Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på en viss egoist i familjen. Sorten som bara suckar och himlar med ögonen om man råkar nämna något som hen är ointresserad av. I det här fallet den operation jag efter 1,5 års väntan äntligen ska göra om drygt ett dygn som jag gud förbjude råkade nämna.

Stör mig därtill på att det är hen som åkt på att se till att inget händer första dygnet efter op. Känns inte helt optimalt, om vi säger så.

Lycka till! Jäklar vad jag hållet tummarna för dig:)
 
Jag stör mig enormt på alla engelskspråkiga personer som inte vet hur man skriver ord i plural på engelska.

Visa bifogad fil 20757

:arghh:
Då är det nog min du stör sig på bland annat, jag har läst mycket engelska men har en värdelös språkbegågning när det kommer till andra språk. Jag tänker att det får duga, så länge folk förstår vad jag menar. :D

Jag stör mig på att min chef gav mig och en kollega en större uppgift/ansvar en dag(den positionen får mer i lön) och chefen delade på summan mer i lön mellan oss. Jag hoppas att hon delar med sig av sin lön om hon får hjälp med en uppgift någon gång.
 
Stör mig något vansinnigt på att man får boka telefontid på vc, istället för att prata med någon direkt. Ska boka en tid till sonen och får vänta hela jäkla dagen på att de ska ringa upp :meh::cautious: Överväger att åka dit och boka på plats istället
 
Det är en lång och krånglig väg att få hjälp av kommunal. Först prata med kommunal direkt. "har du läst i ditt kollektivavtal" ja såklart har jag det men det står inget. "ja jag förstår jag måste läsa in mig på ditt avtal så återkommer jag"

...

Återkommer några timmar senare. "det står ju inget i ditt avtal men hör av dig till ditt lokala ombud, ska jag koppla dig?" Ja tack.

Kommer till mitt lokala ombud, beskriver problemet. "om du loggar in på mina sidor kan du läsa ditt avtal där!"

Suck. Blev IAF hänvisad vidare till annan person som skulle ringa upp mig. Denna person hade stenkoll och jag kände mig för första gången på riktigt hjälpt och stöttad av lokalt ombud. Har nu även direktnummer till hen och slipper karusellen av "har du läst ditt avtal" men resan dit var störig...
 
Jag stör mig på en viss egoist i familjen. Sorten som bara suckar och himlar med ögonen om man råkar nämna något som hen är ointresserad av. I det här fallet den operation jag efter 1,5 års väntan äntligen ska göra om drygt ett dygn som jag gud förbjude råkade nämna.

Stör mig därtill på att det är hen som åkt på att se till att inget händer första dygnet efter op. Känns inte helt optimalt, om vi säger så.
Lycka till :)
 
Jag stör mig enormt på alla engelskspråkiga personer som inte vet hur man skriver ord i plural på engelska.

Visa bifogad fil 20757

:arghh:
Jamen alltså fy faaan, det där är det värsta språkfelet jag vet! Ok, på delad plats med de som skriver "your" istället för "you're" och "of" istället för "have". Och det har blivit så himla vanligt på senaste tycker jag, jag ser till och med stora etablerade företag göra dylika misstag! :arghh::arghh::arghh:

(och även jag syftar enbart på folk med engelska som modersmål som gör sådant här)
 
På att följande just nu pågår utanför mitt kontor:

- En demonstration med typ 5000 pers, komplett med trummor, vuvuzelas och visselpipor
- Ett film-crew som håller på att bygga upp en massa rekvisita
- Ett gäng byggarbetare som borrar i trottoaren
- Ett fyllo som går runt och sjunger Oh Come All Ye Faithful
- En inte lika full snubbe som står och spelar säckpipa

Jag som redan hade ont i huvudet...
 
På att följande just nu pågår utanför mitt kontor:

- En demonstration med typ 5000 pers, komplett med trummor, vuvuzelas och visselpipor
- Ett film-crew som håller på att bygga upp en massa rekvisita
- Ett gäng byggarbetare som borrar i trottoaren
- Ett fyllo som går runt och sjunger Oh Come All Ye Faithful
- En inte lika full snubbe som står och spelar säckpipa

Jag som redan hade ont i huvudet...

Förlåt men :laugh::laugh:
 
På att följande just nu pågår utanför mitt kontor:

- En demonstration med typ 5000 pers, komplett med trummor, vuvuzelas och visselpipor
- Ett film-crew som håller på att bygga upp en massa rekvisita
- Ett gäng byggarbetare som borrar i trottoaren
- Ett fyllo som går runt och sjunger Oh Come All Ye Faithful
- En inte lika full snubbe som står och spelar säckpipa

Jag som redan hade ont i huvudet...

Vuvuzela måste vara uppfunnen av djävulen :cautious:
 
LCHF-Annika Dahlqvist nämndes i nån tråd och det fick mig att kolla hennes blogg lite grand, har inte gjort det på evigheter. Och att hon som läkare kan hantera vetenskap på det här viset gör mig faktiskt mörkrädd

http://annikadahlqvist.com/2018/10/22/ar-fluorid-toxiskt-for-hjarnan/#comments

* Rubriken är en fråga. Typ Mördade Lisbeth Palme Olof Palme? Frågan kan man ju alltid ställa.

* Hennes länk går till en artikel som kopplar ADHD till fluor - på "the world's top news source on natural health"

* Sedan skriver hon:
"Och ‘alla’ borstar ju tänderna med fluor.
Om man äter LCHF, med mindre kolhydrater, så minskar risken för ohälsa i munnen drastiskt. Vi är många LCHF-are som inte använder fluor i våra munnar – och ändå inte har några problem i munnen."

???

Alltså konklusionen: "Vi är många LCHF-are som inte använder fluor och ändå inte har några problem i munnen." VAD anser hon att det bevisar?

Med det förhållningssättet till vetenskap är det obegripligt att hon får jobba som läkare!
 
LCHF-Annika Dahlqvist nämndes i nån tråd och det fick mig att kolla hennes blogg lite grand, har inte gjort det på evigheter. Och att hon som läkare kan hantera vetenskap på det här viset gör mig faktiskt mörkrädd

http://annikadahlqvist.com/2018/10/22/ar-fluorid-toxiskt-for-hjarnan/#comments

* Rubriken är en fråga. Typ Mördade Lisbeth Palme Olof Palme? Frågan kan man ju alltid ställa.

* Hennes länk går till en artikel som kopplar ADHD till fluor - på "the world's top news source on natural health"

* Sedan skriver hon:
"Och ‘alla’ borstar ju tänderna med fluor.
Om man äter LCHF, med mindre kolhydrater, så minskar risken för ohälsa i munnen drastiskt. Vi är många LCHF-are som inte använder fluor i våra munnar – och ändå inte har några problem i munnen."

???

Alltså konklusionen: "Vi är många LCHF-are som inte använder fluor och ändå inte har några problem i munnen." VAD anser hon att det bevisar?

Med det förhållningssättet till vetenskap är det obegripligt att hon får jobba som läkare!
Att om man äter lchf så får man en bra tandhälsa och behöver inte använda fluor antar jag.

Glömmer aldrig kollegan som var frälst lchfare och drack en förpackning grädde till varje måltid. Ewww.
 
Jamen alltså fy faaan, det där är det värsta språkfelet jag vet! Ok, på delad plats med de som skriver "your" istället för "you're" och "of" istället för "have". Och det har blivit så himla vanligt på senaste tycker jag, jag ser till och med stora etablerade företag göra dylika misstag! :arghh::arghh::arghh:

(och även jag syftar enbart på folk med engelska som modersmål som gör sådant här)
Japp! När jag gnällde igår kväll över 's-pluralen så svarade min man på en gång "ja, det är i samma nivå som your och you're" :D.

Jag stör mig mer på pluralen faktiskt, det känns som så jävla basal kunskap. Och det blir bara vanligare och vanligare!

(Håller med om att I should of/I could of är GRÄSLIGT)
 
Att om man äter lchf så får man en bra tandhälsa och behöver inte använda fluor antar jag.

Glömmer aldrig kollegan som var frälst lchfare och drack en förpackning grädde till varje måltid. Ewww.
Jamen det förstår jag. Det är bara så galet hur hon kommer fram till det. Hur hon ALLTID kommer fram till att lchf är lösningen - på allt.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 959
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 155
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp