Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Att jag alltid blir dålig av första ordentliga värmen och solen så idag blir det en sjukdag för att vätska upp mig, skugga, fläkt och mycket vila. Trodde faktiskt lite naivt att jag skulle slippa det i år då jag varit försiktig med värmen och haft tunna klädesplagg inne och ute.
 
AAAAAAAAAAAA!!!! :arghh::arghh::arghh::arghh:

Tiden går så sakta! Har väntat sen 5:30 på att kl ska bli 13 så jag kan gå till kiron.
 
Läste idag om någon som tyckte en sådan där portabel uppladdningsbar halshängd fläkt tydligen svalkar bra. Googla portable neck fan. Funderar på en sådan.
och @tanten, såg att de hade sådana i min lokala Normalbutik, vet ju inte om de har dem i alla sina butiker, men kan ju vara värt att ta sig en titt om man har en nära sig.
 
Sociala medier har verkligen gett fritt spelrum för våra egon. Det finns ju ingen gräns på detta verkar det som.

På LinkedIn handlar var och vartannat inlägg om jantelagen, men i ärlighetens namn kanske jag saknar den lite. Det kanske faktiskt är klokt att ibland ställa sig frågan ”Vem tror du att du är?” till dig själv. I varje fall skulle de flesta inbitna LinkedIn-användare behöva göra det för nu är jag innerligt trött på att se uppsats efter uppsats av vad någon reflekterade kring över sin morgonkaffe. ”Livet är kort”, ”Krossa jante”, ”Idag när mitt extremt intelligenta barn..”

Näe, ärligt, tyst med dig Karin och sitt ner i båten. Och jag ska inte ens börja min rant om Threads…

Det finns ett begrepp i min bransch som kallas ”reason to speak”. Underförstått, du bör ha en. Folk borde anamma den.
 
Friluftsbyxor med benfickorna på framsidan av låren... :meh:
Varför ogillar du det? Själv tycker jag det är riktigt praktiskt, men då ska de vara ordentligt djupa då också (hela telefonen ska gärna gå i), är de grunda små fjantfickor kan jag lika gärna vara utan dem :D
 
Stör mig på att min klocka verkade glömma bort att registrera både distans och puls efter ca.100 meter in på löpturen. Den brukar säga till ifall den tappar gps signalen, men det gjorde den inte nu. Hoppas det bara var någon tillfärllig hicka och inte att den börjat krångla. Den är bara lite över året gammal så den skulle gärna få hålla några år ännu.
 
Stör mig på att min klocka verkade glömma bort att registrera både distans och puls efter ca.100 meter in på löpturen. Den brukar säga till ifall den tappar gps signalen, men det gjorde den inte nu. Hoppas det bara var någon tillfärllig hicka och inte att den börjat krångla. Den är bara lite över året gammal så den skulle gärna få hålla några år ännu.
Det kanske registreras senare. Har ingen sån klocka själv men min telefon tar ibland flera timmar på sig att registrera om jag gått i trappa eller gått en sträcka, den kan även registrera en del av sträckan direkt och sen lite till efter några timmar.
 
Varför ogillar du det? Själv tycker jag det är riktigt praktiskt, men då ska de vara ordentligt djupa då också (hela telefonen ska gärna gå i), är de grunda små fjantfickor kan jag lika gärna vara utan dem :D
Men på framsidan av låret? Rejäla fickor på sidan är toppen, men framsidan? Det borde väl strama om man böjer sig eller sätter sig?


Tillägg - jag har aldrig sett fickor på framsidan, bara sidofickor.
 
Jag stör mig på vad som står i den här artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...den-utanfor-kristianstad-attackerades-av-hund

En 3åring lekte i en släktings trädgård när en hund från en annan trädgård rusade in och attackerade henne och bet tag i hennes bakhuvud. Det krävdes flera personer för att få bort hunden från barnet.

Då står det så här i artikeln:

"
Hunden som attackerade Julina har, när SVT Nyheter Skåne pratar med länsstyrelsen på onsdagen, fortfarande inte omhändertagits.

– Det är under utredning. Vi vet inte om där är fog för det, säger Paula Hultgren som är chef på enheten för sällskapsdjur.

Länsstyrelsen har inte, såsom polisen, möjlighet att omhänderta en hund direkt när en incident händer, berättar Paula Hultgren.

– Vi jobbar mer förebyggande, säger hon."

1) Jo, det finns uppenbarligen fog för det eftersom den sprang in i någon annans trädgård och attackerade ett så litet barn så rejält!
2)Varför har inte Polisen omhändertagit hunden då?
3) "Vi jobbar förebyggande" Hur då undrar jag?? Jag ser då inget förebyggande. Mest att ingen kan göra något förrän en hund faktiskt biter.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 276
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 052
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 503
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 320
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp