STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Aha, okej. Där rider jag förbi varje dag ju! Vad heter din häst då? Jag vet iofs bara två hästar där, min grannes dotter var medryttare på Bailey (liten röd sak) för nåt år sen och hennes mamma red ridtravaren Nicke emellanåt. Sen vet jag inte fler. Vi får rida en sväng nåndag! :D
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Fint stall! Men hur 17 får ni ner sadlarna? Har ni basketspelare som rider hos er på fritiden?:D

Malin
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Det undrar jag också :D Dom kanske har en såndär pinne med hake i änden, som dom har i affärer där kläderna hänger högt upp.. :angel:
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Jag står inackorderad i ett litet kollektivstall med fem hästar.
Stallskiss
Min box (Dixie)
Min box sett utifrån, ensilage och annat till vänster, gödselstacken rakt fram
Högra delen av stallet: Dixy, Felix och Radagast bor här
Sadelkammaren
Den ena vinterhagen sett uppifrån, stallet är det där röda...
Övre delen av samma hage
Hästgänget

Vi har ingen egen paddock men granstallet låter oss använda deras, ligger 250 m från vårat stall. Dessutom har vi 1 km till ridhus.
Det ser ut såhär

Asfina ridvägar, kanalbanken sträcker sig ett par mil åt båda hållen, motorsportbanan och lite andra skogsvägar finns.
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Har bara haft min häst där ett par månader, han heter Satu Nusa och är ett fullblod. Hästen som min mor har heter Zeb, han har stått där ett tag, ganska stor :)
Bailey och Nicke e kvar :)
 
Senast ändrad:
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Vilken fint och lufftigt stall:love:
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

När jag lägger hästarna ikväll ska jag ta lite nya kort nu när stallarna är inbodda för vintern. Jag känner att sista bilden kräver en förklaring....Det är hagen som vi har fölston i, mitt på gården mellan husen för att ha koll....sedan har jag en 17 årig dotter som börjat övningsköra....Jag är glad att det inte fanns hästar i hagen den dagen......:bump:
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

man blir ju avis:love: Gud vad fint det var:D ;) :)
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

http://www.pixbox.se/alb188774


Vet inte om jag lyckades med detta....är född före dataåldern.....:confused:

Jag gillar eran soffhörna!!! Lite roligt med texterna på skåpen och dörrarna. Fin totto, den svarta stora. Är det en shire?
Det enda jag reagerade på dock var färgen; rött!

Läste en artikel för många år sedan där de hade gjort en liten studie på hur hästar reagerar på färger. De använde sig av galoppörer och två stall. Det ena stallet målade de i röda och gula färger och det andra i, jag tror det var blått och grönt. I det stallet med rött/gult var hästarna mer stressade än de som stod i det blå/gröna.

Hur är era hästar?

Malin
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Ja......vi var tvungna att måla rött för att stallet skulle matcha soffan......Aldrig hört att det skulle vara negativt med rött, utan tvärtom att varma färger lugnar.....Jaja....mina är då hyfsat lugna hela högen.....Ja, det är en Shire. Hon är med för att visa våra suveräna grusade vintehagar. Ett år och 172 i mkh.....:bump: Hon är inte så snygg än men kommer att bli maffig med nåra år till på nacken.
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Finns det en plats över åt min häst i erat stall? :love:
Lite långt att åka kanske:angel: , men jättefint stall och jag älskar hagarna!
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Okej, vad roligt! Zeb kommer jag ihåg lite svagt, när jag tänker efter. :idea: Vill du ha sällskap i skogen nån dag så säg till! Lidos och jag gillar sällskap. :D Den här veckan ska han ta det lugnt, men du får gärna hänga med ut ändå.
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Bild på boxarna i vårt stall som blev klart för ca 3 veckor sen.

5352401.jpg


5352403.jpg
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Delvis kanapplån...

Vad säger ni här?

Galler i fronten av boxarna?
Hög murad vägg mellan boxarna?
Galler mellan boxarna?

Tycker galler ser trist ut och skall mura mellan boxarna. Tanken är att ha helt öppet i fronten. Bra eller dåligt???
 
Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Jag föredrar absolut öppen front mycket mysigare i stallet. Murandet mellan boxarna var egentligen inte planerat men det ger inte samma fängelsekänsla som jag tycker galler kan göra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 766
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 311
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 778
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 438
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp