Bukefalos 28 år!

Sova i sängen eller inte?

Sv: Sova i sängen eller inte?

Japp, han får vara överallt. När sambon är borta så ligger hunden på hans kudde och så ligger vi och kramas, jag älskar att sova med vovven :love:
Tyvärr tycker han ofta det blir för varmt om både jag och sambon ligger i sängen så då sover han oftast på golvet brevid.
Är han jätteblöt/smutsig så puttar vi ner honom från soffan och sängen och då stannar han på golvet.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Våran springer får aldrig vara i sängen... Jag har inget imot det egentligen, jag delade säng med våran schäfer när jag bodde hemma, men min man vill inte det så då blev det så, att vi dessutom hade en ganska liten säng när vi skaffade hund gjorde beslutet lättare...
Han får inte heller gå in i "finrummet" vilket han aldrig någonsin har gjort, numera har vi oftast dörren stängde dit, men det beror mer på dottern... ;)
Tidigare hade han två fotöljer han fick ligga i men de blev fula och även trasig så de har åkt ut och numera ligger han på golvet eller i sin korg nere eller filthögen uppe. Tidigare hade han sin bur uppe men av olika andledningar blev den kvar i sommarstugan och vi har egentligen inget behov av den hemma... Vi har en annan bur numera i bilen som är bättre anpassad och dessutom ger rum till barnvagnen... ;)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Överallt får vovven vara. Inomhus såväl som utomhus.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Det finns två ställen han inte får vara, i sängen och på toaletten. Annars är det fritt fram. Han har en egen "säng", dock inte lika fin som "pinglans" :D i sovrummet men sover ibland i soffan. När vi skulle köpa ny soffa så blev det skinnsoffor för hans skull! Och det är jag glad för. Dels så läcker han ibland och för att vara så liten så är det hysteriskt mycket grus han tar med sig in!! Mycket smidigt att bara kunna torka av.

/Timsetim
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Mina hundar är välkommna överallt, nästan. Sängen och soffan är trots allt fredade, oftast. :angel: Ibland myser vi lite i sängen och/eller soffan. Nä, hundhår i sängen är faktiskt ingen höjdare!
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Selma får vara överallt, förutom mina föräldrars säng och pappas fåtölj. :)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Och jag tycker mina hundar är bortskämda! :D Underbar säng!

Mina hundar får vara överallt, utom när det pågår aktiviteter i sängen... :o
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

min hund får vara överallt..förutom i sängen när han har sina *byta-päls-perioder* då får han sova i vardagsrummet.....
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Wille får vara överallt men vill inte vara i soffan och sängen är han bara i ibland.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Mina voffar får vara över allt när dom vill :) hahaha dom är så gosiga då dom vill kramas i soffan eller sängen :) jag blir bara glad :)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

När jag köpte Julie (dvärgpinscher) var jag benhård på att ingen hund skulle få sova i min säng minsann. I soffan skulle hon få vara, men sängen skulle vara min plats. Jag bäddade hennes säng precis nedanför min egen. Men varje kväll när hon pep och absolut ville upp i min säng skar det i hjärtat när jag låg där. När hon efter en vecka klarade att hoppa upp i sängen själv var det kört. Jag blev förälskad när min lilla valp kröp ner under täcket för att ligga sked mot min mage. Sen dess har hon tillbringat varje natt i min säng och nu finns det inte i min värld att hon inte skulle få göra det. :D :love:
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

och du är helt säker på att dessa fästingar första har suttit på din hund och sedan hoppat av i sängen och satt sig på dig??
Du kan inte ha fått dessa när du varit ute själv? Även om man inte rullar runt i högt gräs så kan man få fästingar.
Från badstranden till inne i stan. Men klart att det finns mer eller mindre risk.

;)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Hon får vara överallt. Vad är mysigare än en varm liten korv i knävecket när man ska sova? :love:
Nja, hon får inte vara på bord eller i kattlådan. ;)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Vår petit basset får vara i sängen, men vi har funderat på att sluta ha henne där, för hon skitar ner en hel del. Jämten och taxen får inte var i sängen. Har däremot kommit på jämten med att sitta i sängen och titta ut och ibland när han vet att vi är upptagna med annat så går han upp och lägger sig och sover också. Vi har slipat om parkettgolvet i vardagsrummet och nu har vi bestämt att där ska bli helt hundfritt, bra när det kommer gäster som inte är så förtjusta i hund och folk som inte vill han hundhår på sina finkläder, en jämte fäller en hel del. Ska köpa ny soffa till vardagsrummet, så jag har flyttat in den gamla i "datorrummet" så får hundarna ha den som sin. I resten av huset får de vara, även i källaren om vi är med.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Våra hundar får vara överallt. Dom sover även i sängen. Jag har en som ligger på kudden bakom mitt huvud, en som gärna ligger mellan mina knän och en som ligger bredvid mig med huvudet på min mage.
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Våran hund får sova överallt.. hon är en familjemedlemm som alla andra. MEN hon får inte vara i barn sängen och barnet får inte vara i hennes korg. :rofl:
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Våra hundar får vara över hela huset. Sova vart dom vill. :D
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Hej!

Jag tillåter ingen hund att vara i varken säng eller soffa, de har sin egen säng plats. Jag skulle aldrig tillåta detta, pga plats brits i sängen, har en tik=löper, skitigt etc, de får heller inte vara i alla rum. Man måste vara konsekvent med sin hund, antingen så får den vara på ett ställe eller inte! Det får aldrig vara så att den ibland får vara i ett visst rum eller i sängen, för hur ska hunden då veta vad den får eller inte får göra.Då kan du aldrig bli arg på hunden att den har gått till en viss plats. Det är även ett konsekvent ledarskaps tagande, om du låter hunden tänja på gränserna kan det upp stå problem om du har otur.

Det är min åsikt ;)
 
Sv: Sova i sängen eller inte?

Självklart ;) Har två små fulingar som får vara överallt förutom på övervåningen när vi inte är där eftersom den ena är galen på en av våra kisar så dom två ryker ofta ihop !! Annars får dom vara i hela huset och sova i säng och soffa :P dom brukar oxå sitta på stolar och sånt.. hehe
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 123
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp