Bukefalos 28 år!

Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Jag vet. Det var det jag menade med hej naive svensk.
En bra lärdom för båda det där. Lärdomspengar för mannen och kvinnan såg till att hennes framtid var mer tryggad. Ju mer vi västerlänningar exploaterar människor i fattigare länder ju mer kommer de att lära sig att utnyttja västerlänningarna. Inte svårare än så.

Med lite mer trygghet och insikt kommer de också kunna ställa krav på framtida förhållanden och personlig utveckling.

Men jämför man Sverige innan 1950-talet så fanns det inte så mycket för kvinnor att hämta om de var ogifta heller. Vi kämpar ju fortfarande med jämställdhet och snedfördelade maktförhållanden. Men thailändskorna är på väg. Mycket mer på väg än de afrikanska kvinnorna är som fortfarande kämpar för att ens få äga saker.
 
För att jag gick för långt i inlägget.
Jag vet om att det finns skitstövlar som "importerar" samtidigt några "vanliga" killar som inte lyckades här, men har nu hittat ömsesidig kärlek (som det verkar som iaf).
Frågan om skitstövlar är väl inte universums mest intressanta. Men ser du verkligen inte problemen med hur du själv beskriver de här relationerna?

I den mån det handlar om thailändska/ryska/baltiska kvinnor är mer lätthanterliga för dessa män, så finns där en massa obehaglig skit. Ser du inte det?
 
Jag tänkte precis som du, innan jag lärde känna några av dessa par. Dessa bekanta uppträder väldigt jämlikt när vi har mötts.
Din allra första mening i trådstarten handlade om att männen haft svårt att få en partner i Sverige. Då verkar du alltså tycka att det i andra delar av världen - Thailand, ”öst” - där går det lättare att få en partner. Det borde isåfall betyda att de här männen har något t ex thailändskorna vill ha. Är det så att västerländska män anses skitsnygga, snälla och trevliga i Thailand, mycket bättre än de man delar kultur, det hemvanda med, eller det något annat som drar? Som ekonomisk trygghet, inte bara för en själv utan för hela familjen?
 
En bra lärdom för båda det där. Lärdomspengar för mannen och kvinnan såg till att hennes framtid var mer tryggad. Ju mer vi västerlänningar exploaterar människor i fattigare länder ju mer kommer de att lära sig att utnyttja västerlänningarna. Inte svårare än så.

Med lite mer trygghet och insikt kommer de också kunna ställa krav på framtida förhållanden och personlig utveckling.

Men jämför man Sverige innan 1950-talet så fanns det inte så mycket för kvinnor att hämta om de var ogifta heller. Vi kämpar ju fortfarande med jämställdhet och snedfördelade maktförhållanden. Men thailändskorna är på väg. Mycket mer på väg än de afrikanska kvinnorna är som fortfarande kämpar för att ens få äga saker.
Jodå, jag vet att många blir lurade. Och jag har svårt att tycka synd om dem.
 
Fast här tror jag att biologin ställer till det för svenska eller västerländska kvinnor. Generellt vill vi inte ha en man med de fysiska attributen.

Det är enormt få västerlänska kvinnor som tycker att asiatiska män är attraktiva.

Jag rapporterade ditt inlägg, det känns fruktansvärt rasistiskt att tala om att västerländska/svenska kvinnor inte uppskattar asiatiska mäns fysiska attribut.
 
Din allra första mening i trådstarten handlade om att männen haft svårt att få en partner i Sverige. Då verkar du alltså tycka att det i andra delar av världen - Thailand, ”öst” - där går det lättare att få en partner. Det borde isåfall betyda att de här männen har något t ex thailändskorna vill ha. Är det så att västerländska män anses skitsnygga, snälla och trevliga i Thailand, mycket bättre än de man delar kultur, det hemvanda med, eller det något annat som drar? Som ekonomisk trygghet, inte bara för en själv utan för hela familjen?
Jag vet inte, jag tror att det är lite mer mångfacetterat än så.
Vad tror du?
 
Jag rapporterade ditt inlägg, det känns fruktansvärt rasistiskt att tala om att västerländska/svenska kvinnor inte uppskattar asiatiska mäns fysiska attribut.
Du ska självklart göra vad du tycker att du behöver göra, men hur det blev rasistiskt förstår jag inte. Jag säger bara att vad man tycker är attraktivt är enklare än vad man tror. Vad västerlänskakvinnor attraheras av skiljer sig inte jättemycket åt faktiskt, det visar forskningen. Tex vill gärna kvinnor att män ska vara längre än de själva.
 
Din allra första mening i trådstarten handlade om att männen haft svårt att få en partner i Sverige. Då verkar du alltså tycka att det i andra delar av världen - Thailand, ”öst” - där går det lättare att få en partner. Det borde isåfall betyda att de här männen har något t ex thailändskorna vill ha. Är det så att västerländska män anses skitsnygga, snälla och trevliga i Thailand, mycket bättre än de man delar kultur, det hemvanda med, eller det något annat som drar? Som ekonomisk trygghet, inte bara för en själv utan för hela familjen?
Det var en gång en man, vit och överviktig enligt sig själv, som skrev att just de egenskaperna är en sorts skönhets-/attrakrionsideal bland kvinnor i Thailand.

Fan trot.
 
Du ska självklart göra vad du tycker att du behöver göra, men hur det blev rasistiskt förstår jag inte. Jag säger bara att vad man tycker är attraktivt är enklare än vad man tror. Vad västerlänskakvinnor attraheras av skiljer sig inte jättemycket åt faktiskt, det visar forskningen. Tex vill gärna kvinnor att män ska vara längre än de själva.

Du tycker inte att det gränsar lite över till rasbiologi att tala om "asiatiska mäns attribut" jämfört med mäns längd överlag? Är det inte att blunda lite för postkoloniala studier, de stereotyper som är djupt ingrodda och destruktiva?
 
Men om man gör det lite bekvämt omedvetet och definitivt outtalat, är inte det också problematiskt?
Jovisst. Men är inte alla människor mer eller mindre problematiska? Och alla relationer mer eller mindre problematiska? Om dessa män du menar i detta fall, kan hitta en partner som älskar dem, för det de är, är det inte ok då?
 
Det var en gång en man, vit och överviktig enligt sig själv, som skrev att just de egenskaperna är en sorts skönhets-/attrakrionsideal bland kvinnor i Thailand.

Fan trot.
Haha!

Jag håller mer på det jag läste i en bok (roman) om saken: (ungefär) Om du inte är en snygg, attraktiv, fyndig och spännande person hemma, varför skulle du förvandlas till en sådan på planet till Bangkok?

:D
 
Du tycker inte att det gränsar lite över till rasbiologi att tala om "asiatiska mäns attribut" jämfört med mäns längd överlag? Är det inte att blunda lite för postkoloniala studier, de stereotyper som är djupt ingrodda och destruktiva?
Nej, jag tycker att du läser in saker som inte finns och drar på för stora trissor. Visst är det självklart att det finns kinesiska eller thailändska män som är längre än svenska kvinnor, men generellt sett är det ju inte så.

Det finns massor med moderna studier som beskriver vad västerländska kvinnor finner attraktivt. Läs de och återkom sedan med att de flesta asiatiska männen kvalificerar in.
 
Jag vet inte om den här tråden är "dold" för mig? Den syns i "just nu" men ej i allmänt. Jag fattar att tråden startades pga mina preferenser som jag uttalat mig om i tidigare trådar.

Men jag kommer aldrig aldrig att ens fundera på en importfru. Att träffa en partner är ingen rättighet. Jag kan leva ett liv ensam och det behöver inte vara ett dåligt liv. Och jag tror inte det är kört för mig att finna en partner heller. Jag har ju haft förhållanden tidigare. Det är bara inte helt enkelt.
 
Nej, jag tycker att du läser in saker som inte finns och drar på för stora trissor. Visst är det självklart att det finns kinesiska eller thailändska män som är längre än svenska kvinnor, men generellt sett är det ju inte så.

Det finns massor med moderna studier som beskriver vad västerländska kvinnor finner attraktivt. Läs de och återkom sedan med att de flesta asiatiska männen kvalificerar in.
Du visar igen att du inte fattar vad hon menar.

Många av oss andra tycker att upplägget där etnicitet och attraktionskraft (eller brist därpå) kopplas ihop. Särskilt på det helt oproblematiserande sätt som du gör det.
 
Det är det inte för någon av oss. Det är inga större fel på mig, jag har inte jättehöga krav, men jag har svårt att hitta någon jag med.
Näe, behöver inte vara enkelt bara för att man är tjej och jag förstår att det är trist att läsa mina ikke så positiva inlägg i dejtingvärlden. Men jag bara avspeglar hur det ser ut för mig.
 
Jovisst. Men är inte alla människor mer eller mindre problematiska? Och alla relationer mer eller mindre problematiska? Om dessa män du menar i detta fall, kan hitta en partner som älskar dem, för det de är, är det inte ok då?
Alltså, jag tror att heterosexualiteten är till stor del strukturerad kring hans överläge och hennes underordning. Det bidrar till att förklara om kvinnor anser att längre, starkare, mer välavlönade osv män är mer attraktiva. Och vice versa. Den ojämlikheten sexualiseras.

De här stackars männen som du tycks se dig manad att försvara, går "bara" några steg längre och skaffar en thailändsk fru då inhemska kvinnor visar sig obenägna att nöja sig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: vallhund
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 417
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 731
Senast: oseriös
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp