Bukefalos 28 år!

Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Du visar igen att du inte fattar vad hon menar.

Många av oss andra tycker att upplägget där etnicitet och attraktionskraft (eller brist därpå) kopplas ihop. Särskilt på det helt oproblematiserande sätt som du gör det.
Ja, jag ser helt enkelt inte problemet. Människan är precis som andra däggdjur i grunden gjorda för att skaffa avkommor och väljer en partner som underlättar den processen och avkommans trygghet.

Sen är det klart att vi kommit längre än så och tänker mer konstruktivt.

Men hur förklarar du att det inte finns lika många västerländska kvinnor som väljer asiatiska män som det finns män som väljer asiatiska kvinnor? Och nu snackar vi inte bara om svenska män från norrland som väljer thailändska kvinnor, utan titta tex i USA och andra samhällen som är blandade. Västerländska kvinnor väljer män som ser ungeför likadana ut som de själva gör, så länge han inte är väldigt framgångsrik, men då är det ju annat som styr.
 
Ja, jag ser helt enkelt inte problemet. Människan är precis som andra däggdjur i grunden gjorda för att skaffa avkommor och väljer en partner som underlättar den processen och avkommans trygghet.

Sen är det klart att vi kommit längre än så och tänker mer konstruktivt.

Men hur förklarar du att det inte finns lika många västerländska kvinnor som väljer asiatiska män som det finns män som väljer asiatiska kvinnor? Och nu snackar vi inte bara om svenska män från norrland som väljer thailändska kvinnor, utan titta tex i USA och andra samhällen som är blandade. Västerländska kvinnor väljer män som ser ungeför likadana ut som de själva gör, så länge han inte är väldigt framgångsrik, men då är det ju annat som styr.
Kultur, ekonomi och makt. Så förklarar jag det. Det i sin tur har ju en lång och skitig och blodig historia.
 
Alltså, jag tror att heterosexualiteten är till stor del strukturerad kring hans överläge och hennes underordning. Det bidrar till att förklara om kvinnor anser att längre, starkare, mer välavlönade osv män är mer attraktiva. Och vice versa. Den ojämlikheten sexualiseras.

De här stackars männen som du tycks se dig manad att försvara, går "bara" några steg längre och skaffar en thailändsk fru då inhemska kvinnor visar sig obenägna att nöja sig.
Nej, jag försvara ingen, jag försöker vända och vrida på frågeställningen och inte se det bara från ett håll. Jag säger inte att det är rätt. Jag undrar om det inte är rätt.
 
Jag vet en man som gifte sig med en thailändsk kvinna. De bor nu i bergen i Thailand på samma ställe där hon är uppvuxen men i nytt hus. Barnen går i bra skolor och de har de rätt gott ställt vad jag förstått. Han har hjälpt till väldigt mycket i den byn. Bl.a. Finansierat en skola och fött upp grisar.
Så alla flyttar inte till Sverige. Han blev kvar där.
 
Jag hatar verkligen begreppet thaitjej. Allt för att avhumanisera. Äsch det är inte så viktigt, bara en thaitjej...där jag bodde förut hade vi i grannskapet en vit man nära 60 år med dålig hälsa pga sin stora övervikt, som enligt egen utsago hämtade en ny thaitjej varje år. Han tyckte det var toppen, han ville ju ha nåt nytt och fräscht varje år. På höstarna körde han ut thaitjejen i skogen för att plocka bär som han sedan sålde. Eftersom jag bor i norr så är många gampojkar gifta med kvinnor från Thailand. Många tycker det är bra för de "pojkarna" skulle ju aldrig annars få några kvinnor och då kan de ju börja våldta svenska kvinnor! (Helt sann historia faktiskt).
 
Kultur, ekonomi och makt.
Fast vore det så enkelt skulle ju ingen vilja gifta sig med en av de där männen från norrland som åker till Thailand för att "skaffa" en fru. Då hade ju de kvinnorna vänt sig till tex Kina som numer är fullt med rika män som saknar fruar eftersom man genom ettbarns-politiken skapat ett överskott av män.

Varför väljer de hellre en enligt oss oattraktiv man från isolerade delar av svenska landsbygden, när de kan välja annat?
 
Näe, behöver inte vara enkelt bara för att man är tjej och jag förstår att det är trist att läsa mina ikke så positiva inlägg i dejtingvärlden. Men jag bara avspeglar hur det ser ut för mig.
Jag har inte gjort den dold, den kanske är dold om du har mig på ignorera?
 
Ja, jag ser helt enkelt inte problemet. Människan är precis som andra däggdjur i grunden gjorda för att skaffa avkommor och väljer en partner som underlättar den processen och avkommans trygghet.

Sen är det klart att vi kommit längre än så och tänker mer konstruktivt.

Men hur förklarar du att det inte finns lika många västerländska kvinnor som väljer asiatiska män som det finns män som väljer asiatiska kvinnor? Och nu snackar vi inte bara om svenska män från norrland som väljer thailändska kvinnor, utan titta tex i USA och andra samhällen som är blandade. Västerländska kvinnor väljer män som ser ungeför likadana ut som de själva gör, så länge han inte är väldigt framgångsrik, men då är det ju annat som styr.

Men är det lika många kvinnor som är intresserade av män som mer eller mindre köps?
Hur många kvinnor går till rena prostituerade? Hur många kvinnor uppför sig som i #metoo?

Jag tror inte det så mkt handlar om estetiska preferenser som om annat.
 
Fast vore det så enkelt skulle ju ingen vilja gifta sig med en av de där männen från norrland som åker till Thailand för att "skaffa" en fru. Då hade ju de kvinnorna vänt sig till tex Kina som numer är fullt med rika män som saknar fruar eftersom man genom ettbarns-politiken skapat ett överskott av män.

Varför väljer de hellre en enligt oss oattraktiv man från isolerade delar av svenska landsbygden, när de kan välja annat?
Vet du att liknande saker inte sker mellan Thailand och Kina? Eller Thailand och tex Filippinerna? I Kina står man ju dessutom med överskott på män.
 
Jag hatar verkligen begreppet thaitjej. Allt för att avhumanisera. Äsch det är inte så viktigt, bara en thaitjej...där jag bodde förut hade vi i grannskapet en vit man nära 60 år med dålig hälsa pga sin stora övervikt, som enligt egen utsago hämtade en ny thaitjej varje år. Han tyckte det var toppen, han ville ju ha nåt nytt och fräscht varje år. På höstarna körde han ut thaitjejen i skogen för att plocka bär som han sedan sålde. Eftersom jag bor i norr så är många gampojkar gifta med kvinnor från Thailand. Många tycker det är bra för de "pojkarna" skulle ju aldrig annars få några kvinnor och då kan de ju börja våldta svenska kvinnor! (Helt sann historia faktiskt).
:(
 
Fast vore det så enkelt skulle ju ingen vilja gifta sig med en av de där männen från norrland som åker till Thailand för att "skaffa" en fru. Då hade ju de kvinnorna vänt sig till tex Kina som numer är fullt med rika män som saknar fruar eftersom man genom ettbarns-politiken skapat ett överskott av män.

Varför väljer de hellre en enligt oss oattraktiv man från isolerade delar av svenska landsbygden, när de kan välja annat?

Det kan ju locka att även våra assholes tex kan dra sig mer för rent våld, droger, olika religioner eller vad man än nu vill slippa.
Och det kan locka med utbildningsmöjligheter, socialt skyddsnät etc etc som kan vara bättre än i vissa andra länder.
Tror verkligen inte
 
Vad är en gampojke?
Dom stackars pojkarna som blir över och inte får nån fru. Finns massor med gampojkar i norrländska byar, också mycket pga kvinnounderskott. Och förmodligen på att svenska kvinnor väljer att utbilda sig medan gampojkarna inte gör det utan fortsätter med jakt, fiske, supning, skoteråkning, dvs inte så mycket många kvinnor är intresserade av. Då blir thaikvinnorna väldigt populära.
Kommer ni inte ihåg busslaster med ryska kvinnor till norrbottninska män? Det var ju inte alltför många år sedan.
 
Vet du att liknande saker inte sker mellan Thailand och Kina? Eller Thailand och tex Filippinerna? I Kina står man ju dessutom med överskott på män.
Det är jag ju inte helt säker på, men med tanke på att man räknar med att 40 miljoner kinesiska män är "över" så borde det ju vara enklare att hitta en man där, än in lilla Sverige.

Tittar man på det som rapporteras så är det mest att kvinnor från tex Thailand och Filippinerna säljs som slavar i Kina. Hittar ingenting om legitima äktenskap när jag söker.
 
Och förmodligen på att svenska kvinnor väljer att utbilda sig medan gampojkarna inte gör det utan fortsätter med jakt, fiske, supning, skoteråkning, dvs inte så mycket många kvinnor är intresserade av. Då blir thaikvinnorna väldigt populära.
Kommer ni inte ihåg busslaster med ryska kvinnor till norrbottninska män? Det var ju inte alltför många år sedan.

Jag har sett rätt många kvinnor på Tinder som jagar, fiskar , super och åker skoter. Jag tror snarare anledningen är som du säger att kvinnor i större utsträckning väljer att utbilda sig och att utbildningarna och jobben dom söker finns söderut.
 
Du är alltså fullkomligt säker på att det inte finns några evolutionsbiologiska förklaringar?
Det kan man väl strikt räknat inte vara. Men bara under min livstid har det ju varit lite olika vilka kvinnokläder som ansetts attraktiva, tex.

I det gamla Kina ansågs lindade kvinnofötter attraktivt.
 
Dom stackars pojkarna som blir över och inte får nån fru. Finns massor med gampojkar i norrländska byar, också mycket pga kvinnounderskott. Och förmodligen på att svenska kvinnor väljer att utbilda sig medan gampojkarna inte gör det utan fortsätter med jakt, fiske, supning, skoteråkning, dvs inte så mycket många kvinnor är intresserade av. Då blir thaikvinnorna väldigt populära.
Kommer ni inte ihåg busslaster med ryska kvinnor till norrbottninska män? Det var ju inte alltför många år sedan.

Heeelt onödig spinoff, men men :p
Blev nyfiken på ordet eftersom det beskriver ett ändå rätt vanligt fenomen, att någon "blir över" liksom och inte hittar nån. Hittade dock mer på gammpojke än gampojke. Antar att det är samma sak då fast olika stavning bara? Eller är det någon skillnad i betydelsen på gam- och gamm- som jag missar?
Isåfall kanske jag kan börja titulera mig gammjänta, om det är nåt att vara stolt över :cautious:

http://veckorevyn.com/livsstil/norrlandska-ord/
Står under nr 13 :)
 
Det kan man väl strikt räknat inte vara. Men bara under min livstid har det ju varit lite olika vilka kvinnokläder som ansetts attraktiva, tex.
Fast det går mode i kläder på ett annat sätt än vad det går mode i kroppsform. Kvinnor med timglasform har genom tiderna alltid varit primerade, på ett eller annat sätt. Ibland har det varit väldigt överdrivet med korsetter och ibland har det handlat om mer naturliga kvinnor, men timglasformen har alltid varit överlägsen. Samma sak med långt, tjockt hår, vita tänder, len hud och annat som utstrålar sundhet och fruktbarhet.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: vallhund
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 411
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 728
Senast: oseriös
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp