Störtblödningar på södernresa

Vet inte OM det kommer vara tillräckligt även i ditt fall, där behöver du lyssna på expertisen, men väl värt att överväga om det rekommenderas.
Allt är ju individuellt jo. Får se vad som händer, men jobbigt är det så här! BIG time!

Tack för dina svar!
 
Jag har också haft problem med rikliga blödningar, dom första dagarna på mensen fick jag byta både nattbinda och tampong varje timma. För 2,5 år sen sattes en Mirena-hormonspiral in, blödningarna blev lite bättre och mer hanterbara inledningsvis. Från december 2022 började jag få mellanblödningar och kunde blöda upp till hälften av menscykelns dagar. Inte mycket, men blödningar ändå.
I april fick jag tid hos gyn för detta. Hormonspiralen togs ut, biopsier togs (aj som fan!) Och man hittade myom i livmodern.
Fick recept på Provera p-spruta. Den första tog jag i början av juni i samband med mens. Fick vara blödningsfri i 3 veckor, sen har jag skvättblött varje vecka och senaste veckan blött dagligen..
Under tiden jag var hormonfri,var min mens regelbunden utan mellanblödningar. Nu lever jag konstant med en binda eftersom jag aldrig vet när jag ska börja blöda.
Ska fylla på Proveran i slutet på månaden, men är inte så sugen på det. Har också ett ÅB hos gyn i september planerat för att följa upp blödningarna. Mest troligt kommer förslaget att operera bort myomet att diskuteras..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 387
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 587
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Hur sjutton gör man? Jag trodde att det var jobbigt att bli mamma första gången. Allt var nytt, mitt barn hade kolik och skrek och var...
2
Svar
20
· Visningar
3 556
Senast: Jaahl
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 762
Senast: lillcrim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp