Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hittar inte en höna, det är samma höna som var på rymmen förra året så om hon inte är tillbaka när jag ska stänga hoppas jag hon gömt sig i grannens maskinhall igen. :(
Alla höns inne när jag stängde ikväll. :)

Stör mig däremot att jag har värk i axlar, händer och fotled, fryser och stapplar omkring. Känns som alla år ramlat ner på mig och det vete fasen om ålderdomen är något att se fram emot. Lagt mig på värmedynan igen och gjort kväll, tagit värktabletter och ska lite senare ta en sömntablett och hoppas jag mår bättre i morgon. 😑
 
Skulle komma en och gräva upp sex stycken rosor hos oss idag. Hen skulle komma "efter 18".
Nu är klockan tio i sju och hen har varken kommit eller hört av sig.. Jag tänkte att efter 18 innebär typ kvart över eller så. Nu är det ju närmare 19..
På samma tema: en person skulle köpa plantor av mig igår, jag ställde fram för upphämtning men personen dök aldrig upp. Sent igår kväll kom ett meddelande ”oj jag glömde höra av mig, jag ska sälja gården så behöver inga plantor. Bestämdes idag.”
Eh… låter inte direkt som ett spontanbeslut? Eller va? 😅
 
Lyssnade på en podd, som inte handlar om teknik så detta kan vara helt fel. Men att man tydligen aldrig ska böja laddsladden ner än radien på typ en snusdosa :cautious: gör du det kan den gå sönder
Det känns så rimligt och ändå så orimligt - fixa någon form av förstärkning i sladdarna så de håller bättre då liksom? 😅 Vi har inte ens böjt den utan den ligger på samma ställe konstant, redo att pluggas in i en telefon bredvid soffan.

Jag har haft samma sladd i typ 2-3 år innan. Till slut blev det glapp mitt i semestern så vi köpte ny. 3 veckor sen är det visst... Och den är redan tvärpaj.
Turligt nog har jag kvar min gamla med glapp så den får duga ett par dagar. Har beställt en ny likadan, förhoppningsvis ska den väl hålla längre än den här skiten iaf :laugh:
 
Det känns så rimligt och ändå så orimligt - fixa någon form av förstärkning i sladdarna så de håller bättre då liksom? 😅 Vi har inte ens böjt den utan den ligger på samma ställe konstant, redo att pluggas in i en telefon bredvid soffan.

Jag har haft samma sladd i typ 2-3 år innan. Till slut blev det glapp mitt i semestern så vi köpte ny. 3 veckor sen är det visst... Och den är redan tvärpaj.
Turligt nog har jag kvar min gamla med glapp så den får duga ett par dagar. Har beställt en ny likadan, förhoppningsvis ska den väl hålla längre än den här skiten iaf :laugh:
Jag köpte magnetgrej som skulle lösa ut om det blev för mycket kraft på sladden, det gick inte att ladda för den löste ut hela tiden :cautious:
 
Vår ugn gav upp idag. Det är störigt både för det kommer att kosta pengar att åtgärda och för att jag plötsligt, när jag skulle planera veckans middagar, blev smärtsamt medveten om hur beroende jag är av ugnen för matlagning :arghh:
Jag tänker varje dag på att micron kan ge upp närsomhelst. Har ingen vanlig ugn och micron stod här när jag flyttade in för 21 år sen ... vet inte hur gammal den är. Det är förra hyresgästen som lämnat kvar den så när den pajar måste jag fixa en ny själv.
Platsen den står på är under ett skåp i ett par "byglar" där den preciiiiiiis ryms, så kommer nog inte att hitta nån som passar där. Tveksamt om det ens går att få ut den nuvarande därifrån.
 
När folk i kollektivstall slarvar och det går ut över hästarna. Jag blir arg och ffa ledsen för vår fina ponny som inte fick sin kvällsmat igår och då stod utan mat i 13 timmar :cry:
Stackars ponny. :( :heart
Kan hända sånt i andra stall också. Jag har varit med om att personal glömt ta in hästar som stått i sjukhage (som tur var upptäckte andra hästägare det på kvällen pga att boxen var tom och hästen stod ensam ute och gnäggade) och satt sparkande häst i en hage utan mellanrum till andra hagar.
Min medryttarhäst fick typ 50 höstrån till kvällsmat en gång för att de vägde så mycket som hon skulle ha, de som fodrade ignorerade att det var jätteblött silage som mest var vätska. :banghead:
 
Jag tänker varje dag på att micron kan ge upp närsomhelst. Har ingen vanlig ugn och micron stod här när jag flyttade in för 21 år sen ... vet inte hur gammal den är. Det är förra hyresgästen som lämnat kvar den så när den pajar måste jag fixa en ny själv.
Platsen den står på är under ett skåp i ett par "byglar" där den preciiiiiiis ryms, så kommer nog inte att hitta nån som passar där. Tveksamt om det ens går att få ut den nuvarande därifrån.
Ja, micro är också en sådan där grej jag skulle känna mig lite vilsen utan!
 
Stör mig på hästannonser där man skriver att hästen heter xyz men kallas för yyy. Spela roll vad hästen kallas för? Jag kommer väl att välja ett smeknamn på egen hand om jag nu skulle köpa?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 893
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 264
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 106
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 445
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp