Vill du ha en banner på Bukefalos?

Hästnyheter Svante Johansson i landslagskonflikt

Inlagd i 'Nyheter' startad av Gunnar, 21 Jul 2017.

1. Gunnar
    1 Jul 2001
    Administrator
    102 111

Gunnar Moderator

2. AnnDerry
    11 Maj 2017
    Flygare
    348

AnnDerry

Att inte ta ut en ung tjej till EM pga ett Instagram-inlägg är ju ett helt vasinnigt hårt straff! Herregud!

YorkWann och tolksele gillar detta.
  3. Korven
    5 Apr 2003
    Galaxhoppare
    18 352

Korven

Man kanske inte ska tvätta byken offentligt som hon gjort.

Jeps, Lenis, Summerwind och 4 andra gillar detta.
  4. Messy
    18 Aug 2004
    Galaxhoppare
    11 940

Messy

Tycker det är illa. Ok om det väger mellan två personer som ligger lika till, då får väl den som ger mest till laget åka... men i det här fallet - solklart att hon skulle ha platsen...

YorkWann, tolksele, Monifa och 7 andra gillar detta.
  5. Trissa
    8 Jul 2004
    Planetspringare
    6 607

Trissa

Eller så är det precis det man ska göra.

workaholic, Keb71, YorkWann och 16 andra gillar detta.
  6. MissFideli
    1 Jul 2001
    Universumkastare
    32 598

MissFideli

Är det nån som vet vad hon skrev? Svårt att "välja sida" när man inte vet.

Korven gillar detta.
  7. skiesabove
    23 Aug 2013
    Måndansare
    3 585

skiesabove

Varför inte?

Kan man som tränare inte stå för det man säger kanske man inte ska träna landslag med barn...

TeamLundVer, Wingates, Fiorano och 6 andra gillar detta.
  8. LenaH
    27 Dec 2003
    Gränstestare
    13 081

LenaH Moderator

Jag tycker det är rätt oväsentligt vad hon skrev då efter Hagen när det sen sägs vara utagerat, hon blir tillfrågad om att rida NM och får sen rida Falsterbo och NU helt plötsligt är det ett problem igen?
    Helt opedagogiskt - repressalier flera veckor senare? O_o

Wilisia, workaholic, Keb71 och 16 andra gillar detta.
  9. Kirie
    10 Okt 2008
    Måndansare
    971

Kirie

Resultaten säger att Nellie ska ha platsen.

YorkWann och Vogue gillar detta.
  10. Cambrie
    7 Jul 2001
    Planetspringare
    3 778

Cambrie

Bedrövligt säger jag. Vi har ju just blivit ponnyföräldrar. Efter flera konstiga ageranden från förbundet, det här senast i raden, undrar jag om man vågar släppa in ungarna i ridsporten? Svensk Ridsport är troligen det enda sportförbund i Europa (av samtlga sporter) där prestige går före prestation och man inte skickar det på papperet bästa laget när det kommer till form och prestationer till mästerskap, hade varit en helt annan grej om det handlat om en vanlig nationstävling. Helt skamligt (och nej, de ursäkter som Svante Johansson kommit med är ingenting som överhuvudtaget går att diskutera, han är vuxen - hon är tonåring, struliga tonåringar som tror de är vuxna med attityd därefter får man ta om man väljer att vara lagledare åt ungdomar, oavsett sport. Attitydsproblem löses på andra sätt).

Nalasmatte, YorkWann, tuaphua och 12 andra gillar detta.
  11. Summerwind
    7 Jul 2007
    Måndansare
    796

Summerwind

Om man tittar på juniorrankingen på TDB så är hon nummer 10. Man måste kunna fungera i ett lag också.

Jeps och Lenis gillar detta.
  12. Cambrie
    7 Jul 2001
    Planetspringare
    3 778

Cambrie

Ja, det är konstigt att alla lagsporter klarar av att ta ut det efter form bästa laget och få ungdomarna att fungera ihop... Det är brist på ledarskap om man inte får kaxiga ungdomar att fungera i lag. Inget annat (det med tdb låter jag vara då jag själv inte har kunskap om det, det är ju heller inget som kommit fram som ursäkt från varken Svante eller ridsportförbundet, hade det varit så enkelt torde de ju ha sagt det misstänker jag).

Att träna och leda ungdomar ÄR svårt, speciellt de som befinner sig på gränslandet mellan barn och vuxen, finns säkert en anledning till att riksidrottförbundet anordnar massor med utbildning just på grund av det... Hittills verkar dock inte ridsportförbundet nappa så mycket på dem?

Wingates och Monifa gillar detta.
  13. LenaH
    27 Dec 2003
    Gränstestare
    13 081

LenaH Moderator

Jag tippar att de rankar ekipage och inte ryttare. Du får bara ha med dig en häst.

Messy gillar detta.
  14. Messy
    18 Aug 2004
    Galaxhoppare
    11 940

Messy

Jag tror du har rätt. Då är hon 4:a va å en eller två tacka nej?

prallan gillar detta.
  15. Iliaca
    6 Sept 2010
    Springare
    236

Iliaca

Jag är förvånad över att så få reagerar på att man i detta fall (bla) bestraffar yttrandefriheten - och på fullt allvar vill begränsa den (se artikeln med SJ på Ridsports sida 21/7). Varken bland enskilda, politiker eller media har jag än så länge kunnat se några större reaktioner. Och det skrämmer mig! För om knappt någon protesterar då får man ju igenom dessa ickedemokratiska planer. Och vi anpassar oss och det blir en vana att låta bli att uttrycka åsikter. Att spela med. Men då glömmer man ju konsekvenserna av att mata ett sådant beteende! Jag menar, vem vill ha det som i tex Kina?!

Att bestraffa genom att gå in och begränsa yttrandefriheten - direkt eller indirekt - är inte ok. Det är dessutom olagligt.

Caoimhe, Dressyrtjejen_97, cirkus och 13 andra gillar detta.
  16. Cambrie
    7 Jul 2001
    Planetspringare
    3 778

Cambrie

Ja, det är helt otroligt att det finns så många som uppenbarligen vill begränsa de svenska grundlagarna och i förlängningen demokratin. Helt otroligt. Eller så är folk bara så korkade att de inte inser vad uttalandena leder till?

17. Anders
    1 Mar 2014
    Måndansare
    1 398

Anders

Vilka uttalande leder till vad?

18. Cambrie
    7 Jul 2001
    Planetspringare
    3 778

Cambrie

Att inskränkanden på grundlagar i förlängningen är inskränkningar på demokratin.

skiesabove gillar detta.
  19. Similitude
    1 Jan 2012
    Måndansare
    1 049

Similitude

Jag är inte förvånad att det blivit såhär när Svante är inblandad. Av olika anledningar så är han inte en av mina favoriter.
    Vissa ungdomar hörs och syns mer än andra. Det krävs en stabil person för att leda dessa i rätt riktning. Att peta någon från ett lag pga offentliga uttalanden är bara så lågt. Sport ska handla om prestation. Nellie är jätteduktig och det visar ju hennes resultat om inte annat.
    Är inte detta andra gången någon inte får vara med i laget pga åsikter? Det var väl fälttävlan nyligen? (Inte ungdom, men ändå)

Dressyrtjejen_97, Lobelia och tolksele gillar detta.
  20. Cambrie
    7 Jul 2001
    Planetspringare
    3 778

Cambrie

Linda algotsson. Och därtill alla andra skriverier om ridsportförbundets agerande, till exempel vid sexuellt utnyttjanden, gör att i alla fall jag som nybliven ponnyförälder blir mörkrädd.

Dressyrtjejen_97 gillar detta.
Rekommenderas av Google: