Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

En del störningsmoment!
Har sedan jag kom hem med lungembolier och lunginfarkt sökt akutmottagning x flera för att jag haft pleuravätska, feber, tilltagande dyspné, bröstsmärta, förhöjda infektionsparametrar och allmän sjukdomskänsla. Jag måste ha någon infektion har jag frågat hela tiden. Nej då, har alla sagt. Lungan låter fin, bilderna ser bra ut, det är bara embolifeber, högt CRP är normalt etc. Bara det att jag återigen fick söka med feber, skenande infektionsparametrar och värsta smärtan i mitt liv. Och mycket riktigt - har hela lungsäcken full av var och kommer troligtvis behöva opereras :meh:

Har fått ligga i över 12 timmar på en brits som blivit nedpissad av tidigare patient, som sedan inte tvättats utan bara fått nytt lakan på sig. När jag kräktes och skrek av smärta när jag kom in var jag inte jätteuppmärksam på detta men när jag senare blev det var det en omöjlighet att få hjälp att tvätta och bädda rent alt. få annan brits. Känns toppen att ligga med oläkta operationssår (med främmande material inopererat) rätt på någon annans UVI-kiss :arghh:
 
En del störningsmoment!
Har sedan jag kom hem med lungembolier och lunginfarkt sökt akutmottagning x flera för att jag haft pleuravätska, feber, tilltagande dyspné, bröstsmärta, förhöjda infektionsparametrar och allmän sjukdomskänsla. Jag måste ha någon infektion har jag frågat hela tiden. Nej då, har alla sagt. Lungan låter fin, bilderna ser bra ut, det är bara embolifeber, högt CRP är normalt etc. Bara det att jag återigen fick söka med feber, skenande infektionsparametrar och värsta smärtan i mitt liv. Och mycket riktigt - har hela lungsäcken full av var och kommer troligtvis behöva opereras :meh:

Har fått ligga i över 12 timmar på en brits som blivit nedpissad av tidigare patient, som sedan inte tvättats utan bara fått nytt lakan på sig. När jag kräktes och skrek av smärta när jag kom in var jag inte jätteuppmärksam på detta men när jag senare blev det var det en omöjlighet att få hjälp att tvätta och bädda rent alt. få annan brits. Känns toppen att ligga med oläkta operationssår (med främmande material inopererat) rätt på någon annans UVI-kiss :arghh:
Jisses! ❤️❤️❤️
 
Är så less på allt idag. Precis allt.
Har ingen lust med någonting överhuvudtaget 😩 Samtidigt har jag en liten 5åring som vill 1 miljon olika saker, har energi som ett helt fotbollslag och såklart bara vill vara med mig hela tiden. Ganska självklart med en liten men jag hade helst bara suttit i soffan med mobilen hela dagen och inte pratat med någon.
 
Vaknade helförkyld i morse, men börjar misstänka att jag inte är förkyld men däremot (för första gången) känner av pollen. Läste att det tydligen kommit snabbt med värmens intåg. Kan man känna av pollen plötsligt efter att inte haft några bekymmer tidigare år?
 
Vaknade helförkyld i morse, men börjar misstänka att jag inte är förkyld men däremot (för första gången) känner av pollen. Läste att det tydligen kommit snabbt med värmens intåg. Kan man känna av pollen plötsligt efter att inte haft några bekymmer tidigare år?
Ja. Det kan dessutom vara olika från år till år. Ibland inga symtom, ibland lite grann och ibland lite mer.
 
Skulle du svarat när telefonen säjer att det förmodligen är skräp? Oftast brukar det vara olika nummer men nu är det samma nr.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240504_113139_Phone.jpg
    Screenshot_20240504_113139_Phone.jpg
    58,8 KB · Visningar: 51
Känner mej helt slut när jag vaknar på morgonen. Är aldrig utvilad. Kan inte gå och lägga mej tidigare. Är jättedegig i huvet på morgonen och ögonen svullna. Snorar konstant. Vet inte om det är allergi eller nått annat. Har hållit på till och från sen jag var sjuk innan jul. Är trött hela tiden. Skitdag idag dessutom så humöret är inte i topp så att säga.
Låter absolut som det kan vara allergi. Du kan ju alltid köpa receptfria allergitabletter och testa :)
 
Aldrig får man vara riktigt nöjd :meh:

Genomlidit ett par kalla månader med kallt i huset, klädd i mössa, tjocka kläder och fårskinnstofflor. Brrr.

Nu är det 25 grader ute och jag är nära att svimma. Blir trött och susig i huvudet. Tack och lov rättar det till sig fr.o.m.imorgon och jag kan vara normal igen.
 
Jag är så sjukt less på sadeldjungeln just nu. Min häst har varit på boot-camp I fyra månader och är nu i superbra hull... men ingen av mina sadlar, som varit utprovade för henne tidigare, passar längre. Dressyrsadeln, en Albion, sitter bra i vidd men lättar bak. Hoppsadeln, en Lovatt & Rickett's, som jag avgudar är åt barrskogen för vid (köpte den som bantningssadel och trodde aldrig den skulle bli min favorit). Och det är snudd på omöjligt att pricka in en sadelutprovare när de väl har vägarna uppåt hardcore-norrland, så lutar åt att jag måste chans-köpa något. Annars har jag ingen sadel alls när min häst kommer hem igen... Jag skulle officiellt kunna döpa om mig till "Less", för det är min hela identitet för tillfället.
 
Jag är så sjukt less på sadeldjungeln just nu. Min häst har varit på boot-camp I fyra månader och är nu i superbra hull... men ingen av mina sadlar, som varit utprovade för henne tidigare, passar längre. Dressyrsadeln, en Albion, sitter bra i vidd men lättar bak. Hoppsadeln, en Lovatt & Rickett's, som jag avgudar är åt barrskogen för vid (köpte den som bantningssadel och trodde aldrig den skulle bli min favorit). Och det är snudd på omöjligt att pricka in en sadelutprovare när de väl har vägarna uppåt hardcore-norrland, så lutar åt att jag måste chans-köpa något. Annars har jag ingen sadel alls när min häst kommer hem igen... Jag skulle officiellt kunna döpa om mig till "Less", för det är min hela identitet för tillfället.
Ingen går att stoppa om så den passar?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 147
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 185
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 840
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 362
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp