Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
What @Snubbelfot said.
Ser en del varselljus också. Men just de där som kör runt med dimljus dagtid, oftast ihop med halvljus, jag skulle så gärna vilja veta hur de tänker. Nattetid kan jag förstå, ljusare=ser bättre även om det är skitkorkat, men dagtid är så jäkla ologiskt bara.
+ @Snubbelfot
Ja det är ju helt obegripligt :confused:

För övrigt stör jag mig på dom som bländar på helljuset precis när man möts.
 
Jag stör på en mängd saker just nu. Frågan är om det inte är legitimt att störa sig på följande

Pannan bara stannar med jämna mellanrum, installerades 2010 och började krångla efter ett åsknedslag. Enligt tillverkaren behöver den uppdateras med jämna mellanrum och när jag frågade hur ofta man ska göra det så får jag till svar "Det gör man när den krånglar" :banghead: Hur :devil: kul är att det att kliva upp i ett utkylt hus, tack och lov att den åtminstone skötte sig under vintern men nu har den stannat två gånger efter det att den har blivit uppdaterad :arghh:

Bilen bara startar inte ibland, har haft den på verkstad två gånger men de hittar inget fel. Det är inte soppatorsk och inte batteriet för den kan starta tre timmar senare :confused: utan att man gjort någonting men hur kul är det när man ska till eller från jobbet :(

Köpte en ny traktor eller ny och ny men i alla fall, kör hem den, går alldeles utmärkt, kör lite grann upptäcker att den läcker hydraulolja från en kolv till lastaren och lämnar in kolven, men nehe den går inte att täta för den är lite krokig utan det behöver tillverkas en helt ny. Dessutom så läcker det servoolja och servon krånglar och just nu vill jag bara ge upp fullständigt :cry:
 
Jag stör mig på att jag väntar på ett besked som dröjer, och är avhängigt hur jag planerar en sak nästa vecka som jag ser fram emot.
 
Stör mig på att Lantmäteriet tar tid på sig att registrera vår fastighetsreglering i registret och på kartan :cautious: Det ska ju vara helt klart idag och vi har väntat 9 månader på detta :arghh:
 
Alltså :confused::confused::confused:

Satt på en nästan helt tom buss, I princip alla säten är lediga. En kvinna går på med ett litet barn. Efter en stund kommer kvinnan fram till var jag sitter, sätter barnet på platsen bredvid mig och går iväg och sätter sig någon helt annanstans??? Så där sitter jag bredvid en okänd 3-4 åring och undrar vad tusan som hände :confused::confused:

:rofl:
 
:nailbiting: Har jag aldrig varit med om faktiskt! Herregud. Ja, de kvalar definitivt in där också.
Det läskigaste jag varit med om i trafiken (förutom en nästan-krock).
Räknar med att man kan möta diverse puckon och riskabla situationer och kör därför med marginaler och mental beredskap för diverse saker.
Men detta är utanför min tanke att det ska kunna hända. Jag tror det är därför blir så läskigt.
Ren tur att jag observerade i tid och framför allt fattade vad det var han tänkte göra. Och lyckades tillämpa konceptet att snällt underlätta en omkörning på tvärs med de andra alternativ hjärnans intuition förespråkade (bl.a hålla till höger som annars är inarbetat grundkoncept av vanligtvis goda skäl)
 
Under några dagar har det låtit som om nån borrar i huset. Ihållande ljud som pågår i timmar. Det är så störigt! :wtf:
 
Jag stör mig på att vår lägenheten har papperstunna vägger och att kombinationen med att mina grannar älskar despacito (fortfarande, ja) och kan lyssna på denna tusen gånger i rad per dag. I skrivande stund har jag hört den fyra gånger i rad.
Jag älskar också Despacito och lyssnar på den flera gånger i rad :D.

OBS versionen utan herr Bieber alltså.

(Förstår dock att det är störigt att höra grannarnas musik!)
 
@niphredil Haha, dom får gärna ha vilken musiksmak dom vill, bara jag slipper lyssna på det. :D En gång när dom lyssnat på total eclipse of the heart ungefär en miljon gånger i rad, så satte jag igång samma låt och sjöng med. Kan tilläggas att jag inte behöver anstränga mig för att sjunga falskt, det kommer automatiskt. :angel:

Tillägg: dom stängde av musiken efter det och det var så tyst och lugnt resten av kvällen. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 999
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 952
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 134
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
4 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp