Sova i vagn

pannkaka

Trådstartare
Hej!
Undrar om det bara är jag som har ett barn som endast vill sova i vagn, han totalvägrar spjälsängen, vaggan och att ligga mellan mig och sambon. Då bara gråter och skriker han men så fort han kommer i vagnen somnar han direkt och sover 3-4 timmar i taget. Men för mig känns det så fel på nått sätt att låta han sova i vagnen iaf på natten men jag vet inte vad jag ska göra annars.
 
Håller med @lil-sis låt honom sova i vagnen :) tids nog kommer han sova i säng, men jag tycker inte det är värt att bråka med sådant som funkar :)
 
Om barnet sover bra i vagnen så låt barnet sova där. Att man prompt ska sova i en spjälsäng, vagga eller för all del i en vanlig säng är ju bara ett påhitt, egentligen. Minns någon bukefalist (var det möjligen @Amha?) vars barn sov bäst i en hängmatta, så då fick barnet sova där.
 
Om barnet sover bra i vagnen så låt barnet sova där. Att man prompt ska sova i en spjälsäng, vagga eller för all del i en vanlig säng är ju bara ett påhitt, egentligen. Minns någon bukefalist (var det möjligen @Amha?) vars barn sov bäst i en hängmatta, så då fick barnet sova där.
Haha. Ja. Min äldsta var lite rolig som liten :p hon sov först i hängmatta (av modellen som inte har någon pinne som sträcker ut den), sen i lektält på madrass och enorma mängder gosedjur runt sig och sen hamnade hon i vanlig säng. Även maken sover bättre i hängmatta. Han sover dock i vanlig säng. Han tyckte att det kändes konstigt att hänga in en hängmatta i vårt sovrum :D

Det finns faktiskt hängmattor som man knyter i spjälsängen på något vis. I en hängmatta är man ju ombonad och det gungar lite. Däremot rekommenderar man den inte så länge, tror det är för fallrisken om de klättrar ur. Min dotter var 1 när hon började sova i hängmatta och den hängde ganska lågt och med massa kuddar under så ett fall inte skulle vara katastrof.
 
Hej!
Undrar om det bara är jag som har ett barn som endast vill sova i vagn, han totalvägrar spjälsängen, vaggan och att ligga mellan mig och sambon. Då bara gråter och skriker han men så fort han kommer i vagnen somnar han direkt och sover 3-4 timmar i taget. Men för mig känns det så fel på nått sätt att låta han sova i vagnen iaf på natten men jag vet inte vad jag ska göra annars.
Låt barnet sova i vagnen du! För du kan ha den inne va? Sova ute i vagn på natten hade jag själv tyckt kändes otryggt (men jättebra på dagen).
Lycka till!!
 
Låt barnet sova i vagnen du! För du kan ha den inne va? Sova ute i vagn på natten hade jag själv tyckt kändes otryggt (men jättebra på dagen).
Lycka till!!
Ja absolut, vagnen står i sovrummet brevvid min säng =). Nu sover han dock väldigt lite i vagnen under natten för då är han oftast klarvaken och vill mest ligga i min famn.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Ja absolut, vagnen står i sovrummet brevvid min säng =). Nu sover han dock väldigt lite i vagnen under natten för då är han oftast klarvaken och vill mest ligga i min famn.
Bara håll ut! Jag vet att det låter klyschigt men han växer och sovandet kommer bli bättre
 
Hej!
Undrar om det bara är jag som har ett barn som endast vill sova i vagn, han totalvägrar spjälsängen, vaggan och att ligga mellan mig och sambon. Då bara gråter och skriker han men så fort han kommer i vagnen somnar han direkt och sover 3-4 timmar i taget. Men för mig känns det så fel på nått sätt att låta han sova i vagnen iaf på natten men jag vet inte vad jag ska göra annars.
Släpp tankarna på vad som är rätt och fel. Sålänge barnet är nöjt och inte utsätts för risker så finns det inga rätt och fel. Med barn behöver man ofta tänka utanför boxen och göra det som faktiskt fungerar för att livet ska flyta på.
 
Hej!
Undrar om det bara är jag som har ett barn som endast vill sova i vagn, han totalvägrar spjälsängen, vaggan och att ligga mellan mig och sambon. Då bara gråter och skriker han men så fort han kommer i vagnen somnar han direkt och sover 3-4 timmar i taget. Men för mig känns det så fel på nått sätt att låta han sova i vagnen iaf på natten men jag vet inte vad jag ska göra annars.
Vår yngsta har sovit x antal nätter i barnvagn inomhus. Jag tyckte att det kändes helskumt, men han sov. Jag sov ;)

På dagarna sov han alltid i vagnen och då tyckte jag inte alls att det kändes konstigt. Jag var väldigt inkonsekvent där...
 
Mina pojkar med. Tror inte jag hade dem i egen seng före de var 6-7 månader, för de gillade att sova där. Trångt o trygt
 
Vår son sov i vagnliggdelen nästan varje natt när vi va iväg med husvagnen i sommar. Han sov mycket bättre i den än i resesängen så varför inte:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 644
Senast: Madalitso
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 002
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 206
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp