Bukefalos 28 år!

Stora jobbsökartråden

Jag var på intervju igår, kändes rätt bra faktiskt. Vi hade ett trevligt samtal och det kändes som att vi fick en bra kontakt. Fick dock en blackout på slutet när jag skulle ställa mina frågor och kom knappt ihåg några, jag hoppas att de inte tror att jag inte är seriöst intresserad bara. Fick som feedback att mitt personliga brev var "quite lovely", blev väldigt glad för det eftersom jag alltid tycker att de är så svåra att skriva. Rekryteraren skulle prata med dem idag och sedan komma tillbaka till mig, men svar kommer i mitten av nästa vecka. Tror att både företaget och tjänsten skulle passa mig bra så håller tummarna.

Blev nyss uppringd av en annan rekryterare som eventuellt hade något som skulle passa mig, hon skulle återkomma i nästa vecka hon med.
 
Ok, 5 jobb att söka är hittade. 2 av dem vill jag gärna ha. Det jag allra helst vill ha kom ut på annons i fredags, inte allt för länge sedan alltså. De söker ungefär någon som mig och jag skulle kunna lära mig massor av kul där, bra arbetstider också. Nu är det bara litet problem med att det tar tvärstopp i hjärnan så fort jag försöker skriva något... Måste komma över det där på något sätt.
 
Suck. Jag har sett till att söka ett jobb, och fått svar nu också, meen vissa saker i svaret får mig att undra hur seriöst det hela är egentligen... Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Kanske skulle höra av mig och fråga hur de tänker kring det som jag blev osäker inför, kanske bara strunta i det hela.. men det är ju eventuellt ett jobb...
 
Suck. Jag har sett till att söka ett jobb, och fått svar nu också, meen vissa saker i svaret får mig att undra hur seriöst det hela är egentligen... Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Kanske skulle höra av mig och fråga hur de tänker kring det som jag blev osäker inför, kanske bara strunta i det hela.. men det är ju eventuellt ett jobb...

Ring och fråga, men säger magkänslan att det är oseriöst hade jag nog varit rätt försiktig.
 
Ring och fråga, men säger magkänslan att det är oseriöst hade jag nog varit rätt försiktig.

Jo.. jag fick senast igår bevis på att min magkänsla är bra när min skadade hund faktiskt behövde veterinärvård (många sa att det var en lätt skada som skulle läka av sig själv, men magkänslan sa att det var värre än det såg ut att vara och det stämde bra).. Nu pratade jag i telefon med en god vän när jag läste mailsvaret och läste det hela för henne och även hon blev skeptisk. Så ja.. jag får se. Väldigt synd om det inte är seriöst, för på första beskrivningen lät jobbet helt perfekt.
 
Jag tycker absolut att du ska utvärdera och ställa de frågor du har. Just nu har du en känsla. Se om du kan få den verifierad som sanning eller förkastas som missuppfattning. Jag tycker det är värt den tiden att ta reda på fakta.

Sedan håller jag med om att magkänslan sällan har fel. Men bra även för magkänslesjälvförtroendet att i så fall försöka verifiera den.
 
Väntar fortfarande på att mitt anställningsavtal skall komma. :nailbiting:

Sen undrar jag vilka papper skall man se till att man får med sig när man slutar på ett jobb? Känner mig helt lost. :o
 
Jag tycker absolut att du ska utvärdera och ställa de frågor du har. Just nu har du en känsla. Se om du kan få den verifierad som sanning eller förkastas som missuppfattning. Jag tycker det är värt den tiden att ta reda på fakta.

Sedan håller jag med om att magkänslan sällan har fel. Men bra även för magkänslesjälvförtroendet att i så fall försöka verifiera den.

Låter klokt. Jag nämnde det hela för mannen jag träffar också, han har lite bättre koll på den typen av arbete än vad jag har och han påstod att det inte var något konstigt alls med mailet jag fick och sa att han inte tvekat att försöka få det där jobbet om han varit i min sits. Så ja, jag ska nog försöka ta reda på mer. Den där mannen brukar irriterande nog ha rätt extremt ofta :p
 
Jag söker jobb för fullt men vet inte om jag avskräckt några när jag skrivit "tar examen våren 2015".
Borde jag stryka det?
 
Jag har redan ett jobb men söker aktivt efter ett annat.
Jag trivs inte alls längre. Mina villkor blir bara sämre och sämre och mina arbetsuppgifter blir bara tråkigare och tråkigare...
Jag söker endast hemma på orten där jag bor och endast inom en viss bransch så det finns inte så jättmycket jobb att söka. Men några finns det iaf.
På onsdag ska jag på intervju på ett, det hade passat mig perfekt plus att jag redan kan systemet de arbetar med så jag borde vara intressant. Dock har jag hela 3 månaders uppsägningstid från mitt nuvarande jobb som känns rätt kasst att ha... men men, vi hoppas på det bästa att jag hittar nytt jobb snarast, jag verkligen vantrivs just nu och jag känner att det går ut över mina kollegor vilket inte alls är bra :(

Dags för en liten uppdatering :) Jag var på intervjun jag skrev om, dock visade det sig när jag kom dit att de valt att ha provanställningen som ett vikariat istället utan garanti för förlängning, så jag tackade nej redan där.
Förra måndagen var jag på en annan intervju som gick jättebra för ett ännu bättre och intressantare jobb, men det är ju alltid svårt att veta vilka andra som söker och om de är bättre eller ej. I går ringde de, jag ska dit nu på måndag igen :) På första intervjun sa de att en eller två, troligtvis bara en får komma på en andra intervju, så jag hoppas det bara blir jag som kommer nu :) Så himla roligt! Det kommer att vara lite mer som ett test på vad man egentligen kan inom området, så jag har redan börjat repetera och plugga lite grann ;) Vill verkligen ha det här jobbet, så nu håller jag tummarna att det går vägen :) Min långa uppsägningstid är inga problem här, dock så har jag ju ett annat "problem" och det är att vi redan bokat och betalat en resa till Australien på 4 veckor i okeober/november, jag måste alltså vara ledig då.. hoppas det inte blir något hinder :)
 
Efter kaos på mitt jobb för två veckor sedan har jag förtvivlat försökt hitta en lösning på hur jag ska komma därifrån, min bästis mamma jobbar på ett LSS-boende här där jag bor och tipsade mig att maila chefen.

Sagt och gjort - idag ska jag träffa chefen! :bump: Vet redan nu att det är ett vikariat men det tar jag mer än gärna. Håller alla tummarna att det går vägen!!
 
Har bokat in en intervju till i morgon förmiddag. Är för en traineetjänst med skift vilket jag inte vet om jag är så jättesugen på, men för övrigt ser det bra ut på papper iaf så ska gå dit och se hur det känns. Är inte direkt i en position där jag känner att jag kan tacka nej till en tjänst på grund av arbetstiderna så får jag tjänsten så får det gå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp