Stora shoppingtråden II

Fyndade ett par begagnade men oanvända senskydd till min valack för en hundring! Han får lätt skav när han har sommarpäls då han har så väldigt tunn päls så ett par med ludd fick det bli.
Han fick inviga dem idag och de passade perfekt, han var dessutom inte det minsta varm eller svettig under skydden efteråt. Bakbenen var svettiga trots tunna skydd i mesh men frambenen var torra och fina 👍🏻

Har även shoppat en dressyrgjord med ludd från HG men den har jag inte hunnit testa ännu.

IMG_2444.jpeg
 
Var in på hööks idag och köpte en longerlina.

Men visst har priserna sjunkit där? Iallafall på kläder?
Läste någonstans att försäljningen har sjunkit senaste året/åren så de ha fått säga upp personal. Gissar att de är därför de nu satsar på lite billigare kollektioner.
 
Apropå träns från Eqviptus.. Jag köpte ett begagnat sådant nyligen där jag klippte bort "snokremmen" och satte ett par av deras bettremmar där istället. Tycker det blev rätt så fint, men framförallt funktionellt. Bilden är från första gången det provades, har bytt till ett längre pannband och sänkt nosgrimman lite sedan dess. :)
Visa bifogad fil 141712
Nån som har testat att göra liknande på Hööks Chester-träns?
 
Jag var ju funktionär på dressyrtävling idag, så jag strosade fram och tillbaka vid en utställare som råkade ha utförsäljning på superfina dressyrschabrak från Catago för 100 kr. Det var liiiite stort men var superfint och Elsa gillade det även om bilden inte visar det i hennes minspel 😅

20240413_184400.jpg


Sen när jag åkte för att köpa strö på GG så hade de utgående dressyrschabrak i mörkgrått från Hansbo med 70% rabatt dvs drygt 100 kr det också, så det hade ju varit orättvist om det inte fått följa med.
 
handlat Ultra Shield, tre flaskor för 1100kr 🤦🏼‍♀️ hoppas klara mig hela sommaren nu. Tur jag får lite storhelgs OB på lönen.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 083
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 396
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 206
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 254
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp