Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
KD är en total såpa katastrof. Vore roande efter allt kaos om KD inte fick inte någon till EU parlamentet.
Haha ja, alltså herregud. Skulle gå så långt som att säga att det är ett dåligt betyg för hela borgerligheten + SD att det är så lätt att byta partier. Sedan kan jag väl förstå Skyttedal (som jag verkligen inte tål, men det hör inte hit) när hon sökte möjligheter hos ett annat parti när hon blev petad inledningsvis. Sedan är det märkligt att man gjorde något av det först nu, och att det blev en kompis till Ebba som ju skrivit Moderaternas idéprogram... och ffs, sånt underbetyg för SVT som gett henne utrymme precis innan valet. Även om de väl inte var medvetna om vad som var på g, förstås. Men sedan fick hon ju nyss kicken från DN för att hon eftersökt PA-arbeten, dvs. lobbyism som i stort sett är hemlig. Det borde fått SVT att kicka henne... och KD att inte vilja ha henne som representant.
 
Jag kan tänka mig att det kan bli en del s-väljare som går till c också, nu när S verkar tappa det helt.

Ja, det verkar jobbas enormt aktivt på att tappa det helt. I ett läge där man haft ganska god opinionsmedgång. S-politiker och väljare är dock skolade i att följa partiet på annat sätt än följa sin ideologi, så jag ser kanske inte att det blir stora skaror på kort tid.
 
Ja, det verkar jobbas enormt aktivt på att tappa det helt. I ett läge där man haft ganska god opinionsmedgång. S-politiker och väljare är dock skolade i att följa partiet på annat sätt än följa sin ideologi, så jag ser kanske inte att det blir stora skaror på kort tid.
Fast S har ju fått väljare under de senaste valen som inte är lika hårt drillade, möjligt att dessa överger.
 
Ironin är att SD grundades till stor del av gråsossar som kände sig svikna av S. Hade S fört samma politik som idag skulle de aldrig övergett S eftersom de var hårt drillade att rösta vad partiet än förde för politik.
 
Haha ja, alltså herregud. Skulle gå så långt som att säga att det är ett dåligt betyg för hela borgerligheten + SD att det är så lätt att byta partier. Sedan kan jag väl förstå Skyttedal (som jag verkligen inte tål, men det hör inte hit) när hon sökte möjligheter hos ett annat parti när hon blev petad inledningsvis. Sedan är det märkligt att man gjorde något av det först nu, och att det blev en kompis till Ebba som ju skrivit Moderaternas idéprogram... och ffs, sånt underbetyg för SVT som gett henne utrymme precis innan valet. Även om de väl inte var medvetna om vad som var på g, förstås. Men sedan fick hon ju nyss kicken från DN för att hon eftersökt PA-arbeten, dvs. lobbyism som i stort sett är hemlig. Det borde fått SVT att kicka henne... och KD att inte vilja ha henne som representant.
Ville Skyttedal verkligen till SD? För SD ville väl inte ha en bråkstake i sitt parti 🤣

Men nu har ju KD fått en ny förmåga över en natt. Kan ju ge ett uppsving
 
Väldigt många lämnade LO och S för länge sedan

Opinionsläget är extremt mycket bättre än något av de senaste valresultaten för S. Så de har skapat sig lite fallhöjd som de försöker pröva med ett totalt ideologiskt hjärnsläpp sedan några månader tillbaka.

1705935427638.png
 
Ville Skyttedal verkligen till SD? För SD ville väl inte ha en bråkstake i sitt parti 🤣

Men nu har ju KD fått en ny förmåga över en natt. Kan ju ge ett uppsving
Japp, hon verkar ha förhört sig om möjligheterna till att toppa deras lista. Och det ville de inte nej, och skvallrade sedan till KD.

Tror du?
 
Det blir väl som vanligt att SD kommer att öka mest i kommande EU val. Det är ju ökat arbete i EU nu för att minska inkommande migration
 
Herregud, nu är Jomshof igång igen. Han tycker att det inte finns något paradigmskifte i migrationspolitiken att tala om, även om han verkar gilla migrationsministern (vilket jag förstår, hon skulle lika gärna kunna byta parti). https://www.aftonbladet.se/nyheter/...mshof-inget-paradigmskifte-i-migrationen-annu

Och såklart är inte S de som är först ute att kritisera, ingen borde vara förvånad gällande den saken numera, utan centerpartiet som åtminstone har en antirasistisk ryggrad. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8vanq/centern-rasar-mot-jomshof-sondrar-och-splittrar
Usch, Jomshof är en sån som ger mig mardrömmar. Jag tänker alltid på Tyskland på 30-talet.
 
Ja, hur många gånger till accepterar hon att vara kvar när det blivit tydligt att de gärna gör sig av med henne?
Jag vet inte men hon verkar ha ett stort stöd inom KD iaf. Så än är väl inte sista ordet sagt.

Nu avslöjar AF att det var Jimmie som skickade ett sms till Ebba ang Skyttedal.
 
Men nu har ju KD fått en ny förmåga över en natt. Kan ju ge ett uppsving
Japp....jag är en STOR beundrare av Alice Teuduresco😍 En mer välartad och stortalande person än henne finns inte. Och nu blir hon politiker...inte mitt favvo parti, verkligen inte- men jag gör mig beredd att rösta på Alice:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 907
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 510
Senast: fejko
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 075
Senast: Mkb
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp