Stora sopsorteringstråden (utbruten från Felköpstråden)

Varför?

Vi är extremt noga med pappersåtervinningen så det vi slänger är mer typ hushållspapper och sånt, jag lagar lunch och middag i stort sett varje dag och vi städar lite varje dag, då blir det så :)

Pedanter som gör allt ifrån grunden är inget är att skämmas över i min värld :)

Vad är det för mat som lagas om resultatet blir en full soppåse varje dag? :confused:
Sorterar ni inte glas, plast och metall? Många har numera sortering för kompost, har inte ni det?
 
Varför?

Vi är extremt noga med pappersåtervinningen så det vi slänger är mer typ hushållspapper och sånt, jag lagar lunch och middag i stort sett varje dag och vi städar lite varje dag, då blir det så :)

Pedanter som gör allt ifrån grunden är inget är att skämmas över i min värld :)
Jag har aldrig i hela mitt liv, varken medan jag fortfarande bodde hemma eller senare som vuxen, slängt så mycket sopor. Inte ens när jag var barn i en familj på fem personer slängdes det en soppåsen om dagen. Det låter inte ett dugg normalt att producera så mycket sopor på två personer som inte ens har husdjur. Det låter som ni är helt handikappade både avseende städning och matlagning.
 
Varför?

Vi är extremt noga med pappersåtervinningen så det vi slänger är mer typ hushållspapper och sånt, jag lagar lunch och middag i stort sett varje dag och vi städar lite varje dag, då blir det så :)

Pedanter som gör allt ifrån grunden är inget är att skämmas över i min värld :)
Städar hur då? Att köra dammsugare och dammtorka ger ju inte några sopor.

När jag lagar mat blir det främst disk att ta hand om, inte skräp. Äter ni på papperstallrikar med engångsbestick?
 
Jag har aldrig i hela mitt liv, varken medan jag fortfarande bodde hemma eller senare som vuxen, slängt så mycket sopor. Inte ens när jag var barn i en familj på fem personer slängdes det en soppåsen om dagen. Det låter inte ett dugg normalt att producera så mycket sopor på två personer som inte ens har husdjur. Det låter som ni är helt handikappade både avseende städning och matlagning.

1. Vi har en katt :idea:

2. Det är väldigt oförskämt att kalla någon handikappad, dessutom säger man funktionsnedsatt idag :idea:
 
Städar hur då? Att köra dammsugare och dammtorka ger ju inte några sopor.

När jag lagar mat blir det främst disk att ta hand om, inte skräp. Äter ni på papperstallrikar med engångsbestick?

Vi putsar och fejar, nej vi har diskmaskin.
Men det blir ju en del plast och annat + typ potatiskal, hushållspapper, skal från lök osv! :)
Nya snittblommor minst en gång i veckan osv!
 
Vad är det för mat som lagas om resultatet blir en full soppåse varje dag? :confused:
Sorterar ni inte glas, plast och metall? Många har numera sortering för kompost, har inte ni det?

Jo vi sorterar men inte typ plast som fryst fisk varit i tex. All annan plast såsom creme fresh burkar osv dock! Tömmer kattlådan x 2.

Nepp. Ingen matkompost :)
 
Jo vi sorterar men inte typ plast som fryst fisk varit i tex. All annan plast såsom creme fresh burkar osv dock! Tömmer kattlådan x 2.

Nepp. Ingen matkompost :)

För mig låter det ändå helt obegripligt.
Jag slänger nog i snitt en normalstor och två små soppåsar (för kattsand) per vecka. Sorterar papper, kartong, plast, glas och metall. Kompost har kommunen inte börjat med.
 
1. Vi har en katt :idea:

2. Det är väldigt oförskämt att kalla någon handikappad, dessutom säger man funktionsnedsättning idag :idea:
  • Jag har tre innekatter.
  • Jag har tre hundar varav två är stora och en medel.
  • Jag har tre hästar.
  • Jag bor i en villa på > 120 kvm som håller på renoveras.
  • Jag har > 3000 kvm tomt att hålla efter.
  • Jag lagar mat från grunden.
  • Jag återvinner.
  • Jag eldar mycket med ved.
  • Jag har inte sagt att ni är handikappade per se, jag sa att ni är handikappade avseende städning och matlagning, men byt ut det till funktionshindrade om du vill. Något är iaf väldigt fel och antagligen har ni aldrig fått lära er att varken städa eller laga mat.
  • Jag skulle som sagt skämmas att erkänna om jag gjorde av med en soppåse om dagen.
 
Jag blir vansinnig på all plast! :rage: Det är ju plast på allt och den tar enorm plats när den ska sorteras. Jag vägrar åka och tömma lillbyttan så ofta som det skulle behövas hos oss så just nu har vi världens fulaste sortering av plast. En genomskinlig sopsäck mitt i köket :rofl:
Jag saknar tiden när man for till en container och kastade allt på samma ställe :o
 
  • Jag har tre innekatter.
  • Jag har tre hundar varav två är stora och en medel.
  • Jag har tre hästar.
  • Jag bor i en villa på > 120 kvm som håller på renoveras.
  • Jag har > 3000 kvm tomt att hålla efter.
  • Jag lagar mat från grunden.
  • Jag återvinner.
  • Jag eldar mycket med ved.
  • Jag har inte sagt att ni är handikappade per se, jag sa att ni är handikappade avseende städning och matlagning, men byt ut det till funktionshindrade om du vill. Något är iaf väldigt fel och antagligen har ni aldrig fått lära er att varken städa eller laga mat.
  • Jag skulle som sagt skämmas att erkänna om jag gjorde av med en soppåse om dagen.
Förstår verkligen inte hur kopplingen blir mellan förmågan att städa/laga mat och antalet producerade påsar per dag?? :confused:
Jag kan både städa och laga mat (hur ska jag annars ha överlevt såhär länge liksom..) och är ganska duktig på att producera soppor. Det är medlemstidningar, post, tamponger, förpackningar till mat etc etc.. Alltså kanske inte en påse om dagen, men ja.. Tycker att det är ganska anklagande ord här som far helt utan anledning:crazy:
 
Jag blir vansinnig på all plast! :rage: Det är ju plast på allt och den tar enorm plats när den ska sorteras. Jag vägrar åka och tömma lillbyttan så ofta som det skulle behövas hos oss så just nu har vi världens fulaste sortering av plast. En genomskinlig sopsäck mitt i köket :rofl:
Jag saknar tiden när man for till en container och kastade allt på samma ställe :o
Jag blir också galen på all plast. Jag bor ensam och det tog flera månader att samla ihop en hel sopsäck med enbart plast. Tog med den till tippen för återvinning, frågade personalen var jag skulle kasta den och fick svaret "lägg det i brännbart, där lägger vi allt som är mindre än en bil" Amen va f*n..
 
Förstår verkligen inte hur kopplingen blir mellan förmågan att städa/laga mat och antalet producerade påsar per dag?? :confused:
Jag kan både städa och laga mat (hur ska jag annars ha överlevt såhär länge liksom..) och är ganska duktig på att producera soppor. Det är medlemstidningar, post, tamponger, förpackningar till mat etc etc.. Alltså kanske inte en påse om dagen, men ja.. Tycker att det är ganska anklagande ord här som far helt utan anledning:crazy:

Det handlar troligen om sortering. Tidningar lägger jag i pappersinsamlingen. Samma sak med post förutom kuverten. Tamponger är det ingen enorm åtgång på hos mig eftersom jag inte har mens. Förpackningar beror på material: kartong, metall, glas eller plast. Är det kladdigt så sköljer jag innan det slängs.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: Rie
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
859
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 146
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp