Bukefalos 28 år!

Ställa ut katt

Sv: Ställa ut katt

kl
Jag tänkte anmäla mig till SNRFs utställning i Tierp. Anmälningstiden är förlängd till 10 sept. Är det samma förfaringssätt med anmälan ändå? Jag skickar till min klubb, (som är sverak-ansluten, gör det någon skillnad?), och de vidarebefodrar?
Och innebär
SNRF ställer upp burarna i enkla rader, så att utställarna har en egen gång på samma sida som burens dörr, och besökarna kan gå på den andra sidan. Sidan mot besökarna får inte täckas.
att enbart sidorna som gränsar mot en annan bur ska vara täckta?
Vad krävs för att få lämna lokalen innan utställningen är slut? Det blir ju första utställningen och om kisse vantrivs vill jag ju gärna kunna ta hem honom.
Om kisse blir rastlös, får jag ta ut honom i koppel och gå en sväng i lokalen? :angel:
Är det assistenten som bär fram katten till domaren för just den här utställningen? Om det är så, behöver jag göra något mer än att se till att katten är i sin bur när det är dags?
http://www.snrf.org/files/Inbjudan-Tierp-2012.pdf <-inbjudan
 
Sv: Ställa ut katt

*knapplån*

Jag är lite på jakt efter en bra borste... Fick i helgen (på utställningen i Göteborg) rekommenderat en borste som ser ut som en Mason Pearson borste men med plaststrån som sticker upp några mm mellan svinborsten. Detta var inte en MP borste utan någon kopia. Någon som vet vart jag kanske kan hitta denna?
Eller kan ni rekommendera någon annan borste som passar en MCO päls?
 
Sv: Ställa ut katt

Jag äger en enda kam. Det är allt jag behöver för den är heeelt otständing.
Det är en Hindes, sk mirakelkammen.
Jag badar med Anju-beaute, fönar, kammar igenom. Innan bedömning har jag i lite texturiser, samma märke som schampot, kammar igenom. Klart. Alltid fått ex på päls, även perfect showcondition :)

Ska man ha puder och skit i pälsen så kan man väl kanske dock behöva en borste, eller om katten har extremt mjuk och fluffig svans, då kan nog kammen gå lite hårt åt svansen.
 
Sv: Ställa ut katt

Var du på VK? Synd att jag missade det, kunde kommit förbi och kikat.

Jag ställde min 4-åriga kastrathona för första gången som vuxen (hon var en stjärna som unge och blev sen überbitchig som fertil). CAP, NOM och en röst i panel. Vann gjorde en supersnygg WW, SW och guds alla titlar-britt. Jag är jättenöjd, det enda domaren kunde kommentera på var hennes pälskvalitet (de blir gärna lite fluffiga och ulliga som kastrater) och det kan jag åtgärd med preparing nästa gång. Nu ställde jag henne helt opreppad eftesom jag inte hade en aning om hur hon skulle ta hela utställningsgrejen.
 
Sv: Ställa ut katt

:D
541347_10151114840176985_1817667569_n.jpg
 
Sv: Ställa ut katt

Hur många är det här som håller på med utställning? Vad bör man tänka på och så vidare?

Hur går det för er på utställningarna?
Lägg gärna ut bilder!

Har ställt ut ett par ggr.
Tidiga morgnar & sena kvällar.

Det bästa är om man har haft lite kontakt med andra utställare innan, tex inom samma ras. Då får man trevligt sällskap under dagen och flera katter att "följa" :p

Har ställt ut ett par ggr, men inga vidare resultat... Jag har en sur-hagga och en liten fegis :p
 

Liknande trådar

Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
605
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
598
Senast: Catsu
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
403
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp