Stora shoppingtråden II

Någon som testat detta sadelskyddet från Hööks och vet om det passar på en genomsnittlig dressyrsadel?

390253-21-00000_1.jpg
Har fått in kundsadlar med detta och fungerar på hoppsadlar men tajt på dressyrsadlar. Kan också rekommendera Prestiges överdrag!
 
Jag har haft det och tror det blir tight.
Är det funktionen att kunna bära du vill ha eller bara fodrad och vattenavstötande?
Vill ha något som är lite kraftigare än det tunna bomullsöverdraget jag har idag, behöver inte ha handtag. Tycker sadelskydd ofta är lite onödigt dyra.
 
Vill ha något som är lite kraftigare än det tunna bomullsöverdraget jag har idag, behöver inte ha handtag. Tycker sadelskydd ofta är lite onödigt dyra.
Tycker dock det är värt att lägga 200 kr extra på ett som är bra 😊 jag fick mitt med till sadlen. Men det ser ut som nytt. Har tvättat det en gång på hand tvätt 30 grader.
 
Vill ha något som är lite kraftigare än det tunna bomullsöverdraget jag har idag, behöver inte ha handtag. Tycker sadelskydd ofta är lite onödigt dyra.

Sadelmagasinet har riktigt bra sadelöverdrag, fleece på insidan och man kan justera gummibandet som går runt kanterna.

Vet inte om det finns på hemsidan, det är brunt med deras logga på.
 
Vill ha något som är lite kraftigare än det tunna bomullsöverdraget jag har idag, behöver inte ha handtag. Tycker sadelskydd ofta är lite onödigt dyra.
Leta begagnat. Köpte förra året ett beg Childeric till min Childeric. Det är jättefint med tjock teddyfodring. Tror jag betalade 250:- och det var det verkligen värt.
 
Vill ha något som är lite kraftigare än det tunna bomullsöverdraget jag har idag, behöver inte ha handtag. Tycker sadelskydd ofta är lite onödigt dyra.

Jag har två av dessa från Waldhausen till mina sadlar. Fleecefodrade och rejält yttertyg som tål en del väta.
Supernöjd med dem!
Haft Prestiges på mina sadlar från samma märke men dessa är mycket bättre!
1000021147.jpg
 
Vill ha något som är lite kraftigare än det tunna bomullsöverdraget jag har idag, behöver inte ha handtag. Tycker sadelskydd ofta är lite onödigt dyra.
Jag köpte ett sadelöverdrag från QHP som jag gillar känslan på. Kraftigt och fodrat till ett överkomligt pris. Lite, lite för stort på min 17" islandssadel tyvärr och jag velar fortfarande om jag verkligen ska behålla det eller inte. Men trevlig modell enligt mig.
 
Vi fick varsitt par leggings i färgen champagne, 499:-/st. Och varsin goodiebag med pannband, bälte, strumpor, hårsnodd, ramlösa och dumleklubba. Bra innehåll ja, men inte värt 800? 🤔
20240420_115436.jpg
Edit, kollade hemsidan och pannband, skärp och strumpor landar på 747 ändå. Jag hade nog inte lagt så mycket pengar på det själv 😅
 
Jag har två av dessa från Waldhausen till mina sadlar. Fleecefodrade och rejält yttertyg som tål en del väta.
Supernöjd med dem!
Haft Prestiges på mina sadlar från samma märke men dessa är mycket bättre!
Visa bifogad fil 143632
Var köpte du dem? Har letat som en tok men hittar ingen sida som säljer dem numera, inte ens Amazon... Tyvärr går det inte att beställa direkt från Waldhausen.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 092
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 398
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 230
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 257
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp