Bukefalos 28 år!

Svinig kille

Dumpa och polisanmäl typ...

Och vips så har du framför dig vad du själv bör göra. Varför ska du göra annat än vad du vill att andra ska göra i samma situation? Kom igen nu, gör vad som du själv vet att är rätt att göra! Jag har sagt det förut men säger det igen, behöver du en fristad ett tag så kan du garanterat komma till mig eller någon annan bukefalist, men vad du än gör, ta dig ifrån det där förhållandet. Skit i vad ditt hjärta och vad dina känslor för tillfället säger, de är inte att lita på efter allt som varit nu, lyssna istället på din hjärna som utan tvekan är högst funktionell.
 
Nja nej inte riktigt, kopplar inte riktigt sambandet.
För att när det är bra är det så himla bra är min första tanke. Och han bad ju om ursäkt när han gjort ngt dumt.. Jag fattar ju att det inte är sunt, jag försöker om än halvhjärtat avsluta det men ja, går ju sådär.

Ja men om han ber om ursäkt så är ju allt okej. Har han bett om ursäkt för aborten också? För tiden efter? För alla gånger han varit dum?
Min kille grät första gången han slog mig. Han grinade som ett litet barn och jag kramade honom och tröstade honom. På slutet när det var sparkar och slag med knytnävar, då grät han inte längre. Han såg till att jag sminkade över blåtiran ordentligt istället.
Vill du leva så? Gå på tå för att du inte vågar utlösa ett gräl. Allt kan utlösa ett gräl. Jag fick stryk för att jag skruvat ihop en sängram själv, för inte kan väl en tjej fixa sånt själv så jag måste ju ha fått hjälp. Det blir så sjukt, hela tillvaron blir så sjuk. När man ser tillbaka på det fattar jag inte ens vad som hänt. Så hamna inte där. Gå nu. Det kommer inte bli bättre, det kommer bli värre. Den första gränsen är värst att kliva över. Sen blir det mindre och mindre jobbigt för dom. Strypgrepp blir en knuff i väggen, en knuff blir ett slag. Sen en spark, sen dunka huvudet i golvet. Det blir bara värre.
 
Nu ska jag vara ärlig (det har jag varit hela vägen,men brutalt ärlig).

En ursäkt är billigt i jämförelse med att behöva ta itu med diskussionen. Du sitter så fint i korgen, att det behövs bara en smula uppmuntran för att du inte ska göra det du egentligen vet är rätt. D v s diskutera det som verkligen betyder något.

Han spelar på dig, han manipulerar dig och han ger dig precis så mycket som behövs för att du ska låta dig styras.
 
Snälla @BernT, lämna honom nu!!!

Det finns ingenting att hämta i ett sådant förhållande. Lyssna på dem som varit i liknande förhållanden själva. Kanske du med deras hjälp kan få slippa att göra samma erfarenhet själv, att kanske år efter år kämpa för något som inte finns? Att brytas ner bit för bit och förlora vänner, familj, dina egna intressen, jobbplaner..?

Klipp bara nu. Ingen mer kontakt, blockera alla vägar, stäng alla dörrar, för din egen skull.

Du kommer att tacka dig själv den dagen du fått mer distans.
 
Nu ska jag vara ärlig (det har jag varit hela vägen,men brutalt ärlig).

En ursäkt är billigt i jämförelse med att behöva ta itu med diskussionen. Du sitter så fint i korgen, att det behövs bara en smula uppmuntran för att du inte ska göra det du egentligen vet är rätt. D v s diskutera det som verkligen betyder något.

Han spelar på dig, han manipulerar dig och han ger dig precis så mycket som behövs för att du ska låta dig styras.

Jag har försökt få diskutera med honom, det är de gångerna som slutat med strypgrepp och när han spottade mig rakt i ansiktet.

Men jo så är det väl, jag börjar fundera på att ta mig bort och så ger han mig lite lite och jag stannar.

I tisdags träffades vi efter jobbet och jag sov hos honom, en kompis bor åt det hållet så vi tog sällskap dit på vägen. Han sa dagen efter att jag påminde om en liten lydig hundvalp som skulle till husse..
 
Han har tagit strypgrepp på dig och spottat dig i ansiktet? Alltså... JÄVLA AS!

Jag har för mig att du nämnt att du arbetar på samma ställe som en mycket god vän till min sambo. Är seriöst sugen på att detektiva fram vem svinet du umgås med är och bussa nämnda vän på honom. Fy jävla fan, alltså!
 
Bara den kommentaren borde få dig att inse, att lägga benen på ryggen och springa åt andra hållet.. Han har dig helt lindad runt lillfingret, väldresserad :crazy:

Det var kompisen som kommenterade det, inte killen kanske jag ska tillägga. Men ja helt klart jag är ju jättelydig, det inser jag med. Jag ser mellan fingrarna på allt han gör. :/
 
Så är det här med, kritvitt eller nattsvart. Jag vill inte ha en grå relation. Jag vill ha en grå med inslag av vitt. För visst måste man väl kunna ha det sjukt bra tillsammans emellanåt även om relationen är "grå" till vardags?
Inte jag heller, gråa relationer är inte min grej. Efter att jag tagit mig min relation med fullblodsaset så visste jag två saker: Aldrig mer skulle jag vara med någon som gjorde mig osäker eller ledsen samt aldrig mer skulle jag vara i en tråkig relation där känslorna var ljumna. Jag ville ha det bästa aset och jag hade (sån jävla passion) men aldrig någonsin mer det dåliga.

Idag är jag i en relation som är helt jävla fantastiskt bra, det är bländande vitt mest hela tiden. Vi har våra sämre dagar också men det går inte ens att jämföra med det dåliga jag tvingats gå igenom tidigare, det dåliga jag själv har utsatt mig för genom att vara med någon som inte behandlar mig väl.

Man måste alltså inte välja mellan tråkig-ljummen-jaha-relation eller passionerad relation där de dåliga perioderna är så dåliga att man går under, där man är så osäker att man inte är sig själv när man är ifrån killen.

Och oavsett: Att vara ensam är tusen miljarder gånger bättre än att vara med en aggressiv, manipulativ jävla nolla.
 
@BernT
Det har hittills slutat med raseriutbrott från hans sida där han kastat saker och sagt att nästa gång är det jag, han har spottat mig i ansiktet och han har tagit strypgrepp på mig. De sakerna har jag aldrig berättat för någon.
Fy fan vilket jävla as. VILKET JÄVLA AS. Fy fan alltså. förlåt, jag kan inte formulera nåt bättre men FY FAN VILKET JÄVLA AS. Det finns inga jävla ursäkter i hela jävla världen för ett sånt fruktansvärt jävla beteende. Vilket satans jävla as.
 
Han har tagit strypgrepp på dig och spottat dig i ansiktet? Alltså... JÄVLA AS!

Jag har för mig att du nämnt att du arbetar på samma ställe som en mycket god vän till min sambo. Är seriöst sugen på att detektiva fram vem svinet du umgås med är och bussa nämnda vän på honom. Fy jävla fan, alltså!

Mm, och jag har väl mest förklarat bort det.

Nu jobbar jag ju inte där längre men vet inte om jag nämnt exakt var jag jobbar bara typ vilken organisation. Men alla känner alla typ så skulle nog inte vara så svårt.
 
Inte jag heller, gråa relationer är inte min grej. Efter att jag tagit mig min relation med fullblodsaset så visste jag två saker: Aldrig mer skulle jag vara med någon som gjorde mig osäker eller ledsen samt aldrig mer skulle jag vara i en tråkig relation där känslorna var ljumna. Jag ville ha det bästa aset och jag hade (sån jävla passion) men aldrig någonsin mer det dåliga.

Idag är jag i en relation som är helt jävla fantastiskt bra, det är bländande vitt mest hela tiden. Vi har våra sämre dagar också men det går inte ens att jämföra med det dåliga jag tvingats gå igenom tidigare, det dåliga jag själv har utsatt mig för genom att vara med någon som inte behandlar mig väl.

Man måste alltså inte välja mellan tråkig-ljummen-jaha-relation eller passionerad relation där de dåliga perioderna är så dåliga att man går under, där man är så osäker att man inte är sig själv när man är ifrån killen.

Och oavsett: Att vara ensam är tusen miljarder gånger bättre än att vara med en aggressiv, manipulativ jävla nolla.

Nä jag vill ju också ha en fin relation med någon som är genuint snäll mot mig. För det här är ju bara ohållbart. För det är ju just sådär, jag blir så osäker att jag inte är mig själv.
 
Nä jag vill ju också ha en fin relation med någon som är genuint snäll mot mig. För det här är ju bara ohållbart. För det är ju just sådär, jag blir så osäker att jag inte är mig själv.
Och kära snälla rara du, du KAN INTE vara med någon som tar stryptag och spottar på dig när ni bråkar!! Det är så jävla fel fel fel, du ska inte vara med nån sån, det är farligt och du förtjänar så jävla mycket bättre. Han är skräp, skit, ingenting att ha. Oavsett hur fin han är när han är fin så är han ett jävla troll egentligen.
 
Nä jag vill ju också ha en fin relation med någon som är genuint snäll mot mig. För det här är ju bara ohållbart. För det är ju just sådär, jag blir så osäker att jag inte är mig själv.

Om du vill ha en relation med en genuint snäll kille, då är du ju helt klart med fel kille... Dumpa aset, även om du inte träffar Mr Right på en gång så har du i alla fall förutsättningar för det eftersom du då inte är i klorna på Mr Jävla As.
 
Mm, och jag har väl mest förklarat bort det.
Det finns ingenting som på något vis kan rättfärdiga vad han gjort mot dig. Det du skrev förut, om hur du också varit elak, känns så obehagligt nu. Han har liksom manipulerat dig så jävligt att du sitter och försöker försvara honom, få oss att förstå att du också varit dum. HAN HAR FÖR FAN SPOTTAT DIG I ANSIKTET OCH TAGIT STRYPGREPP PÅ DIG. Du ska inte försvara, du ska springa. Fort som fan därifrån.
 
Det finns ingenting som på något vis kan rättfärdiga vad han gjort mot dig. Det du skrev förut, om hur du också varit elak, känns så obehagligt nu. Han har liksom manipulerat dig så jävligt att du sitter och försöker försvara honom, få oss att förstå att du också varit dum. HAN HAR FÖR FAN SPOTTAT DIG I ANSIKTET OCH TAGIT STRYPGREPP PÅ DIG. Du ska inte försvara, du ska springa. Fort som fan därifrån.

Kan inte annat än instämma. Fan @BernT, ta dig därifrån innan det är för sent!
 
Jag vet inte ens vad jag ska skriva efter den här strypgreppsgrejen.... Spring!!

Lyssnade på Kakan Hermanssons sommarprat idag och en del handlade om våld mot kvinnor. Den handlade om dig @BernT
 
Är jag den enda som blir oerhört frustrerad över denna tråd ?

TS - Nu känner inte jag dig och jag har inte hängt med vad denna människa har gjort mot dig tidigare men utifrån denna tråd så har alltså denna manipulativa ungen (mentalt sett i alla fall) gjort detta mot dig?

- Tvingat dig till abort som du inte ville
- Inte fanns där som stöd och tröst efter aborten
- Tagit strypgrepp på dig
- Spottat dig i ansiktet
- Var/är aktiv på en dejtingsida trots att ni hade/har ett "förhållande"
- Sms:ar med andra

Och du stannar frivilligt kvar hos en sådan människa som får dig att må jäkligt dåligt större delen av tiden bara för att det är bra ibland ?

Ett bra förhållande ska inte innehålla det jag listade här ovan, det ska inte få dig att bli helt slut psykiskt så du inte orkar ta hand om din häst ordentligt m.m. Hur hårt det än låter så kan jag faktiskt förstå lite varför dina vänner inte orkade stå vid din sida längre när du så lättvindigt gav upp efter bara några dagar och återgick till detta. Jag som inte ens känner dig personligen får bara lust att banka in lite vett i din skalle så du öppnar upp ögonen och inser att du kunde inte ha hittat en sämre partner/pojkvän/whatever och att du kan hitta något bättre om du bara ger dig f-n på det. Det är oerhört frustrerande som läsare att läsa denna tråd och inse vilket svin han är, något som du själv har skrivit upprepade gånger med, och att du inte inser att det här bara är toppen på isberget. Stannar du kvar så kommer spottandet övergå i knytnävsslag som sedan kanske övergår till sparkar och som så småningom kommer skicka in dig på sjukhuset i ett förhoppningvis levande tillstånd men utifrån vad du har beskrivit i denna tråd så är jag inte övertygad om det faktiskt.

Vad är då några månaders lidande när du "avgiftar" dig mot denna manipulativa människa mot att faktiskt leva, ha orken till att ha kul med din häst, hitta tillbaka till dina vänner igen, kunna umgås med dina föräldrar, slippa ljuga för nära och kära, kunna göra precis vad f-n du vill och när du vill utan att människan ska tvinga dig att låta bli att göra det DU vill för att HAN vill kontrollera dig som en annan marionettdocka ?

SNÄLLA öppna ögonen innan det är för sent! både för din hästs skull, dina vänners skull och din familjs skull men framför allt för DIN skull! Ta hjälp av proffs hjälp om du känner att du behöver det för att kunna ta dig ur, ta hjälp av någon kompis som du kan sova hos de närmsta veckorna och som får ta hela ansvaret över din mobil så du inte gör om samma ödesdigra misstag och börjar kommunicera med honom igen under "avgiftningen". Byt telefonnummer även om det blir bökigt att ge alla det nya och SKRIV NER ALLT skit han har gjort mot dig, precis allt in i minsta detalj! Så fort du känner den minsta lust att kontakta honom igen, ta fram pappret/boken/blocket och läs igenom allt du har skrivit och ta hjälp av en eller flera kompisar som du kan hitta på något med tills lusten går över igen. Rätt vad det är så kommer du så småningom börja LEVA igen och tänka mindre och mindre på idioten. Du kommer säkert få leva ensam ett tag innan den rätta dyker upp men är det inte värt det ? Lever du kvar i det förhållande du har nu så kommer du att missa "The One".
 
Nä jag vill ju också ha en fin relation med någon som är genuint snäll mot mig. För det här är ju bara ohållbart. För det är ju just sådär, jag blir så osäker att jag inte är mig själv.

Hoppas du förstår att det finns hur många tjejer som helst som provocerat sina män rejääält utan att de fått spottloskor i ansiktet eller blivit tagna strypgrepp på!
Att någon provocerar en bör leda till att man antingen går, talar om att det är nog eller liknande.
Tar man strypgrepp på någon har man problem själv. Det kan man liksom inte skylla på någon annan.
 
Klart du inte kan träffa någon trevlig och fungerande kille, vilken kille skulle ens titta två gånger på någon som håller ihop med en sådan snubbe som du beskriver?

Du kommer SJÄLVKLART inte att träffa någon trevlig när du envisas med att agera klisterlapp/lydig hundvalp på det där kräket.

Är det vad du vill åstadkomma - göra dig oåtkomlig för rätt kille genom att slösa ditt liv på fel snubbe? I så fall: Grattis, du har ässet!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 657
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 894
Senast: Otter
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: Magiana
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 532
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp