Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -1,5
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg -7
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -1.0
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -1,7kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.0
Hellar77-6kg -0,5kg
Pulkaskurk -8kg -3kg
.

Vad jag är imponerad ni är så duktiga. Vägde mig precis själv och vågen står på samma som för 3 veckor sedan. Jag har varit i USA och de hade så god mat...........:o

Nu får jag skärpa mig.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Suck har fortfarande inte gått ned mer än de där 3 kilona, försöker äta lite mer och träna mer men ja det verkar stå stilla... Kanske går ner i vikt om jag springer ett marathon eller två, fast det orkar jag nog inte..

Å så syndade jag med att äta godis och dricka lite läsk i helgen men hade faktiskt inte ätit/druckit något onyttigt på 3 veckor då.. Men nu är det tillbaka till pulver och nyttigheter inget halvfabrikat inte...Hoppas att det ska hända något då iaf....
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Här har det också stått still, har inte kommit igång med pulvret än. Motivationen tryter:/ Men Hejja oss! Allt går bara man vill!:)Har ju gått ner 2kg så 6 till innan den 28 känns inte omöljigt bara man tar tag i det på riktigt...
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Här går det också sådär........
Endast 1 simning hittills i hela januari pga förkylning som vägrar släppa taget (vårdar den väl ömt;))
Sitter nu i både bihålor och öron,så simma går inte,tyvärr.
Rider dock mina 2 hästar en hel del och jobbar massor,så en del motion blir det i alla fall.

Men,lite ner i alla fall,totalt -1,9kg sedan nystarten,bara 5,1 kvar till Göteborg!
Måste bli frisk ,så jag kan börja simma med,annars klarar jag inte målet:cry:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Krya på dig! Tänk på att vila nu när du inte bra frisk. Stor risk att förkylningen drar ut på tiden ännu mera...

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

KOM IGEN NU! NU KLARAR VI ATT FÅ BORT DEM HÄR JÄKLA KILONA!

Dock ska jag bara ta en semla först sen börjar jag igen hihi :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

KOM IGEN NU! NU KLARAR VI ATT FÅ BORT DEM HÄR JÄKLA KILONA!

Dock ska jag bara ta en semla först sen börjar jag igen hihi :)
Eller så unnar du dig en semla mitt i allt och kör vidare som vanligt :idea:.
Igårkväll hade jag revbenspjällsorige men idag är det disciplin igen, man blir ju dum i huvudet om man aldrig får unna sig något:D.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Eller så unnar du dig en semla mitt i allt och kör vidare som vanligt :idea:.
Igårkväll hade jag revbenspjällsorige men idag är det disciplin igen, man blir ju dum i huvudet om man aldrig får unna sig något:D.

Jag tycker att vi kan kalla det för motivations semla och motivations mat så vi ska orka vara duktiga :)

Joo någon gång måste man få unna sig för att orka med att vara duktig hela tiden, dock blev det väl lite väl mkt gott i helgen men men.
Snart åker sambon iväg igen och då blir det mkt lättare att äta pulver och sånt äckligt igen :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Joo någon gång måste man få unna sig för att orka med att vara duktig hela tiden, dock blev det väl lite väl mkt gott i helgen men men.
Snart åker sambon iväg igen och då blir det mkt lättare att äta pulver och sånt äckligt igen :)

Fast jag äter inget pulver eller annat äckligt. Jag äter god och bra mat hela tiden :laugh:

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Tänkte bara säga att jag hänger här... lite omotiverad och lite krasslig men jag är liksom med fast utan att mäta och väga.

Just nu.

Är inne i en period då jag klarar maten rätt bra faktiskt men orkar inte riktigt fokusera på det. Mår skit, kroppen bråkar med mig. Så jag fokuserar i första hand på att må bra, men med det hänger ju att jag måste sköta maten för annars mår jag inte heller bra.

Beundrar er alla! Ni har varit sjukt duktiga!!!

Utmaningsmamman som verkar komma sist... men tänker springa med på upploppet framemot vårkanten hoppas hon!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -2kg
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg -7
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -1.0
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg -0,5
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -2,4kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.9
Hellar77-6kg -2,4kg
Pulkaskurk -8kg -3kg
castle_bar -4 kg - 1,2 kg
Gullegryn -6 kg -1,2
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Usch vad det är segt just nu.+- 0 denna veckan.Har precis gått över till att arbeta natt och har arbetat 5 nätter så jag misstänker att jag har en del vätska i kroppen och det blir ju mindre motionerat också. Nu är jag ledig hela veckan och arbetar bara 2 nättter nästa så det ska bli lite hårdkörning nu.Behöver lite peppning för att motivera mig ,har ju inte så mycket kvar till normalvikt ca 5kg .
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag står också stilla :mad:
Funderade på att köpa massa onyttigt och tröstäta, med det gjorde jag inte i alla fall! Känns bara så jävligt, har räknat kalorier och legat under gränsen alla dagar utom i lördags...
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -2kg
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg -7,6
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -1.0
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg -0,5
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -2,4kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.9
Hellar77-6kg -2,4kg
Pulkaskurk -8kg -3kg
castle_bar -4 kg - 1,2 kg
Gullegryn -6 kg -1,2

4 hekto kvar till delmål ett:eek:!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -2kg
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg -7,6
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -2,0 kg och -5 cm i midjan!
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg -0,5
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -2,4kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.9
Hellar77-6kg -2,4kg
Pulkaskurk -8kg -3kg
castle_bar -4 kg - 1,2 kg
Gullegryn -6 kg -1,2

Tjohoo äntligen börjar det hända grejjer igen! :bump:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

*KL*
Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm -5 cm mage, -4 cm rumpa.
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -2kg
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg -7,6
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -1.0
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg -0,5
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -2,4kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.9
Hellar77-6kg -2,4kg
Pulkaskurk -8kg -3kg
castle_bar -4 kg - 1,2 kg
Gullegryn -6 kg -1,2


Jag har gått ner 9 cm till, vilket betyder att jag gått ner sammanlagt 11 cm, och klarat första delmålet:banana::bump::banana::bump::banana:

Jag ska snart ner och hämta kläderna i källaren, bara för att få ett hum om hur mkt jag har kvar tills dom är användbara för mig igen..

Jag har dock INGEN aning om hur mkt jag gått ner i kg :S är 175 cm lång, vet dock inte vad jag vägde innan.. Det hade ju varit så kul att veta i kg :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Grattis:banana::bump::banana:Generellt så brukar man säga ett kilo =1 cm , gäller midjemåttet har jag för mig så du har säkert gått ner 10 kg i allafall om du har minskat 11 cm runt midjan. Bra jobbat. Jag har gått ner 16kg och minskat minst 12 cm i midjan och ungefär 11 cm runt rumpan ,brösten minskat 6 cm. Detta är ungefärliga mått för jag kan inte hitta min lapp med de första måtten. Inte riktigt 1 kg /cm för mig men inte långt i från.
 
Senast ändrad:
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Vad roligt att så många vill ligga i hårdträning :D
Jag skulle också vilja trimma lite nu inför kommande badsäsong och dessutom ska vi utomlands snart så då hade det varit skoj att kunna hoppa i bikinin utan att skämmas.

Jag vill gärna gå ned nga kg men det primära är att bli lite mer vältränad och få lite kondis igen :) Jag kommer att följa den här tråden och se om man kan få inspiration!

Lycka till alla!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 125
Senast: Mineur
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 500
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp