vovve har en kudde på skrivbordet som hon sover på när jag sitter vid datorn :angel:
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Valpen får bara vara i hall, kök och mitt rum. Ibland, tex. på kvällarna får hon dock komma in i vardagsrum och de andra rummen.
Vuxna labben, 9 år, får däremot gå som hon vill - hon stannar utanför grindarna och ber om att få komma in.

För övrigt ligger båda i sängen nattetid.....
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Kan lägga till att de inte får vara i soffan, nån av dem. Säng, men inte soffa :angel: .
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 123
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp