Störiga saker vi stör oss på - del 9

Banken ! Har just bytt bank .När jag fick Pappren därifrån visade sig att som jag sa 3 års bunden ränta och att det drogs en summa på min gamla bank för huslånen men ca 50% av det gick att betala av lånet då jag inte ändrat sedan jag hade max beloppet kvar så nu sitter jag där med tre års bunden ränta på ett lån som betalas av på 22 månader .Trodde för tusan att tjejen fattade att jag ville betala av lånet på 3 år då jag sa jag vill betala på tre år med bunden ränta
 
Lilltån kliade lite igår. Visade sig att jag hade en blåsa som jag vid kliandet spräckt precis i vecket på undersidan mellan tå och fot. Aj :meh:
Dessutom har jag precis stått och dammsugit en soffa ren från kattpäls. Resultat: Ryggont. Vad jag ska göra härnäst? Bära soffjäveln till en container :arghh:
 
Traktorer mitt i vägen.
På väg till jobbet hamnade jag i en lång kö bakom en traktor. Mycket trafik och få omkörningsmöjligheter, traktorn låg så långt ut i vägen den kunde och gjorde ingenting för att hjälpa till att släppa förbi. Jag hade inte brytt mig om det hade vart en kortare sträcka men nu låg jag bakom i ungefär sju km...
Åh, sånt där stör jag mig på extra mycket också. För att inte tala om vissa husvagnar som envisas med att ligga under hastigheten som är på vägen.
Stör mig även på dom som tvunget måste köra om och sedan kör dom långsammare än den de körde om. Varför köra om då? :arghh:
 
Att det händer massvis med roliga saker den här dagen men jag har hosta, ingen hundvakt, trasig bil och det är över 25grader varmt så jag ligger på soffan och tittar på dålig tv istället.
 
Jag har precis fått veta att vi inte kommer få examensbeviset när vi har examenslunchen utan det kommer senare, efter den 6:e juni "nångång" eftersom de måste hinna betygsätta examensarbetena :banghead: Problemet är att alla i klassen har fått jobb, större delen börjar direkt den 4.e juni och MÅSTE ha med sig examensbeviset direkt för att vi ska kunna visa upp vi har klarat utbildningen :grin: Jobbet hänger som på utbildningen... Då ska vi dessutom gå runt och oroa oss över att rapporten kanske inte blir godkänd och därmed förlora jobbet i värsta fall :arghh: Detta kom de dessutom med en ynka vecka innan examen, ska de prompt göra såhär så kan de ju iaf meddela 1-2 månader innan så man kan hinna förvarna nya jobbet för att hitta en lösning :banghead: Skolan verkar va lite i sin egen värld emellanåt :meh:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 117
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 471
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 378
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp