Störiga saker vi stör oss på - del 9

LCHF-Annika Dahlqvist nämndes i nån tråd och det fick mig att kolla hennes blogg lite grand, har inte gjort det på evigheter. Och att hon som läkare kan hantera vetenskap på det här viset gör mig faktiskt mörkrädd

http://annikadahlqvist.com/2018/10/22/ar-fluorid-toxiskt-for-hjarnan/#comments

* Rubriken är en fråga. Typ Mördade Lisbeth Palme Olof Palme? Frågan kan man ju alltid ställa.

* Hennes länk går till en artikel som kopplar ADHD till fluor - på "the world's top news source on natural health"

* Sedan skriver hon:
"Och ‘alla’ borstar ju tänderna med fluor.
Om man äter LCHF, med mindre kolhydrater, så minskar risken för ohälsa i munnen drastiskt. Vi är många LCHF-are som inte använder fluor i våra munnar – och ändå inte har några problem i munnen."

???

Alltså konklusionen: "Vi är många LCHF-are som inte använder fluor och ändå inte har några problem i munnen." VAD anser hon att det bevisar?

Med det förhållningssättet till vetenskap är det obegripligt att hon får jobba som läkare!

Det var ju inte helt självklart att hon fick fortsätta. Men det kanske inte har gjorts någon anmälan till HSAN det senaste.
Ja, jag håller med dig!
 
Jamen det förstår jag. Det är bara så galet hur hon kommer fram till det. Hur hon ALLTID kommer fram till att lchf är lösningen - på allt.
Men det är det ju säkert, lösningen på all världens problem.. vet helt ärligt inte exakt vad lchf innebär, minns bara att jag blev så provocerad och äcklad min lchf-kollega. Sämst fys hade han också, garanterat pga lchf tänker jag!
 
Det var ju inte helt självklart att hon fick fortsätta. Men det kanske inte har gjorts någon anmälan till HSAN det senaste.
Ja, jag håller med dig!
Ja, det där var ju också en cirkus. Hon var uppe som legitimationsärende hos Socialstyrelsen som lät henne behålla legitimationen. Vilket fick rörelsen att jubla om att Socialstyrelsen hade godkänt hennes kostråd, och Socialstyrelsen fick gå ut och dementera det.
 
Men det är det ju säkert, lösningen på all världens problem.. vet helt ärligt inte exakt vad lchf innebär, minns bara att jag blev så provocerad och äcklad min lchf-kollega. Sämst fys hade han också, garanterat pga lchf tänker jag!
Fystest(?) Beror ju på hur mycket man rör sig, inte vad man äter.
 
Fystest(?) Beror ju på hur mycket man rör sig, inte vad man äter.
Dricker man en liter grädde om dagen blir man rätt trind och orkar inte med det jobbet vi hade då. Bär man typ 30 kg utrustning/vapen osv finns det inget skäl att bära extra kg fett liksom. Han hade sämst fys.
 
Dricker man en liter grädde om dagen blir man rätt trind och orkar inte med det jobbet vi hade då. Bär man typ 30 kg utrustning/vapen osv finns det inget skäl att bära extra kg fett liksom. Han hade sämst fys.
Det är inte riktigt LCHF att dricka en liter grädde kan jag väl säga :rofl: men fortfarande har fys med motion att göra främst. Finns runda personer som har bra kondition/styrka.
 
Det är inte riktigt LCHF att dricka en liter grädde kan jag väl säga :rofl: men fortfarande har fys med motion att göra främst. Finns runda personer som har bra kondition/styrka.
Enligt honom var det det, han var heeelt frälst. Men jag vet? Men självklart är det lättare att klara fyskraven utan extra onödiga kilon. Vi tränade som elitidrottare liksom, finns inga såna som är lite runda. Nu tänker jag elitidrottare som löpare, skidåkare/konditionsidrotter helt enkelt.
 
Stör mig på städnignen på jobbbet.

SAMMA BAJS sitter kvar på toaringen sedan tre veckor tillbaka :rage: :rage: :rage:

och ja, skyddsombudet, fastighetsförvaltningen och Miljö och Hälsa är nu involverade. Men det går långsamt. DET irriterar också.
 
Åkt runt regionen som en skållad råtta pga sjukskrivning och "akuta" jobb. Kul! Vad har jag för det? Jo jag blir uppsagd med ett skitavtal! :rage: Men det är bara att se glad ut och jobba vidare.
Snart struntar jag i det och åker hem. Började trots allt en timme tidigare i morse.
 
Jag stör mig på att jag tar på mig mer än vad jag klarar av för att "det kan ju vara kul!" eller "jag kommer lära mig massor!" eller "det kommer vara sjukt snyggt på cvt!" eller "jag är väl inte den som bangar en utmaning;)"
Jag bara råkar glömma att jag pluggar på heltid också :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Idioter som svänger ut framför en på vägen och sen inte gasar upp tillräckligt snabbt. Allra värst är dom som dessutom inte kör lagstadgad hastighet utan kör 80 på 90-väg! Fine att du inte har bråttom och så men vänta tills vägen är fri om du ska ligga och såsa! :rage:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 961
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 178
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp