Stockholm S

ifrån sthlm södra går buss 55 och 43 till slussen båda anträffas på andra sidan gatan om man går upp emot färdriktningen man kom till plattformen där nere....och är det besvärligt med väskan nedför trappan kan du gå hela parkerings rampen ned, det dock möjligt du får gå tilbaka där nere för att finna ett övergångställe vilket varmt rekommenderas där pga mycket trafik..
 
ifrån sthlm södra går buss 55 och 43 till slussen båda anträffas på andra sidan gatan om man går upp emot färdriktningen man kom till plattformen där nere....
Då åker man väl gratis om man visar billetten. Då tar jag nån av dom om det regnar
 
är det en SL biljett så tror jag nog det funkar för det är bara 2 kuponger i stan... båda de bussarna stannar uppe på slussen eller hur man skall säga men du ser hissen tydligt som renoveras å du skall bakom den ner på havs nivå... du ser nästan birka terminalen när du kiver av =d hoppas du får en trvlig resa... =D
 
Tågen gick i morse i alla fall. Det kan dock vara vissa förseningar pga av en urspårning på Centralen igår. Tunnelbanan tycks gå som vanligt. Jag skulle inte oroa mig för ligister, framför allt inte dagtid. Det är ju mest folk på väg till och från jobbet. Jag åker Uppsala - Östermalmstorg varje dag sedan några månader och det mest dramatiska hittills är väl att polisen haffade två typer. Men det var på Uppsala Resecentrum.
 
Tågen gick i morse i alla fall. Det kan dock vara vissa förseningar pga av en urspårning på Centralen igår. Tunnelbanan tycks gå som vanligt. Jag skulle inte oroa mig för ligister, framför allt inte dagtid. Det är ju mest folk på väg till och från jobbet. Jag åker Uppsala - Östermalmstorg varje dag sedan några månader och det mest dramatiska hittills är väl att polisen haffade två typer. Men det var på Uppsala Resecentrum.
Ska du med samma tåg som mig då?
 
Då är det packat. Snart är Färdtjänsten här. Hur är vädret i Stan då. Kommer jag att kunna avnjuta mina SF på akterdäck :d
 
gick resan bra ? jag såg båten angöra kajen för jag väntade på bussen då... så välkommen hem igen....
 
gick resan bra ? jag såg båten angöra kajen för jag väntade på bussen då... så välkommen hem igen....
:bow:. Jodå den gick bra eller nja. När jag skulle hem så blev det tågstrul (som vanligt) och vi fick krypköra från centralen till Häggvik (Sj Reg) och vi blev 35min sena i Uppsaliensis. Kommer jag då att få pengarna tillbaka då :bump:
 
Ska nu göra en resa till Kungliga Hufvudstan från Uppsaliensis. Ska då våga mig på SL-pendeln. I tidtabellen står det Stockholm C och Stockholm S. Om jag kliver av vid Stockholm S var hamnar jag då :crazy:. Är det samma som Slussen eller Gamla stan. Jag ska till Stadsgårdskajen. Jag vågar inte ta tunnelbanan för då kan man bli nerslagen o rånad :nailbiting:

Det är väldigt sällan gamla pensionärer blir nerslagna och rånade så du kan vara lugn vid framtida Stockholmsbesök.;):up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Behöver lite råd.. Hur diskuterar man med folk som blir skitsura så fort man argumenterar emot dem? Eller hur man hanterar dem kanske...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 493
Senast: ghost
·
C
Hästmänniskan För ca. 3-4 veckor sedan var jag med om den allvarligaste ridolycka jag varit med om hittills. Jag jobbar som hästskötare och...
Svar
17
· Visningar
5 377
Senast: Seabisquit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp