Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mackdöden har hejdats de senaste åren - få mackar läggs ner, det öppnas t.o.m. nya på landsbygden.

Den där ledaren är snarare en propagandaskrivning för elbilar/laddstationer än något annat.
Det tror jag inte, utan jag tror att han menar som i ingressen "Glesbygdsbornas jakt på den sista droppen diesel lär inte få lika stor uppmärksamhet." Inte för att jag på nåt vis tycker något speciellt om skribenten, men han har gjort det tydligt att han är ifrån Mariestad och har haft ett åtminstone litet landsbygdsfokus i en del texter.
 
Tyvärr låst.
IMG_5924.jpeg
 
Det tror jag inte, utan jag tror att han menar som i ingressen "Glesbygdsbornas jakt på den sista droppen diesel lär inte få lika stor uppmärksamhet." Inte för att jag på nåt vis tycker något speciellt om skribenten, men han har gjort det tydligt att han är ifrån Mariestad och har haft ett åtminstone litet landsbygdsfokus i en del texter.
Landsbygd och landsbygd.

Mariestad är en medelstor tätort i en tätbefolkad del av Sverige.
 
https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/glom-laddkaoset-snart--ar-det-ont-om-bensin/

Intressant. Jag visste inte att det var ett problem på landet/glesbygd. Ni som bor på landet är det här något ni reflekterat över?
Jag kommer från en liten kommun i Dalarna, och där har jag sett att det varit stora problem på de två små mackarna som drivs av privatpersoner. De verkar ha svårt att få leveranser av drivmedel. OK/Q8 och Statoil (eller det som var Statoil innan) verkar inte ha några problem dock.
 
Min närmaste matbutiks lager är ett skyddsrum
Som ska tömmas vid kris
Men OM det blir krig behöver inte matbutiker i möjligaste mån hålla öppet?
Och ha ett välfyllt lager?
 
Bland det mest ironiska med att regeringen uppmanar folk att vara beredda att försvara Sverige samtidigt som de misstänkliggör de med invandrarbakgrund är att de fortfarande inte ens har hjälpt alla de som arbetat för försvarsmakten som lokalanställda i Afghanistan att ta sig därifrån eller få sin sak prövad.

När människor alltså verkligen gör en insats så struntar regeringen uppenbarligen ändå i att skydda dessa personer. Den där omtalade lojaliteten verkar bara gälla åt ena hållet. Det ser inte så bra ut att prata om att folk ska vara beredda att försvara Sverige när regeringen samtidigt skiter i att skydda de som faktiskt riskerar sina liv när de hjälper svenska intressen.
 
Slogs just av tanken på att vi på buke inte verkar ha diskuterat en av de viktigaste inrikespolitiska frågorna som uppstått senaste tiden! Är samhällets flathet inför pulkaegoismen ett tecken på svaghet eller ej??
 
Herregud, nu är Jomshof igång igen. Han tycker att det inte finns något paradigmskifte i migrationspolitiken att tala om, även om han verkar gilla migrationsministern (vilket jag förstår, hon skulle lika gärna kunna byta parti). https://www.aftonbladet.se/nyheter/...mshof-inget-paradigmskifte-i-migrationen-annu

Och såklart är inte S de som är först ute att kritisera, ingen borde vara förvånad gällande den saken numera, utan centerpartiet som åtminstone har en antirasistisk ryggrad. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8vanq/centern-rasar-mot-jomshof-sondrar-och-splittrar
 
Inte mycket förvånar mig längre tyvärr, men det är ju en sån jävla skam att en ordförande i justitieutskottet öppet tillåts pissa på helt grundläggande demokratiska fri- och rättigheter gång på gång. Ett så vedervärdigt hån mot alla nazismens offer att jämställa symboler för islam med hakkors som ”något man känner rädsla för”. :banghead:

(Jag känner personligen rädsla för inkompetenta historielösa politiker, jag skulle gärna slippa se och höra dem i det offentliga rummet)
 
Inte mycket förvånar mig längre tyvärr, men det är ju en sån jävla skam att en ordförande i justitieutskottet öppet tillåts pissa på helt grundläggande demokratiska fri- och rättigheter gång på gång. Ett så vedervärdigt hån mot alla nazismens offer att jämställa symboler för islam med hakkors som ”något man känner rädsla för”. :banghead:

(Jag känner personligen rädsla för inkompetenta historielösa politiker, jag skulle gärna slippa se och höra dem i det offentliga rummet)
Känner mig även besviken på Shekarabi som skrev såhär på Twitter/X: "Justitieutskottets ordförande är orolig för att Turkiets parlament äntligen satt upp frågan om Sveriges NATO-medlemskap på dagordningen..." som att det vore det enda problemet med uttalandet. Gillade honom innan hans nuvarande roll, men jag antar att det mer har att göra med att partiets retorik förändrats och att politikerna anpassar sig därefter.
 
Herregud, nu är Jomshof igång igen. Han tycker att det inte finns något paradigmskifte i migrationspolitiken att tala om, även om han verkar gilla migrationsministern (vilket jag förstår, hon skulle lika gärna kunna byta parti). https://www.aftonbladet.se/nyheter/...mshof-inget-paradigmskifte-i-migrationen-annu

Och såklart är inte S de som är först ute att kritisera, ingen borde vara förvånad gällande den saken numera, utan centerpartiet som åtminstone har en antirasistisk ryggrad. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8vanq/centern-rasar-mot-jomshof-sondrar-och-splittrar
Det är väl ingen som bryr sig om C längre. Vill minnas att C ligger under eller strax kring spärren i senaste väljar opinion, vilken det nu var
 
Med tanke på bristen på liberala partier som försvarar vårt sätt att leva och våra svenska värderingar så är vi ganska många som bryr oss om C:s väl och ve.
Men dom "ganska många" är ju i sig inte alls många eftersom C bara sjunker i opinionen. Demirok lyfter ju inte partiet det går ju bara utför i det sluttande planet som han står på 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 972
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 244
Senast: Mkb
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp