Bukefalos 28 år!

Svårt att välja

Nila

Trådstartare
För två veckor sen var jag till en kennel med Flatcoated retriever. Valparna var då 3 veckor gamla och hur söta som helst :) Tänkte att det skulle vara jättesvårt att bestämma sig för nån, och då var dom ju så små, men det var två stycken som jag fastnade lite för. Igår var jag och tittade på valparna igen, dom är ju nu då 5 veckor gamla. Lite mer fart i dom och man börjar väl se olika personligheter. Valparna hade fått nya märkningar då dom gamla nötts bort, men jag tror jag fastnade för båda jag gillade förra gången nu också, plus en annan. Så ett tag blev det 3 jag var intresserad av. Nu är jag enre på 2 igen... :) En av dom "gamla" och så den "nya". Men det är ju så svårt att välja! Skulle kunna sitta en hel dag och bara titta på valparna...
Jag tror att dom valpar som jag är intresserad av är ganska lika i sättet, men vi får väl se om några veckor. Jag har så svårt att bestämma mig. Ena stunden har man nästan bestämt sig och i nästa vet man inte längre... :) Ska ta lite hjälp av uppfödaren. Ska ringa nästa vecka och se hur som har utvecklats i personlighet, om den ena är livligare än den andra eller så... Kanske hon kan hjälpa mig välja.
Nog för at tjag visste att det skulle vara svårt att välja valp, men det är ju jättesvårt! :) Hade jag bott närmare hade man ju kunnat fara dit några gånger till, men nu blir det nog inte förrän det är dags att hämta valpen... Och då ska man väl ha bestämt sig... :)
 
Sv: Svårt att välja

Det är därför uppfödaren ska välja. Uppfödaren umgås med valparna 24/7 och du träffar dem en kort stund vid ett fåtal tillfällen. Hur vet du om den trötta valpen som sover är en slöis eller om den har haft ett tokryck precis innan du kom exempelvis. :laugh:
 
Sv: Svårt att välja

Oooh va roligt, flattar är ju helt underbara, förstår att det är svårt att välja! Min tant är 8 ½ år nu :) Hon har alltid varit en väldigt lugn och stillsam ( min sambo säger fisförnäm) dam, inte direkt som flattar brukar va kanske :D Otroligt lätt valp var hon också, rumsren när hon kom till oss, 8 veckor gammal!

Jag blir allt lite avundsjuk på dig men 2 hundar får väl räcka :D
 
Sv: Svårt att välja

Absolut det bästa om inte magkänslan säger att man är bombsäker :)
 
Sv: Svårt att välja

Säg till uppfödaren vad du vill ha för typ av hund så ska denna ha kompitens nog att bestämma åt dig! :)

Vad heter kenneln?
 
Sv: Svårt att välja

Ja nu blir det ju lite så i alla fall. Jag har ju hittat två som jag tycker om, men kan ju inte bestämma mig vem av dom jag verkligen vill ha.
hade jag bott närmare som sagt, så hade jag varit där så ofta jag bara kan, men ju har jag bara kunnat vara där 2 gånger, och valparna är ju ganska små fortfarande.

Första hunden vi köpte, för en massa år sen, var sista valpen kvar, alltså otingad, så vi hade ju inget att välja på, och vi var bara där en gång vad jag minns, men det blev ett mycket bra val ändå :)

Men det är kanske bra på ett sätt att det inte är så lätt att välja...
 
Sv: Svårt att välja

Hon vet vad jag tänker använda hunden till, och vet att om det skiljer mycket i temperament, alltså livlig, mindre livlig, så vill jag ha den lite lugnare.

Kenneln heter Gunhills.
 
Sv: Svårt att välja

Lycka till vilken du än väljer, jag har bara träffat trevliga (och duktiga!) hundar från den kenneln! :)
 
Sv: Svårt att välja

Våran första hund kom därifrån och är släkt med dom här valparna :) Och den hunden var helt underbar. Och föräldrarna till valparna, nu har jag ju bara träffat tiken, men hon verkar helmysig, och pappan ska visst också vara väldigt fin, lätt att ha att göra med och så.. Så det blir nog bra egentligen vilken av dom det än blir.. :)
 
Sv: Svårt att välja

Säger som flera andra. Berätta för uppfödaren vad för typ av hund du vill ha. Så väljer hon ut en bra åt dej. Tex ska den vara till utställning vill du ju ha den snyggaste hon kan erbjuda dej. Vill du ha en lugn hund till sällskap så välj absolut inte den som det är mest fart i.

Vad har du tänkt göra med hunden? Verkar som om hon har bra allroundhundar som gör lite vad som helst.
 
Sv: Svårt att välja

Jag har tänkt använda den till agility och lydnad, och "sällskap".
Hon vet att jag förmodligen kommer ställa ut nån gång. Jag är inte jätteintresserad av utsällning och förra hunden vi hade ställdes bara ut några få gånger. Men jag vet inte, det kanske är kul. Men jag ska i alla fall, nybörjare som jag är, försöka satsa på agility och lydnad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 221
Senast: ako
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 705
Senast: Kraxa
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: escodobe
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp