Störiga saker vi stör oss på, del 33

Om hon sagt, det är Saudiarabiens fruktansvärda förtryck av kvinnor, lgbtqi, deras trampande på mänskliga rättigheter och försök till sport washing som gjorde Quantaz stressad så hade det varit en annan sak.

Men hon liksom resten av eliten åker gärna dit och förgyller Saudiernas försök att tvätta sig rena genom pengar.
Jag tror knappast att man kan skylla hästens reaktion på något sådant, lättare när det handlar om kläder.
 
Alla i kommunen som har en "personlig" dator måste antingen byta dator eller installera om sin dator. Ominstallationen tar 2h - när ska man har tid att göra den?? Och ominstallationen går inte bara att trycka igång och låta tugga utan den har moment som kräver åtgärder under tiden....såklart. Störigt.

Tyckte också det var störigt när jag såg en person gnälla över samma i en lokal facebookgrupp och skrev "Hur f*n har de tänkt på kommunen, idioter! vägra göra detta -lämna era datorer till närmaste chef för åtgärd!". Ja, alltså nu är det inte närmaste chef som bestämt detta och närmaste chef är minst lika irriterad eftersom även närmaste chef måste antingen byta dator eller sitta med ominstallationen.
 
Outlook driver mig till vansinne. Varje gång det kommer ett mail med en bifogad fil och man svarar på mailet blir det fan helt omöjligt att hitta filjäveln igen :rage:
Jag tror att jag har googlat på detta till och från i ca 3 månader nu och det finns noll lösningar att hitta.

Är svintrött på att behöva maila tillbaka "filen försvann kan du skicka igen?" typ 10+ gånger om dagen.
 
Lyssnade på en podd, som inte handlar om teknik så detta kan vara helt fel. Men att man tydligen aldrig ska böja laddsladden ner än radien på typ en snusdosa :cautious: gör du det kan den gå sönder
Det säger ju sig nästan själv tycker jag. Mina barn klagar på samma sak, och på hörlursladdar. Går sönder ständigt medan mina aldrig gör det. Men de knölar ihop sladdarna och drar ner i fickorna och jag gör det inte. Jag har speciella platser jag laddar på och förvarar min sladd där, och hörlurssladdar virar jag aldrig ihop och sliter aldrig i, de har alltid varit avis och trott att jag har någon specifik dyr variant... Och så har tex ena sonen fått dem och så har de hållit en vecka och då har det hetat att jag ju redan slitet sönder dem....:meh:
 
Stör mig på bilder av den här typen, med text "work smarter, not harder":
work-smart-not-hard-1.jpg


Om uppdraget är att leverera ett block, då är det inte särskilt smart att leverera en sfär.

Jag förstår ju att det egenligen handlar om att "tänka utanför boxen". Men just sättet att visa det stör mig. Det är inte smart!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 918
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 283
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 114
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 458
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp